Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

“DOĞRU NOKTALARA BAYİLİK VERİYORUZ”

19.12.2018 - 16:11

“ÖNEMLİ OLAN DOĞRU NOKTALARA BAYİLİK VERMEK. BU YÜZDEN HER NOKTAYA DEĞİL, DOĞRU NOKTALARA BAYİLİK VERMEYE ÖZEN GÖSTERİYORUZ.” DİYE BELİRTEN KAHVE SOKAĞI YÖNETİM KURULU BAŞKANI OSMAN BUDAK, “2019 YILI İÇERİSİNDE ŞUBE HEDEFİMİZ, DOĞRU YERLERDE VE DOĞRU İNSANLARLA 50 RAKAMINA ULAŞMAK.” DEDİ.

BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORUZ
Kahve Sokağı hakkında bilgi verebilir misiniz?  

Kahve Sokağı, 2014 yılının son çeyreğinde Denizli’de kurulmuş bir kahve zincir firmasıdır. İlk şubesini Denizli’nin Çamlık bölgesin de açarak hızla iki yıl içerisinde ülkemizin farklı şehirlerine bayilik vermeye başlamış ve şube sayısını 20’ye çıkarmıştır. 2017 yılı itibariyle şirketin ortaklık yapısı değişerek Kahve Sokağı’nı İzmir markası yaptık. Biz; Osman Budak, Murat İşlek ve Emre İşlek Kahve sektörüne franchising sistemini ilk tanıtanlardan olarak Kahve Sokağı markasını daha da büyütmek adına İzmir Karabağlar’da merkez ofisimizi açarak şubeler vermeye başladık. 20 şube ile aldığımız Kahve Sokağı’na 18 şube de biz ekleyerek büyümeye devam ediyoruz. Sözleşmesi imzalanan, açılacak olan 3 şubemiz daha var. Aslında bu rakam daha fazla da olabilir ama önemli olan doğru noktalara bayilik vermek. Bu yüzden her noktaya değil, doğru noktalara bayilik vermeye özen gösteriyoruz. Bu doğrultuda 2019 yılı için yurt içi şube sayısı hedefimiz 50. Yurt dışı ile de görüşmelerimizi devam ettiriyoruz.

“SOKAĞI KEŞFET”
Nasıl bir konsepte sahipsiniz? Konseptinizi belirlerken nelere dikkat ettiniz?

Yakın zamanda internet üzerinden bir slogan yarışması yaptık ve “Sokağı Keşfet” yeni sloganımız oldu. Konseptimizi de keşfetmeniz açısından şubelerimizi ziyaret etmenizi öneririz. Anlatacak olursak da, modern bir konseptimiz var. Bizim için en önemli unsurlardan biri aydınlatmalarımız, sokak lambalarımız. Hareketli caddelere, bu ışıklandırmalarla biz de hareket katıyoruz. Bunun dışında bize özel çalışmalar hazırlayan grafiti sanatçımız var ve duvarlara grafiti çalışmaları yaptırıyoruz. Yani dolu dolu modern, canlı konseptimiz var. Ama tabii ki bununla yetinmeyip yeni konsept çalışması yaptık. İlk uygulama noktamız Aydın/Söke. Buraya ikinci bayiliği vererek yeni konseptimizi uygulamak için inşaata başladık. Çok kısa süre sonra hizmetinizde.  Konseptlerimiz tamamen şubelerimizi ziyaret eden misafirlerimizin kendilerini daha enerjik, mutlu ve rahat  hissedebilecekleri  mekanlar olma özelliğine sahiptirler. Ayrıca yatırımcılarımızı da düşünerek, kısa sürede deforme olmayacak konseptler üzerine çalışıyoruz.

Kahve Sokağı’nın büyümesinde en önemli etken ne oldu? Başarınızın sırrı nedir?
Kahve Sokağı markasının büyümesinde ki en önemli birim Ar-Ge. Bunun yanında bizim belirlediğimiz büyüme stratejilerimiz de var. Büyüme stratejileri firmamızın temel amaçları arasında yer alıyor. Günümüzde kafe sektörü sürekli gelişiyor. Bizler de bu gelişimi takip edebilmek adına sürekli olarak konseptimizi yeniliyoruz, ürün tedariği ve kalitesinde en iyi hizmeti vermeye çalışıyoruz.  Eğer konseptiniz eski kalırsa, ürün kaliteniz düşük olursa insanların sizi tercih etmeleri için bir sebepleri olmaz. Bu yüzden yatırımcılarımızı çok iyi analiz edip, modern çağa ayak uydurarak mimarlarımızla sürekli yeni trendleri konseptimize uyguluyoruz. Bunun yanı sıra açık bayilerimizin istek ve taleplerini yerine getirerek mevcut büyüklüğü de korumak stratejilerimiz arasında. 

