Ana içeriğe atla

 

AVM

17.12.2020 - 13:50

Günümüzün değişen ihtiyaçları ve üzerine gelen pandemi ile birlikte dijital dönüşüm de hiç olmadığı kadar hayatımızın içine girmeye başladı. Belki bir sanayi devrimi değil ama yeni bir geleceğin kuşkusuz bu ortamda olacağı kesin. Dijital kelimesi esasında içinde birçok alan barındırıyor (kişisel bilgisayar evresi, internet evresi, mobil sosyal medya evresi, nesnelerin interneti, akıllı saatler, akıllı kıyafetler vb.) fakat bizim için en önemli konu, bir müşteriye yaklaşım modeli olan sosyal medya ve akıllı hizmet kısmı olacaktır.

Hem dijital dönüşümle beraber hem de içinde bulunduğumuz pandemi süreci ile kurumların ve işletmelerin hitap ettiği tüm tüketicilerin satın alma davranışlarında belli başlı değişikler meydana gelmiştir. Tüketici kitlesi dijitalleşmiş, çoğu ihtiyaçlarını ve taleplerini dijital mecralardan karşılamaya başlamıştır.

Sosyal medya mecraları dijital dönüşüm gerçeğini en çok besleyen ve gözler önüne seren olgu olmaktadır. Tüketici, vaktinin çoğunu sosyal medya mecralarında geçirmeye başlamış ve sosyal medya mecralarının yönlendirmesine kapılmıştır. Satın alma davranışlarını bu mecralardaki yönlendirmelere göre düzenlemeye başlamış ve kendi içinde influencer (dijital içerik üreticisi) sektörünü de yaratmıştır. En çok kullanılan mecralardan biri olan Instagram’da, işletmelerin ürün pazarlamaları ve yönlendirmeleri, potansiyel müşterilerimizi çok etkilemekte ve satın alma davranışına itmektedir.

İçinde bulunduğumuz pandemi döneminde, sosyal hayata çok karışmak istemeyen ancak kendi isteklerinden de ödün vermeyen tüketici kitlesi, Instagram vb. mecralar sayesinde isteklerini evinden çıkmadan belirleyebilmekte ve önemli olgulardan biri olan “zamanını çok fazla harcamadan direkt satın alma” davranışını gerçekleştirebilmektedir. Online satış kanalları bu mecralardan oldukça iyi istifade etmektedir. Özellikle belli özel günlerde oluşturulan dijital kampanyalarla çok ciddi cirolar meydana gelmektedir.

Yöneticiliğini üstlendiğim İstMarina AVM’ de pazarlama ekibimiz ile dijital dönüşümü öngörerek pazarlama stratejilerimizi buna göre belirlemeye başlamıştık. Özellikle içinde bulunduğumuz pandemi sürecinde, sosyal medya pazarlamasına ağırlık vererek, kampanyalarımızı, yarışmalarımızı ve tanıtımlarımızı bu mecralar üzerinde kurgulayarak daha fazla tüketici kitlesine erişim sağladık. Sosyal medya mecraları sayesinde kitle ile etkileşimimizi arttırdık müşterilerimizin beğenilerini, ilgi odaklarını anlık kısa anketlerle ölçümleyerek güzel sonuçlar elde ettik. Kampanyalarımıza QR kodları ekleyerek, müşterimizin danışma deskinde harcayacağı zamanı minimuma indirecek bir modellemeyi dijital ortamda sunduk.

Gelecek hedeflerimizden biri de, E-Ticaret uygulamalarında sıkça rastladığımız yapay zeka algoritmasını alışveriş merkezlerimize nasıl entegre edebileceğimizi modellemek olacaktır. Dijital alanda yer alacak online sadakat ve ödüllendirme seçenekleri ile çok daha rekabetçi olabileceğimizi düşünmekteyiz.

Özetle alışveriş merkezleri olarak kendi veri tabanlarımızı oluşturup müşteriye fiziki alanda çok daha farklı deneyim modelleri yaratabiliriz. Bu alanda hala ciddi bir boşluk bulunduğuna inanıyorum.

ASDAS

Yukarı