Ana içeriğe atla

S

 

DİJİTALLEŞME PERAKENDENİN TANIMINI DEĞİŞTİRİYOR

14.02.2019 - 10:46

SAP Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Karal

Günümüzde dijitalleşme ile birlikte perakendenin tanımı da değişiyor. Artık mağazalar, markaların müşterileriyle iletişim kurduğu sosyal ortamlar haline geliyor. Evinize alacağınız bir mobilyayı bir katalog fotoğrafına göre değil, ahşabın gerçek rengine ve dokusuna en yakın şekilde görerek, evinizde diğer eşyalarla nasıl duracağını bilerek alabiliyorsunuz. Simülasyon, öngörü ve analitik kabiliyetler perakende sektörü için artık neredeyse vazgeçilmez. Bir şirket, tüm departmanlarından müşterilerine, tedarikçilerinden lojistik birimlerine kadar tüm süreçlerin birbiriyle entegre çalıştığı bir sistemle doğru öngörülerde bulunarak, hızla doğru kararlar alabiliyor. Yeni nesil iş süreçlerini yakalamak ve rekabette öne geçmek isteyen perakende sektörününün, yenilikçi çözümler sunan hizmetlere; öğrenen makineler, nesnelerin interneti ve blockchain gibi son teknolojilerle sürekli güncellenen ve kapsamı genişleyen uygulamalara ve çözümlere ihtiyacı var. Alışveriş artık başlı başına bir deneyim. Değişmeyen tek şey var, o da müşterinin istediği bir ürünü en uygun fiyata alma isteği… Sektörün de bu alışverişten kazançlı çıkması için müşteri deneyimine ve verimliliğe odaklanması gerekiyor. Bu da ancak yenilikçi teknolojilerin kullanımıyla ve şirketlerin birer “Akıllı İşletme”ye dönüşmesiyle mümkün. SAP, 2018’de tüm ürün portföyünü Akıllı İşletmeler için oluşturduğu bir yapının altında bir araya getirdi. Bu yapı; Akıllı Çözüm Grubu, Dijital Platform ve Akıllı Teknolojiler altında sunulan eksiksiz ve benzersiz bir portfolyo içeriyor.

YÖNETİM STRATEJİSİNE SAHİP PERAKENDECİNİN MÜŞTERİ SADAKATİ ARTIYOR
Dijital ekonomi çağında insanlar, makineler, nesneler ve tüm iş ağları bir ahenk içinde birbirine bağlı. İçinde bulunduğumuz bu hızlı rekabet ortamında yurt dışı pazarlara açılmak şimdi daha kritik. Büyümek isteyen ve rekabette bir adım öne geçmek isteyen işletmelerin hızlı inovasyon yapmasına, verimliliğini artırmasına ve iş gücünü daha etkili kullanmasına yardımcı olacak çözümler sunuyoruz. Perakende sektöründe SAP’nin geliştirdiği uygulamalarla işletmeler envanter, stok, müşteri verileri, kargolama, sosyal medya dataları gibi konularda tüm bilgileri tek bir platform üzerinden sağlayabiliyor. Bu elde edilen bilgiler sayesinde iş gücündeki kalite artıyor; stoklardaki ürünlerin güncel durumu en hızlı şekilde analiz ediliyor ve böylece tüketiciler istediği ürüne istediği zaman ulaşabiliyor. Aberdeen Group’un araştırma sonuçlarına göre; çok kanallı (omnichannel) müşteri etkileşimi için bir yönetim stratejisine sahip perakendecilerin müşteri sadakati oranı her yıl yüzde 91 artıyor. SAP’nin perakende yönetimi ve omnichannel yazılımı ile gerçek zamanlı müşteri ve satış noktası (POS) öngörülerinden faydalanarak, müşterilerinize tüm kanallardan ulaşabilir ve satış desteğinden tedarik zincirine kadar tüm süreçlerinizi optimize edebilirsiniz. Tüm bunlar gelecek 10 yılın öngörüleri değil, bugün, şu an içinde olduğumuz, yaşadığımız dünyanın gerçekleri.
Bir örnek vermemiz gerekirse; 200 milyonu aşkın kayıtlı kullanıcıya ulaşan Under Armour, tüm operasyon süreçlerini SAP HANA ile yürütüyor. Tüketici bir ayakkabı satın aldığında, ayakkabının içindeki özel sensörlerle, ayakkabının ne kadar kullanıldığını takip edebiliyorlar. Ayakkabının eskime süresi tamamlandığında ise gerçek zamanlı analiz ile tüketiciye yeni ürün almadan özel bir kampanya teklifi verebiliyorlar. Türkiye’de de geçtiğimiz yıl, perakende dünyasının öncü şirketlerinden Penti dijital dönüşüm için SAP’nin SAP S/4HANA for Fashion and Vertical Business çözümünü tercih etti. SAP’nin Yeni Nesil Moda Çözümü’nü dünyada ilk kez kullanan Penti, tümüyle müşterilerine odaklanırken, stok verimliliğini artırıyor ve yenilikçi ürünlerini pazara çok daha hızlı sunma imkanına sahip oluyor. 

n

Yukarı