Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

ECE Türkiye uzun dönemli bir vizyonla büyümeye devam edecek

06.10.2017 - 15:25

Geçtiğimiz aylarda Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu’nun Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO, Nuri Şapkacı’nın ise Yönetim Kurulu Üyesi ve CFO olarak atandığı ECE Türkiye, bu iki tecrübeli isimle Türkiye’deki lider konumunu güçlendirmeyi hedefliyor.

Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu: “Türkiye, genç nüfusu ve her geçen gün harcama potansiyeli artan orta sınıfı ile ECE için çok önemli bir pazar. Biz, planlamalarımızda ülkemizin potansiyelini görüyor, uzun dönemli vizyonla hareket ediyor ve değişen şartlara uygun stratejiler geliştirebiliyoruz.”

Yönetim Kurulu Üyesi ve CFO Nuri Şapkacı: “Hedefimiz, güçlü portföy yapımızı koruyarak yeni yatırım fırsatlarını değerlendirmek. Burada da her zaman olduğu gibi uzun dönemli bir vizyonla hareket edeceğiz.” 

Öncelikle sizleri tanıyabilir miyiz? Ne kadar süredir ECE Türkiye bünyesinde görev alıyorsunuz? Bizlere ECE Türkiye geçmişinizden bahseder misiniz?
Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu:
Merhaba, adım Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu. ECE Türkiye’de Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO olarak görev yapıyorum. Bu göreve gelmeden önce, yine ECE Türkiye’de Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktaydım.  2006 yılında katıldığım ECE Türkiye’den önce, yaklaşık 8 yıl Tepe Grubu’nda çalıştım. Alışveriş merkezi sektöründe 18 yılı aşkın tecrübeye sahibim.
Nuri Şapkacı: Merhaba, adım Nuri Şapkacı.  ECE Türkiye’de Yönetim Kurulu Üyesi ve CFO olarak görev yapıyorum. Ben de Pınar Hanım gibi, 2006 yılında katıldığım ECE Türkiye’de daha önce Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldım. ECE Türkiye’den önce de birçok uluslararası firmada çeşitli yönetim pozisyonlarında çalıştım. Halihazırda AYD Başkan Yardımcılığı görevini de yürütüyorum. 

ECE Türkiye’de atanmış olduğunuz yeni görevlerinizle birlikte iş hayatınızda neler değişti? 
Nuri Şapkacı:
Bizler, uzun yıllardır ECE Türkiye ailesinin birer ferdiyiz. Sahip olduğumuz pozisyonlardan bağımsız olarak, bu ailenin her ferdi gibi, firmamızın yüksek standartlarını sürdürebilmek amacıyla işimizi en etkin ve profesyonel şekilde yapmak için, sorumluluk bilinci ve takım ruhu içerisinde çalışıyoruz. Bu anlamda çok da fazla bir değişiklik olmadığını söylemek her ikimiz için de mümkün sanıyorum… 

“HER ZAMAN OLDUĞU GİBİ UZUN DÖNEMLİ BİR VİZYONLA HAREKET EDECEĞİZ”

Peki, sizle beraber ECE Türkiye’de ne gibi değişimler yaşandı ya da yaşanacak? Malum sektörde kazanılan bir tecrübe ve bilgi birikimi söz konusu…
Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu:
Avrupa pazarında 50 ve Türkiye’de de 15 yılı aşkın bir tecrübeye; Avrupa çapında 200 alışveriş merkezinde denenmiş ve başarısı kanıtlanmış bir sisteme, bunun beraberinde de bilgi birikimine sahibiz. Türkiye pazarını ve Türkiye’nin dinamiklerini çok iyi tanıyoruz. Bununla birlikte genel stratejimiz gereği, gerek kendi yatırımlarımızda gerekse hizmet verdiğimiz projelerde seçici davranıyor, nicelikten çok niteliğe önem veriyoruz. Kuruluşumuzdan beri süregelen bu stratejimizde herhangi değişiklik olmayacak. Bundan sonraki hedefimiz, güçlü portföy yapımızı koruyarak yeni yatırım fırsatlarını da değerlendirmek. Burada da her zaman olduğu gibi uzun dönemli bir vizyonla hareket edeceğiz.  

