Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

TÜRKİYE’NİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ “ANKAMALL”

17.01.2020 - 15:13

“Hayata dair her şey” sloganıyla ziyaretçilerinin tüm yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayacak çeşitliliğe sahip olan ANKAmall; Ankara ile bütünleşmiş, Ankara denildiğinde başta gelen değerlerden biri haline gelmiştir. Alışverişte sunduğu kalite ve çeşitlilik yanında, gerçekleştirdiği sosyal ve kültürel etkinliklerle insanların bireysel ihtiyaç ve beklentilerine de cevap veren bir alışveriş merkezi olduklarını vurgulayan ANKAmall AVM Müdürü Evren Kırcalı ile etkinlik ve kampanyaları hakkında keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik.

ANKARA’NIN DEĞERLERİNDEN BİRİ
ANKAmall hakkında genel hatlarıyla bilgi verir misiniz? İlk açıldığınız günden bu yana nasıl bir gelişim izlediniz? 

Türkiye’nin köklü alışveriş merkezlerinden biri olan ANKAmall, AVM konseptinin öncülerinden olduğu gibi sektörde yaşanan yeniliklere de öncülük etmiş ve bu vizyonla bu günlere gelmiştir. 120 bin metrekarelik kiralanabilir alanı, dünyanın seçkin markalarının yer aldığı 360 dolayındaki mağazası ile İstanbul-Anadolu Yakası dâhil Anadolu’nun en büyüğü olma özelliğine sahiptir.
1999 yılının Ağustos ayında ilk kez kapılarını ziyaretçilerine Migros Alışveriş Merkezi kimliğiyle açan ANKAmall, Ankara ile bütünleşmiş,  Ankara denildiğinde başta gelen değerlerden biri haline gelmiştir. 2006 yılındaki büyüme projesiyle hem isim hem de kapsam değiştirmiş, ardından ihtiyaçlara ve çağın gereklerine uyarak 2014 yılında başlayan ve 15 ay süren dönüşüm projesini hayata geçirmiştir. Ziyaretçilerine daha iyi, daha kapsamlı ve daha rahat hizmet sunabilmek maksadıyla yaptığı renovasyon sonrası tamamen kabuk değiştirmiş ve yenilenen yüzüyle misafirlerinin karşısına çıkmıştır. 2019’da 20’nci yılını kutlayan 
ANKAmall, bugün “Türkiye’nin Alışveriş Merkezi” olarak misafirlerini ağırlamaktadır. 

ANKAmall mimari ve konsept olarak nasıl bir yapıya sahip?
Kent insanı artık alışveriş merkezlerinde uzun zaman dilimleri geçiriyor. Rahat, konforlu alışveriş yanında estetiğe de önem veriyor.   ANKAmall, renovasyon sonrasında yenilenen katları ile daha aydınlık, daha konforlu fiziki bir ortam sunmanın yanı sıra bünyesine kattığı yepyeni mağazalarla, binlerce marka olarak hizmet vermeye başladı. Ziyaretçilerini açık hava ile buluşturan 3 bin 500 metrekarelik büyük teras alanları, “fine-dining” cafe ve restoranları, skylightlarla donatılmış tavanların aydınlattığı koridorlar, çocuklar için yeni oyun alanları, kültürel ve sanatsal faaliyetler için oluşturulan alanlar gibi fiziki değişiklikler, kent insanının tüm ihtiyaçlarına; estetik ve konfor beklentilerine en üst düzeyde karşılık veren bir konsepti ortaya çıkardı.  

ankaSEÇKİN MARKALAR İLE SAYISIZ ALTERNATİF 
Marka karmanız nasıl? Müşteriler A’dan Z’ye istediği her şeye ulaşabiliyor mu?

