Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

AVM YÖNETİMİNDE ESAS OLAN HİZMETTİR

12.08.2020 - 10:36

AVM ve turizm sektörünün tecrübeli ismi Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü ile hem 25 yıllık kariyerini hem de 5’inci yaşını kutlayan Venezia’nın gelişimini konuştuk. AVM sektöründe, turizm ve otelcilik vizyonuyla farklı bir yönetim yaklaşımı sergilemeye çalıştığını belirten Isıgöllü, “Bu yaklaşım belki de, öncesinde perakende formasyonuyla gelen yöneticilerden farklı olarak, esas olanın hizmet olduğu ve AVM’lerin de oteller gibi yönetilmesinin daha doğru olduğu gerçeğini gösterdi.” dedi. Isıgöllü, bu vizyonla Venezia’nın en çok tercih edilen AVM’lerden biri haline geldiğini kaydetti.

 

Oğuz Bey, öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? Ne kadar süredir Venezia Mega Outlet bünyesinde görev alıyorsunuz? Buradaki vazifeniz nedir?

Kabataş Erkek Lisesi, Bilkent Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği ve Bahçeşehir Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans mezunuyum. Profesyonel iş hayatıma 1995 yılında Çırağan Palace Kempinski’de başladım. Ardından Sodexo Türkiye Bölge Müdürü, Ramada Plaza Hotel Yiyecek İçecek Direktörü, Dedeman Oteller zincirinde yurt içi ve yurtdışı otellerde genel müdürlükler ve markanın yurt içi ve yurtdışında pazarlanmasından ve büyümesinden sorumlu İş Geliştirme Direktörü, Rox Hotel Airport&Steigenberger Hotel Genel Müdürü, Wome Deluxe Hotel Genel Müdürü görevlerinde bulundum. Viaport Asia AVM Genel Müdürlüğü ve sonrasında 4 yıldır Gürsoy Holding bünyesinde, Venezia Yönetim Direktörü olarak, Venezia karma projesinde yer alan Mega Outlet Alışveriş Merkezi, Çarşı Pazar projesi ve ofis bloklarının tüm yönetiminden sorumlu olarak çalışmaktayım.

Pandemi dönemi sektörü derinden etkiledi. Bu tür kriz dönemlerinde nasıl bir yönetim sergilemek gerekiyor?

Dünya tarihinde, tüm dünyayı aynı oranda etkileyen, ülkelerin, şehirlerin ve hatta en küçük yerleşim birimlerinin dahi kabuğuna çekilmesine sebep olan, insan sağlığını tehdit eden ve ekonomik olarak tüm sektörleri olumsuz etkileyen başka benzer bir kriz yaşanmamıştır. Bu krizi az hasarla atlatabilen yapılar, bundan sonrası için adeta antikor geliştirmiş oldular. Kriz yönetimi için, vizyoner, sağduyulu, büyük resmi görebilen, gelişmeleri anlık takip ederek, hızlı ve doğru aksiyon alabilen, kaynakları tasarruflu ve doğru kullanma becerisi olan bir yaklaşım gerekiyor. Bunları yapabilen işletmeler krizlere karşı çok daha dayanıklı olabiliyorlar.

Profesyonel kariyerinizde 25 yılı geride bıraktınız. Bu başarının sırrı nedir?

İki tip çalışan insan profili mevcut. Birisi ticaret yapma becerisi ve arzusu olanlar, diğeri de benim gibi profesyonel hayatta kariyer yapmayı seçenler. Yapmak istediğiniz her ne ise doğru, dürüst bir şekilde, çok çalışarak ve işin hakkını vererek yapmak gerektiğine inanıyorum. 25 yıldır hizmet sektörünün her tarafında görevler aldım. Uzun yıllar otel genel müdürlükleri yaptıktan sonra geçtiğim AVM sektöründe, turizm ve otelcilik vizyonuyla farklı bir yönetim yaklaşımı sergilemeye çalıştım. Bu yaklaşım belki de, öncesinde perakende formasyonuyla gelen yöneticilerden farklı olarak, esas olanın hizmet olduğu ve AVM’lerin de oteller gibi yönetilmesinin daha doğru olduğu gerçeğini gösterdi.