Yaklaşık 11 yıldır ECE Türkiye’de görev alıyorsunuz. Haliyle ECE Türkiye’de pek çok değişime ve gelişim evresine tanık oldunuz. Peki, bizlere kısaca ECE Türkiye’nin gelişim sürecini anlatmanızı istesek neler söylersiniz?
Nuri Şapkacı:
Sektör oyuncuları ECE Türkiye’yi yakından tanıyorlar. Yine de kısa bir özet geçmek gerekirse, ECE Türkiye, 2000 yılında, alışveriş merkezleri sektöründe Avrupa lideri olan Alman ECE tarafından kuruldu. Kuruluşumuzdan bu yana geçen ve 2006’dan bu yana Pınar Hanım ve benim de bir parçası olduğumuz bu 17 yılın ilk döneminde, pazarı daha yakından tanımak amacıyla, hizmet firması kimliğimize ağırlık verdik. Zaman içerisinde asıl hedefimiz olan, kendi yatırımlarımızı da hayata geçirdik. Bünyemizdeki alışveriş merkezlerinin, değişen piyasa şartlarına uyum sağlamaları ve rekabetin bir adım önünde olmaları amacıyla büyüme ve yenileme projelerini gerçekleştirdik. 
ECE Türkiye’nin kuruluş dönemlerinde, perakende sektörü de hızlı bir büyüme sürecine girdi. İki sektör, birbirinin gelişimini destekledi. ECE Türkiye, kuruluşundan bu yana geçen süreç içerisinde, ECE’nin bilgi birikimini Türkiye’ye transfer edebilmesi, pazarı doğru analiz etmesi, tecrübesi, uzun dönemli vizyonla hareket etmesi ve alışveriş merkezleri ile ilgili hizmetlerin tümünü tek elden sunabilmesi sebebiyle, sektöre yön veren ve öncülük eden firmalardan biri oldu. 
Halihazırda yönetim portföyümüzde 14 alışveriş merkezi yer alıyor. Bu alışveriş merkezleri, İstanbul’da Marmara Park, Beylikdüzü Migros AVM, Aqua Florya, Axis İstanbul, MetroCity ve Maltepe Park, Ankara’da ANKAmall ve ACity, İzmir’de MaviBahçe, Antalya’da TerraCity ve Antalya Migros AVM, Afyonkarahisar’da Park Afyon, Eskişehir’de Espark ve geçtiğimiz Haziran ayında açılışını gerçekleştirdiğimiz Bursa’daki Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi. 

“TÜRKİYE, ECE İÇİN ÇOK ÖNEMLİ BİR PAZAR”

AVM sektörüne yönelik görüşlerinizi alabilir miyiz? Sektörün bugünkü durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu:
Hepimizin bildiği gibi, geçtiğimiz dönemde, Türkiye’de ve dünyada sosyal, ekonomik ve politik açıdan önemli gelişmeler yaşandı. Yaşanan belirsizlik ortamında, yatırımcılar, tüm sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzde de bekleme eğilimine girdiler. Ancak bizim gibi yatırım planlamalarını uzun dönemli yapan firmalar için, kısa dönemli bu dalgalanmalar genel stratejide bir değişikliğe neden olmuyor. 
25 Ekim’de 17. kuruluş yıldönümümüzü kutlayacağız. Kuruluşumuzdan bu yana geçen dönemde, daha önce de kısa dönemli dalgalanmalarla karşı karşıya kaldık.  Her seferinde bu zorlu süreçlerin üstesinden gelmeyi, hatta bu süreçlerden güçlenerek çıkmayı bildik. Türkiye, genç nüfusu ve her geçen gün harcama potansiyeli artan orta sınıfı ile ECE için çok önemli bir pazar. Biz, planlamalarımızda ülkemizin potansiyelini görüyor, uzun dönemli vizyonla hareket ediyor ve değişen şartlara uygun stratejiler geliştirebiliyoruz. Alışveriş merkezleri, büyük ve uzun dönemli yatırımlar olduğundan, bizim işimizde değişimi yönetebilmek büyük önem arz ediyor. Şuna inanıyoruz ki, sürdürülebilir başarı, müşterilerimiz, yatırımcılarımız ve perakendeci iş ortaklarımızın her zaman için odak noktamızda bulunmasıyla mümkün.  Özellikle bu dönemlerde, yaratıcı ve yenilikçi çözümler üretebildiğimiz; maliyetlerde, marka bilinirliğinde, teknolojide ve şemsiyemiz altında verdiğimiz hizmetlerin herhangi birinde katma değer yaratabildiğimiz sürece,  paydaşlarımız için de fark yaratıyoruz. Tecrübemiz, gücümüz, profesyonelliğimiz ile işimizi, tüm paydaşlarımızı memnun ederek en iyi şekilde yapmaya gayret ediyoruz. 
Nuri Şapkacı: Bu konuda şunu da eklemek istiyorum ki, biz Pınar Hanım’ın da bahsetmiş olduğu göreceli olarak zorlu dönemde, yatırımcılarımız Sur Yapı ve Ekart Gayrimenkul ile güçlü bir işbirliği içerisinde, Bursa’daki Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdik. 1 Haziran 2017’de açılan Sur Yapı Marka, 75 bin metrekare kiralanabilir alanda, ulusal ve uluslararası sevilen markalardan oluşan 250 mağazası, 35 kafe ve restoranı, bin 400 kişi oturma kapasiteli bir yeme-içme alanı ve geniş terasları ile hizmet veriyor ve Bursalıların yoğun ilgisiyle karşılaşıyor. ECE Türkiye, alışveriş merkezinin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi. Sur Yapı Marka’yı,  her bir ziyaretçimize kendisini ayrıcalıklı hissettirecek olan yönetim anlayışımız, ilklere imza atacağımız sosyal ve kültürel etkinliklerimizle bölgenin yeni çekim merkezi ve Bursa’nın simgesi olarak konumlandırıyoruz. Aralarında Bursa’da ilk kez mağaza açan birçok markanın da yer aldığı alışveriş merkezi,  özellikle moda, spor, yeme-içme ve eğlence alanlarında öne çıkıyor. Önümüzdeki dönemde de Sur Yapı Marka gibi prestijli projelerde yer alacağız. Doğru yer ve zamanda, inandığımız doğru ürünlerle ve yeni projelerle büyümeye devam edeceğiz. 

