Ana içeriğe atla

playpark

 

FEC Kültürü (Family Entertainment Center)

15.02.2018 - 15:04

Eğlence dünyasının gelişmesi ile birlikte şehir yaşantısında ekonomik, sosyal ve kültürel değişikler meydana gelmektedir. Günümüz dünyasının şehir yaşantısında eğlenceye dayalı kültürel değişikliklerin en güzel örneklerinden biri Aile Eğlence Merkezleri (FEC)’dir. Eğlence, kültürümüzde farklı konseptlerde varlığını sürdürsede küreselleşen dünya, satış politikaları ve özellikle AVM’lerin yaygınlaşması ile birlikte FEC kültürü günümüz Türk aile yaşantısında yerini almaya başlamıştır. FEC’in aileleri bir araya getirmek için eğlenceli ve heyecan verici bir yol olmasının yanı sıra çocuklu veya gençlere sahip ailelere yönelik küçük ölçekli bir eğlence parkıdır. Çok çeşitli oyun ve aktiviteler her yaş için eğlenme fırsatını vermekte ve ailenin her üyesine eğlenceli ve heyecan verici bir deneyim sağlamaktadır.
FEC sektörü, kar amacı güden eğlence merkezlerinden oluşmaktadır. FEC terimi, hem bir sektörü bütün olarak hem de bu sektörde belirli bir bölümü tanımlamak için kullanılmaktadır. Günümüzde hızla büyüyen FEC sektörü, çocuk eğlence merkezleri, çocukların eğitici merkezleri, yetişkin eğlence merkezleri ve kentsel yerleşim yerleri gibi hem açık hem de kapalı konfigürasyonlarda pek çok yeni ve farklı kategorideki merkezleri kapsamaktadır. Aile eğlence merkezleri genellikle şu özelliklere sahiptir:
-Tema ve eğlence parklarının aksine, FEC’in pazarı topluluk temellidir.
-FEC’ler şehir veya turistik yerlerde değil, konut alanlarında veya yakınındadır (FEC’lerin kentsel ve turistik eşdeğerleri genellikle kentsel eğlence merkezleri ve konuma dayalı eğlence merkezleri olarak adlandırılır)
-Bu merkezlerde başarı, yılda altı veya daha fazla tekrar ziyarete bağlıdır.
-Müşterilerin kalma süresi ortalama iki ila iki buçuk saattir.
-Kişi başı harcama 20 – 50 TL arasındadır.
-FEC’ler birden fazla cazibe merkezine sahiptir. FEC’ler bowling, paten, minyatür golf, oyun makineleri ve Discovery Zone gibi yumuşak zeminli oyun ekipmanları kullanan yerler olabilir. 
-FEC’lerde gelirin önemli bir yüzdesi (yüzde 25 ±) jetonla işletilen oyunlardan ya da hizmetlerden elde edilmektedir.
-Gelirlerin diğer önemli bir yüzdesi de yiyecek ve içecekler, doğum günü partileri ve diğer kutlamalardan gelmektedir.
Birçok yeni FEC aktivite ve etkinlikleri tüketici arzu, istek ve ihtiyaçlarına göre yapılandırılarak sektöre sürekli katkı sağlanmaktadır. Sektör büyümeye devam ederken, FEC oyunları ve ekipmanları daha kapsayıcı ve çeşitlenmiş olmaya devam edecektir. FEC’ler genellikle, yalnızca bir seçenek sunan eğlence merkezlerinden daha iyi performans göstermektedir. Yaz ayları, aile seyahatinin ve birlikte vakit geçirmenin en yoğun olduğu aylar olduğu için pazarlama çabaları, yaz tatiline katkı sağlayan aktivite ve etkinlikleri teşvik etmeyi içermelidir. Oyunlara debit (borç) kart ödeme sistemi sağlayarak FEC’in gelirleri artırabilir. Teşvikler ve ikramiyeleri olan kartlar, aile eğlence merkezlerinin hatırlatıcısı haline geldiği için müşterilerin tüketim harcamalarına katkı sağlayabilir. International Association of Amusement Parks and Attractions (IAAPA) kartların işlem sayısını ortalama 34 saniye ile 25 saniye arasında hızlandırdığını ifade etmektedir. Dolayısıyla Türkiye’deki FEC işletmeleri de bu önemli bulguyu dikkate alarak gelirlerini artırabilirler.

playpark

Yukarı