Sloganında da “Hayata dair her şey” diyen ANKAmall, ziyaretçilerinin tüm yaşamsal ihtiyaçlarını karşılayacak çeşitliliğe sahip… Türkiye ve dünyanın seçkin markalarının Türkiye pazarına ilk giriş yaptığı AVM olma özelliğini de taşıyan ANKAmall, 360’ı aşkın mağazası, tüketicinin gelişen ve değişen ihtiyaçlarına uyumlu marka karması, cafe ve restoranları, sinema salonları, çocuklar için oyun alanları ile tüm ihtiyaçlara cevap verirken; aralıksız sürdürdüğü 7’den 70’e herkesin ilgi gösterdiği etkinlikleri ile sosyal ve kültürel anlamda da ziyaretçilerine imkanlar sunuyor. 11 bin 800 metrekarelik mağazasıyla Koçtaş, 5 bin metrekare ile 5M Migros, bunların yanı sıra Cinemaximum, Macfit,  Media Markt, Teknosa, D&R, Boyner, H&M,  Deichmann, Mudo City, Flo, Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Mango, Beymen Club, Lacoste, Bath&Body Works, Victoria’s Secret, Decathlon, Columbia, Mi Store, Macera Adası, Ebebek, LC Waikiki  gibi onlarca marka ve geniş ürün yelpazesi ile tüm ihtiyaçlara sayısız alternatifle cevap veriyor. 

ANKARA’NIN KALBİ ANKAMALL’DA ATIYOR
Nasıl bir lokasyona sahipsiniz? Ankara’nın kalbi ANKAmall’da atıyor diyebilir miyiz?

ANKAmall, merkezi bir konuma sahip, kentin en önemli iki anayolunun bağlantı noktasında bulunmaktadır. Araçlarıyla gelen ziyaretçiler 6 bin araç kapasiteli oto parkı kullanabilir, toplu taşımayı tercih eden ziyaretçiler ise alışveriş merkezinin yanında yer alan metro durağını ya da otobüs hattını kullanarak kolaylıkla ANKAmall’a ulaşabilir. Ankara’nın kalbi ANKAmall’da atıyor. Hem de her geçen gün daha güçlü atıyor. Sahip olduğu özellikler ve sunduğu olanaklar yanında merkezi konumu da bunu sağlayan etkenlerden biri.

Ankara’da birçok AVM mevcut. ANKAmall’u  ön plana çıkaran ve diğerlerinden ayıran özellikleri neler? Ziyaretçiler neden sizi tercih ediyor?
Tüketicinin gelişen ve değişen ihtiyaçlarına uyum sağlama yönünde kendini geliştiren merkezlerin kurumsal itibarını koruyup artırdığını düşünüyoruz. ANKAmall, alışverişte sunduğu kalite ve çeşitlilik yanında, gerçekleştirdiği sosyal ve kültürel etkinliklerle insanların bireysel ihtiyaç ve beklentilerine de cevap veren bir alışveriş merkezi olma özelliğine sahiptir. Sektörde son yıllarda değişen ve çeşitlenen beklentilere daha iyi karşılık verebilmek ve çıtanın üzerine çıkmak için daima bir yenilik içerisinde olan ANKAmall, sadece Ankara değil, Anadolu’nun dört bir yanından ziyaretçilerine tüm ihtiyaçlarını giderebilmenin ötesinde beklentilerini fazlasıyla karşılayan olanaklar sunuyor. Bu vizyon ANKAmall’un daima genç, dinamik, enerjisi yüksek bir alışveriş merkezi olma olgusunu da diri tutuyor.  

Yıllık ziyaretçi sayınız ne durumda? Hedeflediğiniz ziyaretçi çekimine ulaşıyor musunuz?
Yıllık ziyaretçi sayımız ortalama 20 milyon civarındadır. Açıldığı günden bu yana ziyaretçi sayımız yıllar bazında hep yükselen bir ivme göstermiştir.  

a20. YILDA BİRBİRİNDEN ÖZEL ETKİNLİKLER 
20’nci yılınızı birçok etkinlik ve kampanya ile kutladınız. Bu etkinlik ve kampanyalardan bahseder misiniz?

