Ana içeriğe atla

ops

DİJİTAL2

Bursa’nın yükselen “Marka”sı

15.12.2016 - 14:21

Bursa’nın en prestijli karma projesi olarak inşasına hızla devam edilen Sur Yapı Marka projesi, Bursa’nın en görkemli ve ayrıcalıklı yaşam alanı ve lüksün Bursa’daki yeni simgesi olmaya aday!

ECE Türkiye Kiralama Direktörü Fulya Durak, “Sur Yapı Marka, Bursa’da en fazla ulusal ve uluslararası markanın yer alacağı alışveriş merkezi. Projenin, güçlü marka karması ile sadece Bursa’nın değil, Marmara Bölgesi’nde bulunan çevre iller için de bir çekim merkezi olmasını bekliyoruz” dedi. 

Sur Yapı Marka projesini bizlere kısaca tanıtır mısınız?  Proje nasıl bir yapıda olacak? Kompleks içerisinde hangi birimler yer alıyor?
Sur Yapı Marka Rezidans ve AVM, Türkiye’nin en büyük illerinden olan Bursa’da yapımı devam eden karma kullanımlı bir proje. Marka, yeni Bursa’nın merkezinde, hızlı bir şekilde gelişen lüks konut alanları, otel ve benzeri ticaret yatırımlarının yanı sıra gelişen kentsel altyapının da odak noktasında bulunan Nilüfer ilçesinde yer alıyor. Bursa’nın en prestijli karma projesi olarak inşasına hızla devam edilen Marka’da, alışveriş merkezinin yanında, 373 lüks rezidans dairesi ve home ofisler bulunuyor.

Projenin yatırımcısı kimdir ve yatırım tutarı nedir?
Sur Yapı Marka, Sur Şirketler Grubu bünyesinde bulunan Sur Yapı ile Ekart Gayrimenkul ortaklığıyla hayata geçirilen bir proje. Projeye olan yoğun ilgi sebebi ile yatırımcılarımız, 50 milyon dolar tutarında ek yatırım yaparak projeyi 10 bin metrekare daha büyütme kararı aldılar. Böylelikle projenin toplam yatırım hacmi, 650 milyon dolara ulaştı. Alışveriş Merkezi’nin kiralanabilir alanı 75 bin metrekareye, mağaza sayısı da 250’ye çıktı. 

ECE Türkiye’nin projedeki yeri nedir? ECE Türkiye’nin projede sağlayacağı profesyonel hizmetler yatırıma ne kazandıracak?
ECE Türkiye, Sur Yapı Marka AVM’nin konsept optimizasyonunu, kiralamasını ve uzun dönemli yönetimini üstlendi. ECE, 14 ülkede yönetmekte olduğu 200’e yakın alışveriş merkezi ile şehir içi alışveriş merkezleri alanında Avrupa sektör lideri. Alışveriş merkezlerinin geliştirilmesi ile ilgili olarak mimari ve konsept planlama, proje yönetimi, kiralama, alışveriş merkezi yönetimi, bütçeleme hizmetleri ile finansal ve hukuki hizmetlerin tümünü aynı çatı altında topluyoruz. Avrupa’da 50 yılı ve Türkiye’de de 15 yılı aşkın bir tecrübeye sahibiz. Gerek Avrupa’da gerekse Türkiye’deki tüm bilgi birikimimizi ve pazardaki gücümüzü bu büyük projeye de yansıtıyoruz. Gerek konsept planlaması, gerekse marka karması ve konumlandırma açısından Sur Yapı Marka’nın uzun dönemli başarısı için tüm ekiplerimiz birarada çalışıyorlar. Bu büyük montanlı projeyi Türkiye’ye kazandıran Sur Yapı ve Ekart yatırımcı gruplarına destek vermekten büyük memnuniyet duyuyoruz.

