Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

KENTLERE DEĞER KATACAK PROJELERE İMZA ATIYORUZ

07.03.2018 - 14:32

ANADOLU KENTLERİNDE AVM YATIRIMLARI İÇİN DEĞERLENDİRİLMEYİ BEKLEYEN PEK ÇOK POTANSİYEL ALAN BULUNDUĞUNU BELİRTEN ZEYDEMİR VE MALLMARK CEO’SU AYTAÇ ÖZÇİÇEK, “BUNLAR UZMAN ELLER TARAFINDAN İŞLENDİĞİNDE, 
O KENTE DEĞER KATAN, ORALILAR İÇİN ANLAM VE DEĞER YARATAN MEKANLAR HALİNİ ALIYOR” DEDİ. ÖZÇİÇEK SÖZLERİNE ŞU ŞEKİLDE DEVAM ETTİ: “BİZİM AMACIMIZ, ANADOLU’DA ÖZGÜN TASARIMLARA SAHİP, ÇAĞI YAKALAYAN, NEFES ALAN, ESTETİK DOKUNUŞU BULUNAN PROJELERE İMZA ATABİLMEK, YATIRIM YAPTIĞIMIZ KENTİN VE BÖLGENİN KÜLTÜREL VE DEMOGRAFİK YAPISINA UYGUN PROJELERLE KENTLERİMİZE PARMAKLA GÖSTERİLECEK ESERLER BIRAKABİLMEK…”

Zeydemir’i yakından tanıyabilir miyiz? Ne zaman kuruldu? Faaliyet alanları nelerdir?

Zeydemir bir ticari gayrimenkul geliştirme şirketi. Malta Merkezli Versus Holding’in gayrimenkul yatırım şirketi olan Perla Investment’ın Türkiye’deki oluşumunu da Kar ailesi temsil ediyor. Versus Holding’in ana ticaret faaliyetleri arasında turizm, gayrimenkul, enerji ve fon geliştirme yer alıyor. Özellikle AVM projeleri üzerine odaklanıyoruz. Projelerimizi kendimiz planlıyoruz, kendimiz geliştiriyoruz, kendimiz yatırımını yapıyoruz. Bunun yanı sıra, Zeydemir çatısı altındaki bir diğer markamız olan Mallmark ile de ticari gayrimenkul yönetim ve kiralama hizmeti veriyoruz. 

Kurulduğunuz günden bu yana nasıl bir gelişim izlediniz?

Kurulduğumuz günden bu yana hep iddialı projelere imza attık diyebilirim. Şirketimiz, bünyesinde sektörün önde gelen uzman ve danışmanlarını barındırıyor. Yalnızca merkez ofisimizde 20 kişi çalışıyor. Bu kişilerin her biri, büyük ölçekli yerli ve uluslararası firmalarda tecrübe kazanmış profesyoneller. Ben şahsen 25 yıldan bu yana bu sektörün içerisindeyim. Bu know-how’dan aldığımız güçle, hızla yol aldık. Önceliğimiz Anadolu kentleri... Potansiyel barındıran kentlerde gerçekleştirdiğimiz fizibilitelerin ardından, bu potansiyelleri hayata geçirecek karlı yatırımları hayata geçiriyoruz. Üç yıl içinde toplamda 250 bin metrekare kapalı inşaat alanı, 400 bin metrekare peyzaj alanını geliştirmiş bulunmaktayız. 

Şimdiye kadar hangi projeleri hayata geçirdiniz?

Avlu Şanlıurfa (Novada Park Şanlıurfa) Mart 2017’den itibaren, Avlu Balıkesir’in ilk etabı ise Ekim 2017’den itibaren faaliyet gösteriyor. İnşaatı devam eden ve kiralanma aşamasına gelen 3 projemiz bulunuyor. Bunlar Ordu, Eyüp ve Balıkesir’de ‘Avlu’ konsept ismiyle hayata geçirdiğimiz AVM projelerimiz… Bunun yanında; Fatsa, Hatay, Selçuk, Kırşehir ve Marina projelerimiz bulunuyor. Bunların da geliştirme aşaması tamamlanmış durumda.

