Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

09.03.2020 - 10:05

Markalar doğru strateji ile dijital pazarlamanın tüm kanallarını kullanmak zorundalar. Özellikle genç girişimcileri hedefleyen markalar bu konuda ciddi yatırım yapmalılar.Franchise endüstrisi, Türkiye’de ve dünyada yeni iş imkanlarına ve istihdam artışına destek vermeye devam ediyor. Değişen ekonomik dengeler bir taraftan sektörel bazlı daralmaları tetiklerken, diğer yandan insanların girişimcilik seçeneğini daha fazla değerlendirmesi sonucunu doğuruyor. Yeni yılın öne çıkan franchise trendleri kişisel hizmetler olarak tanımladığımız, yeni nesil kahve ve gıda restoranları, eğitim, sağlık, fitness, güzellik, çocuk bakımı gibi alanlar.  Satın alma gücünde meydana gelen artış, yükselen kentleşme oranları, tüketicilerin kişisel hizmetler için ayırdıkları bütçeleri de pozitif yönde etkiliyor. Yenilikçi yaklaşımlar geliştiren markalar öne çıkıyor. Gıdada doğal, saf ve otantik olana ilgi çoğalıyor dolayısıyla organik gıda ürünlerine olan talep de artıyor. Vegan, glütensiz, organik veya daha sağlıklı alternatifler sunan, müşteri beklentilerini doğru anlayan ve buna uygun menü seçenekleri sunan firmalara ilgi oldukça yüksek. Bununla birlikte artan işçilik maliyetlerinden ötürü, daha az çalışanla yönetilebilen, aynı zamanda kaliteden ödün vermeyen fast-casual segmenti gıda alanında yatırımcıların dikkatini çekiyor. Paket servis ağırlıklı dünyada ‘dark store’ hayalet mutfak olarak adlandırılan, satış noktasının dekorasyonu ve görünürlüğü dışında, standartlarından taviz vermeden adrese teslim yemek konseptleri de çok hızla artış gösterecek.


MÜŞTERİ DENEYİMİNİ YÖNETEN MARKALAR KAZANACAK 
Tüketici taleplerini doğru değerlendiren markalar, rekabetten sıyrılarak öne geçmenin formülünü bulmuş olmaktadır.  Franchise veren markaların 2020 hedefi müşteri deneyimi ve teknoloji olacaktır. 
•    Müşteri Sadakati 
•    Ağızdan Ağıza İletişim Kavramları
•    Müşteri Deneyim Algısı
•    Müşteri  Memnuniyeti 
Müşteri ile bağını güçlü tutan marka zincirleşme yolunda yürümeye başlamış demektir.  Müşteri bağını güçlü tutan markadan kastettiğimiz, müşteri isteklerine ve ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilen, etkileşimi yüksek tutan, ürün ve hizmetlerini değişimlere hızlı adapte edebilen markadır. 


YURT DIŞI AÇILIM HIZLANACAK 
Birçok markanın 2020 hedefinde yurt dışı pazarlar olduğunu biliyoruz. Pazarı çalışan ve pazar fırsatını yakalayan markalar adımını dünyaya atmış olacak. Ülkeler arası işbirliği toplantıları, STK organizasyonları, fuarlar vb organizasyonlar gidilmek istenen pazarlara erişim için başlangıç noktası olabilir. 


TEKNOLOJİYİ KULLANAN KAZANACAK
Yiyecek içecek sektöründe franchise veren markalara ilgi devam etse de hizmet sektöründe teknolojiyi kullanan markalar hızla zincirleşecekler.


DİJİTAL PAZARLAMAYA DÖNÜŞÜM YILI OLACAK 
Rakiplerinin önüne geçmek isteyen markalar, pazarlamada yeni yöntemler keşfetmek zorundalar. Bu anlamda dijital pazarlama kanalları markaların elini güçlendiren önemli bir silah ancak birbirini tekrar eden uygulamalar yerine yenilikçi, yaratıcı enstrümanları  test eden firmalar öne çıkacaklar. 
 

ds

Yukarı