5 YIL İÇİNDE EN ÇOK TERCİH EDİLEN AVM’LERDEN BİRİ OLDUK

Venezia Venezia Mega Outlet, 5 yıldır misafirlerini ilk günkü heyecanla ağırlıyor. O günden bu yana nasıl bir gelişim izlediniz?

Venezia, açık havalı Venedik konseptiyle, klasik kapalı ve çok katlı AVM’lerden farklı olarak inşa edildi. Yıllar içerisinde, İstanbul’un Avrupa yakasında öne çıkmaya başladı. Outlet oluşu ve mimari yapısıyla hem markalar hem de ziyaretçiler için en çok tercih edilen AVM’lerden biri oldu. Bunlarla birlikte hizmetin en önemli unsuru olan insan kaynağının önemi çok büyük. Ben dahil, yönetim kadromuzdaki birçok çalışan, Venezia’nın açılmadan önceki ve açıldıktan sonraki süreçlerinin birer parçası olarak,  Venezia’ya ayrı bir aidiyet duygusu hissediyoruz. Bu duygu, projeyi sahiplenme içgüdüsüyle hareket edilmesini sağlıyor. Tüm ekip birlik olup bu duygularla çalışınca da başarı geliyor.

AVM’nin açık ve kapalı alanı, kiralanabilir alanı, mağaza sayısı hakkında bilgi verir misiniz?

Venezia, 2 bin konut, 111 ofis, 180 mağazalı Avm ve 250 dükkanlı Çarşı Pazar katından oluşan bir eko sistem. Alışveriş merkezimiz cadde ve metro katından oluşuyor. Cadde katı açık, metro katı da doğal hava sirkülasyonu olan ve Venedik konseptinin devamı olan katımız.

Marka karmanız nasıl? Müşteriler A’dan Z’ye istediği her şeye ulaşabiliyor mu?

Güçlü bir marka karmamız olduğunu düşünüyorum. Yerli büyük markaların yanında, uluslararası markalar ve hedef ziyaretçi profilimize hitap etmesine dikkat ettiğimiz yeni markaların karışımıyla, ziyaretçilerimiz A’dan Z’ye ulaşmak istedikleri her ürün grubuna rahatlıkla, alternatifli ve uygun fiyatlı olarak ulaşabiliyorlar.

HIZLA TOPARLANIYORUZ

Pandemi sürecinden etkilenen AVM'ler yeniden toparlanıyor. Bu noktada Venezia’yı öne çıkaran özellikler neler?

Üretimin ve tüketimin buluştuğu ve ekonominin çarklarının dönmesinde kilit rol oynayan en önemli yerler olan AVM’ler pandemiden çok fazla etkilendi. Ziyaretçi yoğunluğu ve bunun alışverişe dönmesiyle beslenen AVM’ler pandemi sebebiyle uzun süre boş kaldıktan sonra, 1 Haziran’dan itibaren alınan üst seviyedeki tedbirlerle, günden güne artan bir ivmeyle toparlanmaya başladı. Açık konseptimiz ve iletişim gücümüzle avantajlarımızı tüm mecralarda anlatarak, biz de hızla toparlanmaya başladık. Açık konseptimiz, Venedik temamız, outlet oluşumuz, marka karmamız, tecrübeli ve aidiyet duygusu yüksek ekibimiz ve iletişim gücümüz öne çıkan özelliklerimiz.  

Bu süreçte kiracılarınıza hangi desteklerde bulunuyorsunuz?

Mart’ın 20’sinde eczane ve market hariç tüm mağazalar kapandı. Kapandıkları tarihten itibaren Mart, Nisan ve Mayıs aylarında kira almadık. Haziran’da ciro kira aldık. Temmuz’da ciddi indirimler yaptık. Sektörde kiracılarına en çok destek veren ve onların yanında olan AVM’lerin başında geliyoruz.

Müşterilerinizin sağlığı için ne tür tedbirler aldınız?

11 Mayıs’ta, kısıtlamaların devam ettiği süreçte, “Hijyenik Alışverişin Merkezi” sloganıyla tekrar tam kapasite faaliyete geçen ilk AVM’lerden olduk. İlgili bakanlıkların yayınladığı tüm tedbirlerle birlikte, bizden önce bu süreçleri yaşayan dünyadaki örnekleri de takip ederek, gerekli tedbirleri en üst seviyede uygulamaya başladık. Tüm tedbirlerimizde, en önemli kurallar olan sosyal mesafe, maske kullanımı ve el hijyeni prensibini esas aldık.