Zeydemir olarak çalışmalarınızı değerlendirirsek, yatırıma karar verirken önemli faktörler neler, hangi farklarınızla ön plana çıkıyorsunuz?

Zeydemir ve Mallmark olarak hedefimiz, Türkiye’nin değerli noktalarında, çevreye duyarlı, modern ve saygın alışveriş merkezi projeleri geliştirmek. Yatırım yaptığımız kentin ve bölgenin kültürel ve demografik yapısına uygun, çağı yakalayan mimari projeler üreterek kentlerimize her anlamda değer katmak. 

Yakın zamanda hangi projeler açılacak? Açılışlara özel etkinlik ya da kampanyalar olacak mı?

2019 ilk çeyrekte Avlu Balıkesir’in açılışını gerçekleştireceğiz. İlk etabını Ekim 2017’de açtığımız projemiz için oldukça heyecanlıyız. Şimdiden buluşma ve sosyalleşme noktası olan Avlu Balıkesir’de kente ilk defa gelen markaları Balıkesirlilerle buluşturmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Açılış içinde Balıkesir’de ilk kez gerçekleştirilecek özel gösteri ve kampanya çalışmalarına şimdiden başladık. Avlu Ordu ve Avlu Eyüp projelerimiz için kiralamalarımız başladı. 2019 yılı ilk çeyrekte, ziyaretçilerini ağırlamaya başlayacak projelerimiz içinde şehrin ve bölgenin dinamiklerine uygun kampanya ve etkinliklerle adından söz ettirecek açılışlar yapacağız. 

AVM yatırımlarınıza baktığımızda Anadolu şehirlerinde olduğunuzu görüyoruz. Bunların birçoğu da bölgelerindeki ilk alışveriş merkezleri….  Yatırım için neden özellikle Anadolu seçildi?
Anadolu kentlerinde değerlendirilmeyi bekleyen pek çok potansiyel alan bulunuyor. Bunlar uzman eller tarafından işlendiğinde, o kente değer katan, oralılar için anlam ve değer yaratan mekanlar halini alıyor. Bunun tam tersi olarak, yeteri kadar özenli işler yapılmadığında ise tüm kentlerin yüzü birbirine benzemeye başlıyor. Dahası yatırımcı ve perakendeci için hüsranla sonuçlanan projeler hayata geçiriliyor. 
İşte bizim amacımız, Anadolu’da özgün tasarımlara sahip, çağı yakalayan, nefes alan, estetik dokunuşu bulunan projelere imza atabilmek, yatırım yaptığımız kentin ve bölgenin kültürel ve demografik yapısına uygun projelerle kentlerimize parmakla gösterilecek eserler bırakabilmek.

AVM’leri tasarlarken hangi kriterleri göz önünde bulunduruyorsunuz? Özellikle Zeydemir imzası taşıyan birim ya da mimari özellikler var mı?

İfade ettiğim gibi, yatırım yaptığımız kentin niteliklerine uygun adımlar atıyoruz. Örneğin; Fatsa için yalnızca ilçenin kullanmasını öngördüğümüz bir yapı söz konusu iken Selçuk için turizm potansiyeli nedeniyle daha heterojen bir ziyaretçi profili öngörüyoruz. Hatay sıcak iklimiyle dikkat çekerken, Balıkesir’de gelişen kent dinamikleri belirleyici oluyor. Bu nedenle projelerimizin de kendine has özellikleri oluyor. 
Ancak, kentlere ve kentliye değer katan, nefes aldıran, kaliteli merkezler yaratma amacımız doğrultusunda, her projemizde belli özelliklerin olmasına da dikkat ediyoruz. Modern ihtiyaçlara hitap eden, çok çeşitli sosyal olanaklar sunan, kaliteli vakit geçirme imkanı sağlayan yaşam alanları inşa ediyoruz. Bunun en önemli kriterlerinden biri elbette açık alanlar. Bu nedenle projelerimizde açık alanlara özel bir vurgu var. AVLU ismi, açık alanlarda yeni buluşma mekanlarını ifade ediyor. Kısacası, kentlerimizdeki yaşam alanlarını genişletiyoruz diyebiliriz.