Avrupa Menüsü,  Anadolu Menüsü olmak üzere iki ayrı menünüz var. Bunları birbirinden ayıran farklar nelerdir?  
Evet dediğiniz gibi 2 adet menü çeşidimiz var fakat bunlar içerik bakımından birbirleriyle aynılar. Sadece fiyat politikası her bölge için farklı olduğundan iki çeşit baskı yaptırıyoruz. Marmara bölgesindeki illerimizde bulunan şubeler için Avrupa Menüsü, diğer bölgelerde ki şubelerimiz için Anadolu Menüsü kullanıyoruz. Söylediğim gibi içerik olarak hepsi aynıdır fakat fiyatları farklıdır. Bayilerimiz istediği menüyü kendileri seçiyorlar. Fakat bazen bölgesel bir ürünü satmak isteyen şubelerimize hayır demek yerine ajansımızda onlara özel görseller, afişler hazırlayarak o şehre özel ürün satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. 

ÜRÜN TEDARİĞİNİ KENDİ TESİSLERİMİZDEN SAĞLIYORUZ
Özel ürünlerinizi üretebildiğiniz üretim tesisiniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Kahve Sokağı, Karabağlar merkez binasında 10 kişilik ekibiyle bayilerine ve yeni yatırımcılara hizmet veriyor. Merkezimize yakın bir mesafede, 7 bin 500 metrekarelik bir alanda kurulu üretim tesisimiz bulunuyor. 30 kişilik ekibi ile depomuza ürün tedariğini bu tesis sağlıyor. Mevcut ürünlerimiz dışında Kahve Sokağı şubelerine özel çalışılan kahve çeşitleri, özel kokteyl karışımları hep bu tesisin ürünüdür. Özellikle menü çalışmalarına başlamadan önce burada çalışan arkadaşlarımız yeni menümüze eklememiz için özel ürünler geliştirirler. 2019 yılı için hazırlanan menüde sürpriz ürünler mevcut, denemek isteyen misafirlerimiz şubelerimizi ziyaret edebilirler.

41 ADET FRANCHISE BAYİLİĞİ…
Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? 

Kahve Sokağı markası olarak toplamda 41 adet franchise bayiliği verdik. Bunlardan 4 tanesi kiosk konseptinde. Kiosk noktalarımızdan iki tanesi dinlenme tesisinde, bir tanesi özel bir hastanede, bir tanesi de benzin istasyonunda misafirlerimize hizmet veriyor. Diğer 37 noktamızdan 34 tanesi ise kafe-restoran olarak farklı illerimizde hizmet veriyor.3 adet şubemiz ise sözleşmesi imzalanıp projesi onaylanmış, inşaat sürecinde olan noktalarımız. Çok yakında onlarda değerli misafirlerimizin hizmetine açılacak
 
DÜKKANIN KONUMU ÖNEMLİ!
Franchise şartlarınız ve franchise bedeliniz nedir? 

Franchise almak isteyen yatırımcıların öncelikle merkezimize başvurmaları gerekiyor. Franchising müdürümüzden gerekli bilgileri aldıktan sonra minimum 200 metrekare dükkan bulmaları gerekiyor. Dükkanların;  işlek caddelerde, üniversite bölgelerinde, AVM’lerde, meydanlarda, kafeler caddesinde yani insan sirkülasyonunun yoğun olduğu noktalarda olması gerekiyor. Dükkanın konumunu ve büyüklüğünü onayladıktan sonra metrekare bazında fiyat veriyoruz. Eğer yatırımcımız verdiğimiz fiyat teklifini onaylarsa mimar ve ekibini ölçüm alması için noktaya götürüyoruz. Bu esnada bizde 5 yıllık sözleşmemizi imzalayıp, isim bedeli ve proje bedelini alıyoruz. Projemiz 10 günde çıkıyor. Bayimiz ve biz projeye onay verdiğimiz takdirde inşaat ekibimiz şantiyeyi kurarak inşaata başlıyor. Ortalama 60 günde işletmeyi teslim ediyoruz. Franchise bedellerini öğrenmek için mail yoluyla ya da merkezi arayarak bize başvurup bilgi alabilirler.

