Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

Anadolu Yakası’nın Hatıra Fabrikası: Capitol

16.01.2017 - 13:52

“23 yılı geride bıraktık ve bu süreç içinde çok şey kazandık. Burası ziyaretçilerimiz için adeta bir hatıra fabrikası... ” açıklamasında bulunan Capitol  İcra Kurulu Üyesi Selda Eremsoy, “Konforumuza, hizmet kalitemize, yenilikçiliğimize ek olarak çok değerli bir şeye, ‘anılara’ sahibiz” dedi.

capitol1993 yılında kurulan Capitol Alışveriş ve Eğlence Merkezi, uluslararası hizmet ödülleriyle taçlandırdığı kaliteli hizmet anlayışıyla İstanbullulara 23 yıldır alışverişin ötesinde bir “yaşam merkezi” olarak hizmet veriyor.
İstanbul Anadolu Yakası’nın ilk alışveriş merkezi olan Capitol, alışverişi, eğlence, kültür ve sanat aktiviteleriyle harmanladığı bir atmosferde ziyaretçilerine sunuyor. İstanbullular için alışverişin gözde ve keyifli merkezi haline gelen Capitol, misafirlerinin memnuniyetini her zaman üst seviyede tutmak için hizmetlerini sürekli yenileyip geliştiriyor. 
Geçtiğimiz aylarda indoor açıdan büyük çaplı bir değişim sürecine giren Capitol, çok sayıda açık hava terası, yeni yeme içme alanı food loftu, geliştirilen havalandırma ve aydınlatma sistemlerini ve birçok yeni markayı çizgisini bozmadan bir araya getirdi. Capitol, Anadolu Yakası’ndaki vazgeçilmezliğini yenilenen yüzüyle devam ettirecek…

Capitol hakkında bilgi sahibi olabilir miyiz? Kaç yılında kuruldu? 
Capitol, Anadolu Yakası’nın ilk alışveriş merkezi olarak İstanbulluların hayatına 1993 senesinde girdi. O yıllar için yepyeni bir alışveriş kavramı olan Capitol, insanlara yeni bir alışveriş ve sosyalleşme deneyimi sundu. Capitol bugün 23 yaşında… 23 sene önce çocuk olan nesil şimdi buraya kendi çocuklarını getiriyor. Dolayısıyla burada çok değerli bir şeye sahibiz. 
Alışveriş merkezi konseptinde o günden bugüne büyük değişimler oldu. Capitol, öncü duruşuna bağlı olarak güncel kalmayı, ziyaretçi memnuniyetini ilk sırada tutan mottosu ile her zaman ön planda olmayı başardı. Yaptığımız araştırmalarda; ziyaretçilerimiz tarafından aileden biri gibi görüldüğümüz, evlerinin, yaşamlarının bir uzantısı olduğumuz yönünde sonuçlar aldık. 23 yılı geride bıraktık ve bu süreç içinde çok şey kazandık. Burası ziyaretçilerimiz için adeta bir hatıra fabrikası... Konforumuza, hizmet kalitemize,  yenilikçiliğimize ek olarak çok değerli bir şeye, “anılara” sahibiz. Bunun kıymetini bilerek, misafirlerimize çok daha iyisini vermek için çalışıyor, perakende sektöründeki güncel ve global değişimleri Capitol’e, zamanında ve özgün çalışmalarla yansıtıyoruz. 
Ziyaretçilerimizin düşünce ve beklentilerini her adımımızda mercek altına alarak hareket ettik ve etmeye devam ediyoruz. Organik yapımızın kendine özgü klasik çizgisini koruyoruz ancak yenilikçi yaklaşımımızı da her zaman içimizde barındırıyoruz. Öyle hizmetlerimiz ve projelerimiz var ki bugün hala hiçbir noktada yok ve biz bununla gurur duyuyoruz.