Portföyünüzde olan AVM’ler hangi farklılıkları ile ön plana çıkacak?

AVLU konsepti bizim projelerimiz için ayırt edici olacak. Zengin sosyal olanaklar, ferah ve nefes alan mekanlar, büyük açık alan metrekareleri her daim ön planda olacak. Ayrıca bulunduğu kente özgü geliştirilen marka karması da projelerimizin vazgeçilmezi…

Kiralama ve yönetim hizmeti verdiğiniz Mallmark markasından bahseder misiniz? Kısa bir zaman içerisinde birçok alışveriş merkezinin açılışını yapacaksınız.Kiralama çalışmaları nasıl ilerliyor?

Kiralama ve yönetim konusunda Mallmark markamız ile ilerliyoruz. Mallmark hem Zeydemir’in tüm projelerinin konsept geliştirme, kiralama ve yönetim işlerini yapıyor hem de bu alanlarda danışmanlık hizmetine ihtiyaç duyan firmalara hizmet veriyor. Şu anda kendi projelerimiz haricinde Ankara’da yeni açılan, sektörün dikkat çekici yatırımlarından Metromall AVM’nin yönetimini, Antalya Manavgat’ta bulunan Novamall AVM’nin yönetim ve kiralamasını, ticaret merkezi konseptiyle hizmet vermeye devam edecek olan Bayrampaşa Ticaret Merkezi’nin (Bayrampaşa Carrefour) yönetim ve kiralamasını yapıyoruz. 
Mallmark’ı kurarken en çok özendiğimiz nokta Türkiye’deki en iyi ekibi oluşturmaktı. Tıpkı Zeydemir’deki gibi, alanında en iyi ve en tecrübeli isimleri aynı çatı altına topladık. Uzman ekibimiz ve kendi yatırımlarımızla birlikte Mallmark’ın çok kısa bir süre içerisinde sektörün en önemli oyuncusu olacağına eminiz. Türkiye’nin en iyi yönetim ve kiralama şirketi olma iddiasıyla ilerliyoruz.

Tüm projelerinizde bölgeye ilk defa gelecek markalar var mı?

Marka karmasını oluştururken kentin ve bölgenin ihtiyaçlarını baz alıyoruz. Projeye göre değişmekle birlikte şehirlere ilk kez bizimle yola çıkarak giren markaların olmasından ayrıca memnuniyet duyuyoruz. Avlu Balıkesir’de Balıkesir’in ilk ve tek Watsons, Deli Kasap ve Starbucks mağazalarıyla hizmet veriyoruz. Diğer projelerimizde de şehirde ilk kez olacak markalarımız bulunuyor.

Kiralama yaparken marka seçiminde öncelikle hangi hususlara dikkat ediyorsunuz?

Bulunduğumuz lokasyonun niteliklerine göre bir marka ve fonksiyon seçkisi oluşturuyoruz. Daha önce de bahsettiğim gibi örneğin Fatsa gibi ilçe ölçeğinde bir projede, daha ziyade oranın yerlisinin ihtiyaçlarına öncelik verirken, Eyüp veya Selçuk’ta bu merkezleri ziyaret eden turistlerin beklenti ve ihtiyaçlarını ön plana alıyoruz.

Projeleriniz tek bir markadan sunulacak. Sizce tüketicilerin markalı AVM’lere bakışı nedir?