20’nci yılımız için çok özel sürprizlerimiz ve etkinliklerimiz oldu. 20 yıldır ANKAmall’da çok güzel anılar birikti. İlk açılışta anne babasıyla gelen minikler şimdi genç misafirlerimiz oldu; çocukluğunu burada geçirdi; o zaman yeni doğmuş olanlar bile bugün 20 yaşında. Diğer yandan 20 yıldır sadece Ankara’dan değil, Ankara dışından da milyonlarca ziyaretçi ağırladık, yaklaşık 400 milyon ziyaretçiyi yeni markalarla tanıştırdık; birbirinden özel sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerle yaşamlarına renk kattık.
Büyük önem verdiğimiz kültür, sanat, spor etkinliklerimiz daha da kapsamlı şekilde ziyaretçilerimizle buluştu. Çocuklarımız için tiyatrolar, oyunlar yanında eğitici atölyeler hazırlayarak onların gelişimine de katkı sunmaya çalıştık. Konserler, festivaller gerçekleştirdik. Mesela, Teknoloji Festivali ile gençlere teknolojinin geldiği son noktayı yakından göstermeye çalıştık. Farklı yörelere özgü, Türk ve dünya mutfağından özel tatlıların bir araya geldiği “Tatlı Festivali” ile binlerce ziyaretçimize tatlı anlar yaşattık. Türkiye’nin en büyük açık hava otomobil festivali olan Autofest’e ev sahipliği yaptık, Türkiye’nin dört bir yanından gelen misafirlerimizi ağırladık. En yeni tasarımların, lüks ve spor otomobillerin yanı sıra paha biçilmez değerde otomobilleri de ziyaretçilerimizin beğenisine sunduk. Yine sergiler, ünlü oyuncuların katılımıyla gerçekleşen film gösterimleri, söyleşiler ve sayamadığım çok çeşitli etkinlikler gerçekleştirdik. 
Her yeni yıla girerken yaptığımız araba kampanyasını bu yıl bir de ev hediyesi ile taçlandırdık. Kampanyamız 19 Ağustos itibariyle başladı ve 18 Şubat 2020 tarihine kadar devam edecek. Şanslı ziyaretçilerimizden biri Ankara’nın önemli lokasyonlarından Oyak Göksupark’ta 3+1 ev sahibi olurken, bir diğer talihli ise Mercedes Benz CLA 180 d Amg’nin sahibi olacak. 
20’nci yılımızı kutladığımız 2019’u geride bırakırken çok özel bir etkinlikle yeni yılı karşılayalım istedik ve Ankara’da ilk kez yapılan “Kırmızı Kış Festivali"ni gerçekleştirerek misafirlerimize soğuk kış mevsimini ısıtan sıcacık bir sürpriz yaptık. 
Şunu da eklemek isterim ki geride bıraktığımız yıl gerçekleştirdiğimiz kampanya ve etkinlikler aynı zamanda bir teşekkür mahiyetinde oldu. Gördüğümüz ilgiye ve sevgiye karşılık ziyaretçilerimize teşekkür edelim istedik.

ankaATATÜRK’Ü ANMA GÜNÜ’NE ÖZEL REKLAM FİLMİ    
10 Kasım’da Atatürk’ü Anma Günü’ne özel reklam filminiz gösterime girdi. Size yansıması nasıl oldu?

Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 81. yılı dolayısıyla   Mazhar Alanson’un Sarı Laleler şarkısının söylendiği bir video hazırladık.  Sosyal medya hesapları yanı sıra televizyon kanallarında yayınlanarak tüm Türkiye’ye duygulu anlar yaşattı. Bir alışveriş merkezi tarafından ilk kez böyle bir video televizyon kanallarında da gösterilerek aynı anda tüm Türkiye tarafından izlendi. Hem ziyaretçilerimiz hem de farklı şehirlerde filmi izleyen seyircilerden gurur verici dönüşler aldık ve iyi ki yaptık dediğimiz işlerden bir tanesi oldu. 

KIRMIZI KIŞ FESTİVALİ İLGİYLE KARŞILANDI
Aralık ayı itibariyle Kırmızı Kış Festivali adı altında bir etkinlik başlattınız. Etkinlik hakkında detaylı bilgi alabilir miyiz? Ziyaretçileriniz tarafından nasıl bir karşılık buldu?

