Ana içeriğe atla

ops

AVM Yöneticisinden Koordine edene yönelmek

15.06.2017 - 17:24

Geçen sayıda genel bir girişini yaptığım “AVM Yönetimlerinin Gelişim ve Değişim Fırsatları” başlıklı yazım ardından bu yazımda da ayrıntılara değinmek isterim. Daha çok iletişime geçen, kiracıları ziyaret eden, müşteri ile konuşan, sadece yönetim değil tüm hizmet çalışanlarını (temizlik, güvenlik vb.) tanıyan, onlarla her ortamda bir araya gelebilen, egosunun negatif etkilerinden kurtulan yönetici, sektörün ihtiyacı olan yönetici profilidir. Anlayışın bu yönde olması demek, tüm kaynakların ve stratejilerin bu ihtiyacı karşılayacak yönde evrilmesini sağlar. Tüm ilgili departmanlar ve hatta hedef ortağı (taşeron ya da hizmet veren demek istemiyorum) firmalar dahi bu kültür çerçevesinde eğitilmeli,  bu yönde hedefler belirlenmelidir.
İş yoğunluğu ve idari işlerden dolayı esas amacımızı unutarak zamanla herhangi bir ticari gayrimenkul bina yöneticisine bürünüyoruz. AVM’nin diğer binalardan farkını yani yaşayan, gelişen ve değişen bir organizma olduğunu unutuyoruz. O bazı durumlarda Genel Müdür diye adlandırdığımız koltuğun gücünün etkisinde kalıyoruz. Ancak esas olan ofiste olanlardan öte aşağıda AVM koridorlarında, vitrinlerde, mağaza içerisinde neler olduğudur. Müşteri ne istiyor, sıcak satışta neler oluyor? Servis koridorlarında, çalışanların çay molalarında neler konuşuluyor? Tüm bu konulara bir yönetici olarak ne kadar hakimiz?
Gülen, müşteriye yaklaşmasını bilen bir çalışanın müşteri üzerindeki etkisi ve geri dönüşleri sizin düşündüğünüzden daha faydalı olacaktır ve bunu sağlamak sandığınızdan çok daha kolay olabilir.
AVM yöneticisinde ihtiyaç artık daha çok; 
• Kiracı ilişkilerini iyi yöneten, 
• İç ve dış müşterinin beklentilerini iyi bilen, değişimleri hemen algılayan ve birimlere aktaran,  
• İki tarafın yani kiracının Pazarlama Müdürü ve AVM Pazarlama Departmanı ile iletişim gücünü artırmaya yönelik hedefleri olan,
• Kiralama Müdürü ile birlikte hareket eden, yakın temas halinde olarak kiracıdan gelen geri bildirimlerin karşılıklı paylaşımını hızlandıran, 
• Tüm hedef ve çalışma ortağı (Temizlik, Güvenlik, İlaçlama vb.) firmaların verdiği hizmet ayrıntılarına hakim bir yönetici olmaktır. 
AVM yöneticisi tüm ekipleri bu yönde hazırlar ve yönlendirir. Gerekli iletişim kanallarının açılmasını sağlar. Kısacası yapılması gereken, ofis işlerinden ve yatırımcının çevresinde dönen dünyadan biraz uzaklaşarak zaman yaratmak ve zamanını daha çok yukarıda yer alan konulara kaydırmaktır. Gayet basit değil mi?  Aslında hepimizin aklında olan doğrular bunlarmış gibi geliyor, ama uygulamada ne kadar başarılıyız? 
Yönetmek yeterli iş gücü ile yapılabilen iyi ya da kötü olabilen bir faaliyettir ama yönetmenin en temel unsuru olan koordine etmek; doğru yer ve zamanda, doğru araçları kullanarak doğru insanlar ile aksiyon almayı gerektirir. Gelecek yazıda görüşmek üzere... 
 

ops

Yukarı