Alışveriş merkezi içerisinde kaç mağaza yer alıyor? Lokasyon özellikleri neler? 
Capitol’ün içerisinde; tekstilden aksesuara, teknolojiden ev tekstiline, kozmetikten spor giyime kadar pek çok mağaza yer alıyor. Mağaza karmamıza son olarak H&M, Mosafer, Brandy’s gibi eklenen markalar oldu ve açılmayı bekleyen sürpriz 2 mağazamız daha bulunuyor.
Altunizade, iş merkezlerinin ve üniversitelerin yoğunlukta olduğu bir lokasyon. Çamlıca, Koşuyolu, Üsküdar, Çengelköy ve Beykoza’a kadar uzanan müdavimlerimiz var. Ayrıca Altunizade’nin, Avrupa Yakası ile birleşme noktasında köprüye çok yakın bir mesafede olması, metrobüs ve yeni tamamlanmakta olan metro durağının hemen giriş kapımızda olması ile de ulaşım anlamında stratejik bir lokasyonun merkezinde diyebilirim.

capitollBildiğimiz kadarıyla Capitol  büyük çaplı bir yenilenme yaşandı. Peki, yenilenmeyi gerekli kılan etmenler nelerdi? Neden böyle bir sürece gittiniz?
Capitol, her zaman yenilikçi bir alışveriş merkezi oldu. Bu noktada dönemin şartları neyi gerektiriyorsa, çizgisini bozmadan o değişikliğe bir şekilde ayak uydurmaya çalıştı. Günümüzdeki alışveriş merkezleri ziyaretçilerine alışverişin ötesinde adeta yaşam alanları sunmaya başladı. Artık tüm aile bireylerinin kaliteli vakit geçirebileceği yaşam alanlarından bahsediyoruz… Bu açıdan Capitol olarak varolan eksiklerimizi gözden geçirdik ve ziyaretçilerimize en iyi hizmeti sunabileceğimiz yenilikleri bünyemize uyarladık. Ayrıca yaptığımız araştırmalar sonucunda gördük ki, ziyaretçilerimiz Capitol’ü anılarını biriktirdiği bir mekan olarak görüyor ve algılıyor. Bu anlamda değişim sürecinde onların da sesine kulak vermeye ve çalışmalarımızı onların istek ve taleplerine göre şekillendirmeye çalıştık.  Çok sayıda açık hava terası, yeni yeme içme alanımız food loftu, geliştirilen havalandırma ve aydınlatma sistemimizi ve birçok yeni markayı bir araya getirerek misafirlerimize en güzel yanıtı verdiğimizi düşünüyorum. 

Yenilenme ile bünyenize yeni katılan markalar neler oldu? Bu markaların size olumlu hangi etkileri olacağını düşünüyorsunuz?
Yenilenme sürecinde mağaza alanlarımızın genişlemesi ile birlikte metrekare anlamında geniş alana ihtiyaç duyan perakende zincirlerinin tercihleri arasında yer aldık. H&M mağazası bunun en güzel örneklerinden biri diyebilirim. Metrekare olarak alanlarımızın genişlemesi ile var olan fakat daha geniş alana çıkmak isteyen markalar da Capitol içindeki konumunu yenilediler. Yargıcı ve Nike gibi markalar eskisine oranla çok daha büyük… 
Ayrıca food loft en üst kata taşınarak, Türk ve dünya mutfağından gastronomik lezzetlerin buluştuğu özel bir alan oldu. Mimari tasarımı ve dekorasyonu ile şık bir atmosfer yaratığımız için de ismini food court yerine food loft olarak değiştirdik. Burası gerçek anlamıyla loft çizgisinde bir alan… Big Chefs, Dorom.Co, Tadında Anadolu ve Bodrum Mantı mağaza karmamıza eklenen markalar arasında yer alıyor. Dorom.Co  ilk alışveriş merkezi deneyimini Capitol’de yaşıyor. Tüm bu yenilikler ile ziyaretçilerimizin beklentilerine ve ihtiyaçlarına cevap verdiğimizi düşünüyorum. 