Ankara’da ilk kez gerçekleşen festival, ilk günden itibaren ziyaretçilerimiz tarafından yoğun ilgiyle karşılandı ve hala aynı ilginin devam ediyor olması bizleri mutu ediyor. Fatih Erkoç’un sahne aldığı açılış gecesi misafirler çok özel bir sürprizle karşılaştı; belki de hayatlarında ilk kez kırmızı kar altında kışın en renkli haline şahit oldular. Festival, oldukça zengin bir içeriğe sahip. AVM açık alanda kurulan kızak rampası ve buz pateninin yanı sıra birbirinden keyifli lunapark oyuncaklarının da bulunduğu festivalde ziyaretçilerimiz kışın keyfini doyasıya yaşıyor. Ünlü sanatçıların konserleri, DJ performansları, ışık ve dans gösterileri ile çocuklara özel çeşitli faaliyetlerin devam edeceği Kırmızı Kış Festivali şimdiden Ankara’nın en keyifli festivallerinden biri oldu.  Sokak lezzetlerinin yer aldığı stantlar, çeşitli hediyelik eşyaların satıldığı mini ahşap evler ile Avrupa başkentlerindeki festivalleri aratmayan, kısıtlı sosyal aktivitelerin olduğu kış mevsimini canlandıran, insanlara nefes aldıran, çocuklarıyla birlikte unutulmaz anlar yaşatan bir festival oldu. Bu anlamda böyle bir ortamı hazırladığımız ve ziyaretçilerimize sunduğumuz için biz de ayrıca mutluyuz. Kırmızı Kış Festivali Şubat’a kadar devam edecek.

Açıldığı günden bu yana almış olduğu ödüller ANKAmall’a ne kattı?
Ödüller tabii ki her zaman itici güç olmaktadır. Ancak ANKAmall, 20 yıldır sürekli yükselen bir başarı grafiği çizmiştir. Bu da her zaman sorumluluğumuzu artırmakta, üstlendiğimiz misyon gereği hep daha iyisi için çalışma azmimizi de artırmaktadır. İlklerin AVM’si, öncü ve lider konumunda görülen ANKAmall ziyaretçilerinin beklentilerini karşılamanın ötesinde çağın gereklerine uyumlu değişim hamlesini en iyi hizmet anlayışı ile birlikte sürdürecek, çıtayı hep daha yukarılara çıkarmak için çalışmalarını gerçekleştirecektir.

“ZİYARETÇİLER İLE SÜREKLİ ETKİLİŞİM HALİNDEYİZ”
Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu ve siz de aktif olarak sosyal medyayı kullanan bir AVM’siniz. Sosyal medyanın nasıl avantajlarını görüyorsunuz?

Sosyal medya kanalları sayesinde ziyaretçilerimiz ile sıkı bir bağ kurduk ve sürekli bir iletişim ve etkileşim halindeyiz. Kampanyalar, etkinlik ve duyurular takipçilerimiz tarafından yakından izlenirken, biz de memnuniyet ölçümü, istek ve beklentiler gibi konularda geri dönüşler alabiliyor ve planlarımıza buna göre yön verebiliyoruz. 

SÜRPRİZLERLE DOLU BİR SENE OLACAK
2020 etkinlik takvimi için neler planlandı?

Her yıl olduğu gibi 2020 yılında da aynı coşku ile içerik planlamalarımızı oluşturuyoruz. Özellikle bu yıl 20. yıl özelinde gerçekleştirdiğimiz çalışmalar hem Ankara hem de ulusal düzeyde herkes tarafından beğeniyle takip edildi ve olumlu geri dönüşler aldı. Yine 2020 yılında da sürprizlerle dolu bir sene ziyaretçilerimizi bekliyor diyebilirim.

FENOMEN AVM ÖDÜLÜ
20. yılınızı kutlarken bu başarınızı bir ödülle taçlandırarak “Fenomen AVM” ödülüne layık görüldünüz. Bundan bahseder misiniz?

ANKAmall, BoomSonar ve Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve sosyal medya sektöründe liderlerin belirlendiği Social Media Awards’ta AVM kategorisinde üç yıldır üst üste bu ödüle layık görüldü. Değişen ve dönüşen teknolojiye ayak uydurarak, yine müşteri memnuniyetine endeksli çalışmalar yürütüyoruz. Bu ödül de bunun getirisi.

anka
 

ds

Yukarı