Ürün ve ekipman tedariği konusunda yatırımcılara nasıl destekleriniz oluyor?   
Kahve Sokağı olarak kendi kahvelerimizi kendimiz kavuruyoruz. Bu ürünler fabrikadan, İzmir Karabağlar’da bulunun merkez depomuza geliyor. Kahve grubu, demleme çay ve bitki çayları, sıcak çikolata-salep toz grubu, sos, şurup, american servis, peçeteler, ıslak mendil, stick şeker ve logolu tüm ürünlerin tedariğini bayilerimiz merkez depodan yapıyor. Bunun dışında farklı ürün grupları için anlaşmalı olduğumuz firmalar var. Bu firmaları bayilerimize yönlendirerek destek oluyoruz. Şubelerimiz sadece manav ve şarküteri ihtiyaçlarını yerel tedarikçilerinden yapıyoruz.
Ekipman tedariği için de çalıştığımız tedarikçimiz var. Zaten anahtar teslim anlaştığımız şubelerde başlangıçta tüm ekipmanı biz getiriyoruz. Önemli olan şube çalışırken ekipmanda sıkıntı olduğunda teknik destek sağlamak. Tüm ürünlerimizin garantileri mevcut ve hangi şehirde olursa olsun teknik destek sağlanıyor.

Şubelerinizde ürün ve hizmet farkı oluyor mu?
Tüm şubelerimizde aynı menü kullanıldığı için ürün olarak herhangi bir farklılık söz konusu değildir. Merkezden giden ürünler dışında anlaşmalı olduğumuz tedarikçilerimiz bulunuyor. Bu tedarikçilerimiz sayesinde her şubemizde aynı ürünü bulmanız mümkündür. Menüde yer alan tüm ürünlerimizin reçeteleri mevcut, bayilerimiz bu reçeteler doğrultusunda misafirlere ürün çıkardığı için herhangi bir farklılık oluşmuyor. Hizmet olarak bakarsak duruma, bununla ilgili personele eğitim verirken bayi sahiplerimize de eğitim vererek hizmet farkının oluşmasının önüne geçmeye çalışıyoruz. 

COFFEE STREET MARKASININ KONSEPTİ OLUŞTURULDU
2018 hedeflerinizi gerçekleştirdiğiniz bir yıl mı oldu?  

2018 yılı bizim için yoğun geçen ama hedeflerimize ulaştığımız bir yıl oldu. Hatta 2019 yılı başlangıcında çıkarmayı hedeflediğimiz konsept çalışmalarımızı da 2018 yılının sonuna yetiştirdik. Dolu dolu geçen bir yıldı bizim için. 10 tane doğru noktarda bayilik verdik, Kahve Sokağı konseptini yeniledik, Coffee Street markasının konseptini de çıkararak 1 adet bayilik bu markada verdik, Bayim Olur Musun Fuarı’na katıldık. 2019 yılı menü çalışmalarımızı bitirip baskısına geçtik. 2019 yılı için yatırım planlarımızın alt yapısını oluşturduk. Yani anlayacağınız çok çalıştık bu yıl.

10 MİLYON TL’LİK YATIRIM…
2019 yatırım planlarınızda neler var? 

2019 yılı içerisinde şube hedefimiz, doğru yerlerde ve doğru insanlarla 50 rakamına ulaşmak. Yeni yatırımcılarla bu rakama ulaşabilmek için 10 milyon TL’lik yatırım yapacağız.  Yeni konsept olan Coffee Street markası ile de 20 şube vermek hedeflerimiz arasında. Çünkü bu konsept daha küçük dükkanlara da uygulama yapabileceğimiz bir konsept ve yatırım maliyetleri daha düşük. Bu yüzden hedef rakama ulaşmak daha kolay olacak diye düşünüyoruz. Bunun yanı sıra Kahve Sokağı markası için yurt dışı görüşmelerimiz de bir yandan devam ediyor. Yabancı yatırımcılarla birlikte  “Kahve Sokağı “ markasını yurt dışına taşımayı hedefliyoruz. İzmir’de güzel noktalarda en az 10 şube açmak da gelecek dönem planlarımızın arasında.

n

Yukarı