MEŞHUR ALIŞVERİŞ CADDELERİNE RAKİBİZ

Bu dönemde mimari özelliklerinizin size sunduğu avantajlar ne oldu?

Açık konsept oluşumuzla, kapalı ve çok katlı AVM’lerden ziyade meşhur alışveriş caddelerine rakip oluşumuz, bu dönemde ön plana çıkmamızı sağladı. İnsanlar kapalı ortamlara girmekten kaçındıkları için bizi daha fazla tercih ediyorlar.

E-ticaretin artığı bir dönemden geçiyoruz. Yeni dönemde online&offline ilişkisine yönelik ne söylemek istersiniz?

Dünyada ve ülkemizde artış trendinde olan e-ticaret, pandemi sürecinde belki de 3-5 sene içerisinde geleceği seviyeye 3 ay gibi bir sürede ulaştı. Fakat bizim insanımızın görerek, deneyerek, hissederek yapmaya alışkın olduğu alışveriş deneyiminin, online’a dönüşmesi zor. Dolayısıyla pandeminin etkisi azaldıkça, online tercihlerin tekrar eski seviyesine inmese dahi ciddi oranda azalacağını düşünüyorum.

Müşterilerin dijitalde başlayan yolculuğunu AVM’de deneyime dönüştürmek için yapılması gerekenler nelerdir?

Canlı olarak, hissederek, alternatifleri görerek, deneyerek ve deneyimleyerek yapılan alışverişte duygular devreye giriyor. Online olarak görselini gördüğünüz bir ürünü dijital ortamda almak ve size ulaşmasını beklemekle, dokunarak ve deneyerek alıp yanınızda götürmek çok farklı. Yapılması gereken en önemli şey, tüm sağlık ve hijyen tedbirlerinin alınması ve bunun insanlara iyi ve doğru bir şekilde anlatılmasından geçiyor.

SOSYAL MEDYADA ETKİLEŞİME ÇOK ÖNEM VERİYORUZ

Dijital dönüşüm artık olmazsa olmaz. Bu dönüşüme ayak uydurmak adına hangi yatırımları hayata geçiriyorsunuz? Özellikle genç, hızlı, dijital ve deneyim odaklı yeni nesil tüketiciyi çekme adına hangi adımları atıyorsunuz?

Bu dönem için beklediğimiz ve öngördüğümüz ziyaretçi sayılarına ulaştık. Aslında tarif ettiğiniz profil, ziyaretçilerle birlikte öncelikli olarak AVM çalışanlarını işaret ediyor. Onların beklentilerini karşılamak ve memnun olmalarını sağlamak gerekiyor. Çalışanların memnuniyeti en büyük önceliğimiz. Onları mutlu edersek, ziyaretçilerimizin de mutlu ve memnun olacaklarını düşüyoruz. Genç nesiller ne istediğini bilen, ulaşmak istediği mal veya hizmetin kusursuz olmasını bekleyen, ona ulaşmak için zaman kaybetmek istemeyen ve teknolojiye önem veren bir yapıya sahipler. Bu sebeple özellikle sosyal medyada etkileşime çok önem veriyoruz. Tüm hesaplarımız aktif ve dinamik bir şekilde güncel olarak faaliyette. Web sayfamızı yakın zamanda en yeni teknolojiye göre yeniledik. Kullanıcı dostu ve özellikle Z kuşağı gençler gibi ne aradığını bilen ve aradığına anında ulaşabilmek isteyen profillere göre tasarladık. Yeni web sayfamızla, sektörde tek AVM olarak 2020 yılı Altın Örümcek yarışması finallerine kaldık. AVM yönetiminde geliştirdiğimiz mobil uygulama ile teknolojiye ve hıza önem veren 2000’in üzerindeki genç AVM personellerimizle olan iletişimimizde ve günlük operasyonel işlerinde yönetimle koordinasyon içerisinde olabilmelerini sağladık.

ds

Yukarı