spectrumMağaza karması dışında başka hangi alanlarda yenilenmeye gittiniz? Bu alanlarda ne gibi değişiklikler söz konusu?
Capitol, her şeyden önce ziyaretçilerine kompakt ve sıcak bir yaşam alanı sunuyor. Yurt dışından özel bir mimari firmanın danışmanlığında, Capitol’ü özel terasları ile nefes alabilen, bir kat daha büyük bir yapı olarak renove ettik.  
Yenilenen sinemamız, food loftumuz ve açık hava teraslarımız ile çok daha konforlu, yeni ve keyifli zaman geçirilecek bir mekan olduk diyebilirim. Alışverişten sinemaya, dünyanın seçkin lezzetlerini tatma fırsatından çocuk merkezine kadar birçok noktamız yenilendi.
Cpectrum Cineplex, içinde Starbucks’ı ve deniz manzaralı sigara içilen ve içilmeyen diye ikiye ayrılmış terası olan tek alışveriş merkezi sineması diyebilirim. Sinema salonlarımızın ses sistemi, koltuk konforu ve görüş açısı son teknolojiden beslenilerek yaratıldı. Spectrum Cineplex, Adalar manzaralı terası ve geniş fuaye alanı ile seyir keyfini ikiye katlıyor.
Captune Eğlence Merkezi, çocuklar için muhteşem sürprizlerle yenilendi. 2 kata yayılan çok renkli, eğitici ve aynı zamanda eğlenceli bir alan yaratıldı. Captune World,  çocuklara şehir, orman ve su temasında özel alanlar sunuyor. Temasını doğadan alan, çocuklara doğayı ve karbon ayak izimizi eğlendirerek öğreten bir konsept geliştirdik.  Captune World’de farklı yaş grupları için ayrı bölümler yarattık. 3-6 yaş arası çocukların girebildiği özel bir alanımız var, buranın girişinde çocukları emanet alıyoruz ve eğitmenlerin gözetiminde çocuklar oyun oynuyorlar. Captune World’ün içerisinde doğum günleri ve tematik özel kutlamalar için parti evimiz bulunuyor.  Bu bölümde ise istenilen temaya uygun içerikler, ikramlar Captune World ekibi tarafından özenle yürütülüyor.
Tüm bu alanlardaki değişimi Capitol’ün genel mimarisine de taşıdık. Zeminler, tuvaletler, asansörler, yeni çizgimiz doğrultusunda yenilendi. Ayrıca yeni bir panaromik asansör yapıldı, aydınlatma sistemimiz değişti, havalandırma sistemimiz ve otoparkımız yenilendi. 