Projelerimizi geliştirirken üzerine en çok çalıştığımız konulardan birisi markamızın ne olacağı idi. Özellikle Anadolu’da kente değer katan, ziyaretçilerin sosyalleşme ve buluşma noktası olarak görecekleri ve açık alanların ön planda olduğu konseptimizde vizyonumuzu en iyi anlatacak markanın Avlu olduğuna karar verdik. Farklı şehirlerde olan projelerimiz için de tek bir marka oluşturmamız, ziyaretçilerimize bulundukları yerlerde alışık oldukları konforu ve hizmeti sağlayacak olmamızın göstergesi.  Dünya’da ve Türkiye’de örnekleri bulunan markalı AVM algısının ziyaretçiler açısından pozitif olduğunu düşünüyoruz.

Perakende ve AVM sektörü, gerek istihdam gerekse ciro olarak en önemli sektörlerden biri olarak ön plana çıkıyor. AYD verilerine göre 2018 ciro hedefi 125 milyar TL. Türkiye’de AVM sektörü doygunluk noktasına ne zaman ulaşır?

Türkiye’de bugüne kadar yapılan AVM yatırımları özellikle büyükşehirlerde doygunluğa ulaşmış durumda. Öte yandan baktığımızda henüz AVM yatırımı yapılmamış ya da ihtiyacı olan şehirlerimizin olduğunu görüyoruz. Bizde bu bölgeleri tespit ederek, Anadolu’nun ihtiyaçlarına yönelik AVM’leri geliştiriyoruz, lokasyona göre en uygun marka karmasını oluşturuyoruz. Doygunluk noktasını Türkiye genelinde değil bölgesel bazlı değerlendirmenin daha doğru olduğunu düşünüyoruz. Dünya’daki trendler ve tüketicilerin her geçen gün değişen ihtiyaçlarına yönelik farklı konseptlerde AVM’lerin gelişeceğini düşünüyoruz.

Alışveriş merkezleri yatırımları, yüksek maliyetleri ve geri dönüşümü uzun yıllar alan yatırımlar. Burada yatırımcıyı memnun eden projeler nasıl olmalı?

Yatırımcının memnun olabilmesi için, AVM sistemi içerisindeki tüm paydaşların memnun olması gerekiyor. Kiracı, perakendeci, ziyaretçi, çalışan, AVM’nin yer aldığı bölgenin halkı, yöneticileri gibi herkesten bahsediyoruz. Bunun için de projenin en başından itibaren çok özenli bir şekilde ilerlemesi gerek. 
Bizler bir işe başladığımızda konum, ulaşım, hedef kitle gibi konularda çok ciddi analizler gerçekleştiriyoruz. “O bölgede böyle bir yatırıma ihtiyaç var mı?” diye bakıyoruz. Bir yandan rakamsal veriler ve analizleri en detaylı şekilde yaparken, içerideki know-how’ımız sayesinde bu verileri en iyi şekilde yorumlayabiliyor ve doğru öngörülerle yola çıkabiliyoruz. 
Konsept yaratma anlamında özellikle çalışıyoruz. Ülkemizin her yanına yayılan, benzer konseptlerdeki, birbirini tekrar eden, her yerde ulaşılabilecek, herhangi bir merak ve ilgi uyandırma potansiyeli barındırmayan işlere asla girmiyoruz. 
Sirkülasyonundan kullanılan renklere, çevre düzenlemesinden malzeme kalitesine, otopark kullanımından dış cephe özelliklerine, ziyaretçilerin ilgisini çekecek, onlara hitap edecek her türlü mimari detayı dikkate alıyoruz. Fonksiyonel, bir gelenin bir kez daha gelmek isteyeceği, içinde kendini iyi hissedeceği mekanlar yaratıyoruz. 
Bunların yanı sıra, kendimiz de kiralama yaptığımız için doğru mağaza karması yaratma ve kiralama yönetimi anlamında iddialıyız. Halkla ilişkiler ve pazarlama faaliyetleriyle de tamamlayarak süreci yürütüyoruz.

playpark

Yukarı