Ana içeriğe atla

ops

Alışveriş merkezleri için sosyal medyanın önemi

04.08.2017 - 11:33

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM endeksine göre mayıs ayında AVM’lerde ciro endeksi geçtiğimiz yıla oranla yüzde 10,2 artış kaydederek 216 puana ulaştı. Sürekli gelişen ve büyüyen pazar karşısında rekabetin artması ile tüketiciler ayrıntılara önem vermeye başladı.
Son yapılan araştırmalara göre tüketicilerin satın alma kararlarını yüzde 74 oranında sosyal medya paylaşımları etkiliyor. Yalnızca bu kadar değil. Sosyal medya, markaların insanlar ile arasında güven inşa etmelerine, müşteri kazanmalarına ve itibarlarını artırmalarına büyük ölçüde yardımcı oluyor.

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ NEDEN SOSYAL MEDYADA YER ALMALIDIR?
Alışveriş merkezleri sosyal medya yönetimi ile bilinirliğini artırabilir, yeni müşterilere ulaşabilir ve mevcut müşterileri için sağlıklı bir iletişim ağı oluşturabilir. Sektörel gelir gider dengesini baz aldığımızda, uygun reklam bütçeleri ve yüksek dönüşüm oranları alışveriş merkezleri için kaçırılmayacak bir fırsat olarak öne çıkıyor.

DİJİTAL İTİBAR YÖNETİMİ
Birçok kişi mekan, marka veya ürün hakkında internette araştırma yaparken, sıklıkla firma ve ürün adının yanına ‘şikayet’ veya ‘yorum’ yazarak aratıyor. İnsanlar bu şikayet ve yorumlara güvenerek ürünü satın alma kararı alıyor. Eğer etkin bir sosyal medya yönetiminiz varsa memnun olmayan müşteri ve misafirlerinize daha çabuk ulaşabilir ve onların isteklerine kulak vererek doğru çözümler üretebilirsiniz. Örneğin; geçtiğimiz günlerde Amerikan United Airways firmasının uçağından bir yolcunun zor kullanılarak indirilmesi sosyal medyada gündem oldu ve şirketin hisseleri bir günde 750 milyon dolar değer kaybetti. Sosyal medya yönetiminin bir kolu olan dijital itibar yönetimi; sadece alışveriş merkezleri için değil, tüm markalar için üstünde durulması gereken önemli bir konu.

ALIŞVERİŞ MERKEZİ VE MÜŞTERİ ANALİZLERİ
Sosyal medya, işletme sahiplerine ve pazarlamacılara; müşteri ilgisi, davranışları, konumu ve ziyaret sıklığı gibi çok geniş bir istatistik yelpazesi sunar. İstatistikler doğrultusunda alışveriş merkezinin hangi saatler arasında daha fazla ziyaretçi çektiği, sosyal medya üzerinden alınan yol tarifi, telefon bilgisi, marka çeşitliliği ve ilgili kitlelerin sosyo-ekonomik durumları gibi detaylı verileri elde etmeniz mümkün.
Sosyal medyada yer almak, marka bilinci oluşturmanın yanı sıra işletmenizin başarısı için de gereklidir. Sosyal medyayı etkin ve verimli bir şekilde kullanmayan markalar yukarıda bahsettiğimiz birçok avantajı kaçırıyor. Ancak bu konuda geç kalmış sayılmazsınız. Hızlı ve doğru bir analiz ile markanızın sosyal medya stratejilerini oluşturmaya şimdi başlayabilirsiniz.

ops

Yukarı