Marka projesi Bursalılara ve Bursa’da yatırım yapmayı düşünenlere ne gibi avantajlar sunacak? 
Sur Yapı Marka Rezidans ve AVM, gerek Bursalılara, gerek çevre illerde yaşayanlara gerekse Bursa’da yatırım yapmayı planlayanlara önemli ayrıcalıklar sunacak olan bir proje. Alışveriş merkezinin marka karmasında büyük ulusal ve uluslararası markaya yer verilecek. 35 adet teraslı kafe ve restoranın yanı sıra, bin 400 kişi oturma kapasiteli bir yeme-içme alanı, çocuklar için büyük bir eğlence ve oyun alanı, 3 bin metrekarelik alanıyla 9 salonlu bir sinema ve fitness merkezi ile bin 800 araçlık otopark da yer alacak. Bu özellikleri ile Marka, Bursa’da perakende sektörüne yeni bir soluk getirirken aynı zamanda, profesyonel yönetimi ile şehrin en önemli sosyal buluşma alanı olacak. Alışveriş merkezi ve üzerinde yükselen Uludağ manzaralı rezidans ve home ofis blokları ile şıklığı ve konforu bir arada sunan bu kompleks, bölgenin en görkemli ve ayrıcalıklı yaşam alanı ve lüksün Bursa’daki yeni simgesi haline gelecek. 

Marka AVM içerisinde kaç mağaza yer alacak? Nasıl bir mağaza karması oluşturulacak? 
75 bin metrekare kiralanabilir alan üzerinde faaliyet gösterecek 250 mağazadan oluşan Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’nde, Bursa’da ilk kez mağaza açacak olan dünyaca ünlü markalara yer verilecek. Orta ve üst segmente yönelik olarak yüksek kaliteli ürün ve hizmetlerin sunulacağı mağazaları, marketi, teraslı kafe ve restoranları, sineması, eğlence üniteleri ve fitness merkezi ile Sur Yapı Marka, misafirlerine benzersiz bir alışveriş ve eğlence deneyimi sunacak.
Perakende grupları, alışveriş merkezine yoğun ilgi gösteriyorlar. Bu ilgiden çok memnunuz. Sur Yapı Marka projesi ile Bursa’ya birçok yeni marka kazandırmayı planlıyoruz. Alışveriş merkezinin yüzde 90’ı için yerli ve yabancı büyük markalarla anlaşmalar şimdiden sağlandı. Büyük metrekareli mağazaları, önümüzdeki günlerde teslim edeceğiz. Sur Yapı Marka ile Bursa’ya yepyeni bir ses ve tat getirmeyi hedefliyoruz. Şu an için Inditex Grubu markaları olan Massimo Dutti, Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear ve Oysho’nun yanısıra H&M, Decathlon, LCWaikiki, DeFacto, Koton, Migros ve Cinemaximum’un projemizde yer alacağını paylaşabiliriz. 
Sur Yapı Marka, Bursa’da en fazla ulusal ve uluslararası markanın yer alacağı alışveriş merkezi. Projenin, güçlü marka karması ile sadece Bursa’nın değil, Marmara Bölgesi’nde bulunan çevre iller için de bir çekim merkezi olmasını bekliyoruz. 

Proje için neden Bursa seçildi? Lokasyon seçiminde öne çıkan unsurlar neler oldu? 
Bursa, otomotiv ve tekstil endüstrileri ile ticaretin kalbinin attığı, ülke ekonomisinin en önemli lokomotiflerinden olan bir kentimiz.  Doğal zenginlikleri, tarihi mirası, yeşil dokusu, şifalı suları, kayak merkezleri, parkları, üniversiteleri, geleneksel çarşıları ve renkli sosyal yaşamı ile dört mevsim canlı ve refah bir şehir. Türkiye’de kış turizminin en önemli merkezi… Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk başkenti olması sebebi ile kuruluş dönemine ait birçok tarihi esere ev sahipliği yapmakta. Bursa aynı zamanda gelişmiş alt yapısı, iyi eğitilmiş, genç ve kalifiye işgücü, rekabetçi ve güçlü tedarik zinciri ile büyük otomotiv üreticilerinin üretim üslerinden biri. Bursa otomotiv sektörü, uluslararası standartlarda üretim yapan ve ürünlerinin kalitesi ile dünya pazarlarına ihraç eden bir sektör konumunda. Şehirde tekstil sektörünün tarihi günümüzden bin 500 yıl öncesine kadar uzanıyor. Bursa, günümüzde de tekstil sektörünün başkenti konumunda. Mobilya, makina ve gıda sektörlerinde de gerek üretim gerekse ihracat kapasitesi ile Türkiye’nin en önde gelen kentlerinden biri. Bursa, toplam ihracatta da Türkiye’nin lokomotif şehri olarak biliniyor.  
Bununla birlikte projenin yer aldığı Nilüfer ilçesine baktığımızda, ilçe nüfusunun 2007 yılından bu yana iki kattan fazla arttığını görüyoruz. Kişi başına harcama verilerini incelediğimizde ise ilçenin Türkiye ortalamasının yüzde 133 üzerinde kaldığını görebiliyoruz. Fiili verilere dayanan bu istatistikler, yatırımcılarımız için lokasyon seçiminde öne çıkan unsurlar oldu.  