“TÜM PAYDAŞLARIMIZA FAYDA SAĞLAMAK BİZİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ”

AVM sektörü bugünlerde ödül hazırlık süreçlerine girmiş durumda. ECE Türkiye’de de ödüllere yönelik çalışmalar var mı? Varsa çalışmalar ne durumda?
Nuri Şapkacı:
Yönetim portföyümüzdeki alışveriş merkezlerinde, müşteri memnuniyeti ve bağlılığı yaratmak, yukarıda da bahsettiğimiz gibi tüm paydaşlarımıza fayda sağlamak bizim için çok önemli. Bu amaçla, alışveriş merkezlerini bir platform olarak görüp alışverişi müşterilerimiz için bir deneyime çevirmek üzere, yaratıcı pazarlama stratejileri geliştiriyoruz, teknolojiye yatırım yapıyoruz, içerisinde bulunduğumuz topluma fayda sağlamak için de kültür, sanat, spor ve eğitime destek vermek üzere, sosyal sorumluluk projeleri üretiyor ve STK’larla işbirliği içerisinde çalışıyoruz. Kazandığımız ödüller, bizim için aslında, müşterilerimize verdiğimiz değerin, işin profesyonelleri tarafından da takdir edilmesi anlamını taşıyor ve bizi mutlu ediyor. 
Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu: Son dönemde, yönetimimiz altındaki MaviBahçe, sektörün en prestijli ödüllerinden olan ICSC Solal Marketing Awards’da “Gökyüzünde Ziyafet” projesi ile “Marka Bilinirliği ve Konumlandırma” kategorisinde gümüş ödüle, Hermes Yaratıcılık Ödülleri’nde aynı proje ile dört altın ve dört platin ödüle layık görüldü. Espark Alışveriş Merkezi de “Paket Paket Mutluluk” sosyal sorumluluk kampanyası ile Hermes Yaratıcılık Ödülleri’nden 5 ödül ile döndü. Beylikdüzü Migros Alışveriş Merkezi aynı programda üç altın ve bir platin, Antalya Migros Alışveriş Merkezi 4 platin ve TerraCity ise 2 altın ödül aldı. TerraCity ayrıca AYD Benchmark Ödülü ile Social Media Awards Turkey yarışmasında “Social Brands Veri Analitiği Ödülleri”nde, AVM kategorisinde gümüş ödülü evine taşıdı. ANKAmall, aynı yarışmada AVM kategorisinde Altın Ödül, 14. Kırmızı Ödülleri’nde ise Jüri Özel Ödülü’nü almaya hak kazandı. 
Sizin de belirtmiş olduğunuz gibi, bugünlerde sektörün dünya çapında en prestijli ödüllerinden ICSC Avrupa Alışveriş Merkezi Ödülleri ile Mapic Ödülleri başvuruları da yapıldı. Aynı zamanda, Kasım ayında gerçekleştirilecek olan Perakende Günleri kapsamındaki Perakende Güneşi Ödülleri süreci başladı. Biz de bu yarışmalara, farklı kategorilerde dört ayrı alışveriş merkezimiz ile katılım gösterdik. Merakla sonuçları bekliyoruz. 

ops

Yukarı