Peki, Capitol kiralamasını nasıl yapıyor? 
Yenilenme sürecinde, markalardan yoğun ve güzel bir talep gördük. Kiralama sistemimizi dolar, euro ve Türk Lirası olarak yapıyor ve 2014 Ocak ayından bu yana kur sabitlememizi gerçekleştiriyoruz. Ancak global ölçekte yaşadığımız daralmanın da farkındayız. Kiracılarımızı bu anlamda mutlu edecek, etkinlik, kampanya ve proje yatırımlarımız ile 2017 senesini çok daha aktif geçirmeyi planlıyor, bu noktada tanıtım çalışmalarımıza çok daha fazla ağırlık veriyoruz.  
Capitol Anadolu Yakası’nın uzun soluklu alışveriş merkezlerinden… Anadolu Yakası’nın ilk alışveriş merkezlerinden olduğu için bünyesinde de hep ilklere yer verdi. Özellikle sosyal sorumluluk projeleriyle öne çıkan Capitol ’nin geçmişten bugüne neler yaşadığına kısaca değinebilir miyiz? 
Biz 23 yıllık bir hafızaya sahibiz. Bölgede 23 yıllık bir varlığımız var. İstanbul ve Anadolu Yakası için bir klasik olduğumuzu düşünüyorum. Bölgeye ismini veren bir alışveriş merkezi olarak, içinde bulunduğumuz lokasyonun dinamiğini değiştirdik. İstanbulluların hayatına yepyeni bir deneyim sunduk. Mağazalar, yeme-içme alanı, sinema gibi hem alışveriş hem de kültürel ve sosyal hayatı birarada yaşatan bir mekan olarak misafirlerimizin hayatlarına girdik. Bu süreç zarfında yüzlerce sergiye, imza gününe, dinletiye, dekor ve süslemeye yer verdik. 2 kez renovasyon geçirerek, sürekli olarak yenilikçi yapımızı koruduk ve güncel kaldık. 
23 yıldır her zaman kültür sanat projelerine önem veren, dünyadaki değişimleri takip eden, yaratıcı etkinliklere ve gösterilere imza atan, bu anlamda sürekli değişen ama hiç değişmeyen, yani hep o klasik duruşunu ve tavrını koruyan bir alışveriş merkezi olduk. Çevremizi, bulunduğumuz bölgeyi, misafirlerimizi seviyor ve değer veriyor, bunu yaptığımız tüm hizmetlerimizde merkeze alıyoruz. CapGetir gibi diğer hizmetlerimiz ve projelerimiz ile de misafirlerimizi mutlu etmeye ve burada olmanın konforunu hissetmelerine odaklanıyoruz. 
oyunSunduğumuz kültür-sanat etkinlikleri, sürdürdüğümüz sosyal sorumluluk projeleri ve özel dönemlerde yarattığımız dekor tasarımlarımız ile her zaman ilkleri gerçekleştiriyoruz ve misafirlerimize her zaman “yeni”yi sunuyoruz! Bu sektörün early adaptor’uyuz ve bu yolda da ilerliyoruz.
Sosyal sorumluluk alanında ise bu sene 8. yılında olan Dilek Ağacı projesi ile Türkiye’nin 7 bölgesindeki ihtiyaç sahibi çocukların dileklerini alıyor ve onların dileklerini alışveriş merkezimizin içinde yardımsever ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz. Dilek Ağacı’nın bizler için en önemli özelliği; İstanbul Altunizade ile Türkiye arasında köprü kurmasıdır. Capitol’e gelen çocukların ve ailelerin Türkiye’nin bir başka noktasındaki çocuklarla iletişim kurması, ihtiyaç sahibi olanlara yardım etmesi, sahip olduğumuz en büyük değerdir. Dilek Ağacı ile bugüne kadar 8 bin çocuğun dileğini gerçekleştirdik ve bunu ziyaretçilerimizle birlikte başardık.

Gelecek dönemlere ilişkin buna benzer başka yatırımlarınız olacak mı? 
Evet, 2017 yılı içerisinde içeriden başlattığımız yenilenmeyi, dış kabuğumuza da taşıyacağız. Binanın dış cephesi bambaşka bir boyutta değişime uğrayacak. Ancak biz bu değişimleri Capitol çizgisini ve 23 yıllık bir klasiğin değerini koruyacak şekilde kurguluyoruz.

Son olarak Capitol olarak 2016 içinde almış olduğunuz ödüller ve projelerden bahsedelim.
Dünyanın Tüm Küçük Prensleri Capitol’de etkinliği ile iletişim dünyasının en önemli ödülleri arasında gösterilen “Hermes Creative Awards”ta 5 kategoride platinum ödülüne sahip olduk.  Yine Küçük Prens ile dünyanın en prestijli iş ödüllerinden “International Business Awards”tan da 5 ödül aldık. Ardından Türkiye Araştırmacılar Derneği’nin düzenlediği Baykuş Ödülleri kapsamında Capitol olarak, Vizyoner Baykuş kategorisinde bronz ödül alan tek alışveriş merkezi olmanın gururunu yaşadık. Son olarak dünyanın en önemli pazarlama ve iletişim ödülleri arasında gösterilen “Marcom Awards”tan 5 platin ödül kazanarak büyük bir başarıya imza attık.

ops

Yukarı