Projenin mimarisi hakkında da bilgi verebilir misiniz?
Sur Yapı Marka Rezidans ve AVM, Bursa’nın en gözde ve en hızlı büyüyen semti Nilüfer’de yükselen, her noktadan ulaşımı kolay sağlanabilen bir alışveriş ve yaşam merkezidir. Uludağ manzaralı dairelerden oluşan projede, alışveriş merkezi üzerinde yükselen 21 ve 18 katlı iki kule ve 14 katlı bir home ofis bloğu bulunuyor. Kulenin alt kısmında beş katlı bir alışveriş merkezinin tasarlandığı projenin, bölgenin en görkemli ve ayrıcalıklı yaşam alanı olması hedefleniyor. Bölgedeki diğer yüksek yapılar göz önüne alındığında, sadece yüksekliği ile değil karakteristik tasarımıyla da ön plana çıkıyor. Rezidans bloklarında, manzara kullanımı göz önünde bulundurularak, binanın cephelerinde, maksimum ışık kullanımı düşünülmüş ve doğrudan bir doluluk tercih edilmemiş. Cephe tasarımında binanın elips blok yapısına uygun ve radyal bir sistem oluşturarak dikkat çeken cephe tasarlanmış. Yatay ve düşey olarak kullanılan paneller ile cephede binaya özgü bir doku yaratılmış. Alışveriş Merkezi’nin ana girişinde, su ve bitkisel öğelerden faydalanılarak geniş ve ferah geçişler sağlanmış.

Marka AVM’nin lokasyon özelliklerinden kısaca bahseder misiniz?  
Sur Yapı Marka, Bursa’nın batısında, son 20 yıllık dönemde hızla büyüyen ve gelişen, 400 bin nüfuslu ve şehrin en değerli noktalarından biri olan Nilüfer ilçesinde yer alıyor. Bursa il nüfusunun tamamını kapsayan çekim alanında yaklaşık 2 milyon 750 bin kişi yaşıyor. Bölgede devam eden ticaret, konut ve konaklama yatırımları ile çekim alanı nüfusu da her geçen gün biraz daha büyüyor. Projenin konumu, ulaşım olanakları açısından bakıldığında da önemli avantajlara sahip… Bursa’yı kuzey ve güney olarak ikiye bölen ana çevreyoluna kolayca bağlanan İzmir Caddesi’ne, kentin ilgi odaklarından Mihraplı Park ve Timsah Arena’ya çok yakın mesafede bulunan, Kale Caddesi ve Mihraplı Cadde’nin bağlantı noktası olan Sur Yapı Marka, BursaRay metrosundan ve otobüs durakları ile toplu taşıma olanaklarından kolayca faydalanabilecek bir konumda yer alıyor. Projeye çok yakın mesafede yapılacak olan yeni metro durağının da alışveriş merkezine hafif raylı sistemle bağlanması planlanıyor. 
Sur Yapı Marka projesinde, alışveriş merkezinin yanı sıra satış ve inşası devam eden 21, 18 ve 14 katlı rezidans ve home ofis bloklarında 1+1, 2+1, 3+1 ve 4+1 daireler yer alıyor.  2+1-145 metrekare ve 3+1-190 metrekareden oluşan, geniş ve ferah yapısıyla dikkat çeken örnek dairelerde lüks, sadelik ve rahatlık ön planda yer alıyor. Modern ve yalın çizgilerle dekore edilen daireler, son teknolojiye uygun cihazlarla donatılmış durumda. Dairelerde renkli ekranlı touch paneller sayesinde konsiyerj hizmetlerinden faydalanmak da mümkün. 

Projenin açılışı ne zaman gerçekleşecek? Açılışa özel çalışmalar var mı? 
Sur Yapı Marka Alışveriş Merkezi’nin 13 Nisan 2017 tarihinde açılması planlanıyor. Açılışa yönelik olarak çalışmalarımız sürüyor. Bu prestijli projeye yakışacak şekilde bir açılış gerçekleştireceğiz. 

ops

Yukarı