Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

AHTAPOT EĞLENCE MERKEZLERİ’NDE ÇOCUKLAR ÖZGÜRCE EĞLENİYOR

16.07.2019 - 09:40

ÇOCUKLARIN DOYASIYA, RAHAT VE ÖZGÜR BİR ŞEKİLDE EĞLENEBİLDİĞİ BİR EĞLENCE MERKEZİ AHTAPOT… TOP HAVUZLARININ ELEKTRONİK MAKİNALARLA ENTEGRE EDİLMESİYLE OLUŞTURULAN KONSEPTTE YALNIZCA ZAMAN SATARAK ÇOCUKLARIN İYİ VAKİT GEÇİRMESİ SAĞLANIYOR. OYUN ALANLARININ KONSEPTİNDEN BAHSEDEN AHTAPOT EĞLENCE MERKEZİ KURUCUSU SONEL TAŞAN, ÇALIŞAN PERSONELLERİN AKADEMİK EĞİTİM ALMIŞ ÇOCUK GELİŞİMİ MEZUNLARINDAN OLUŞTUĞUNU SÖYLÜYOR.

KÜÇÜK BİR İŞLETME OLARAK BAŞLADIK
Öncelikle röportajımıza firmanızı tanıyarak başlayabilir miyiz? Ahtapot Eğlence Merkezi’nin hizmetleri, sektördeki geçmişi ve bulunduğu konum nedir? Kuruluşundan bu yana nasıl gelişmeler gösterdi?  

Ahtapot Eğlence Merkezi 2004 yılında Adana’da kuruldu. M1 Alışveriş Merkezi’nde ilk defa küçük bir işletme olarak başladık. İlk kurulduğu zaman burayı ek iş olarak açmıştık. Daha sonra orada en büyük kiracılardan biri olduk ve ana işimiz olarak devam ettirdik. 

Şu an bünyenizde kaç şube var?  Nerelerde faaliyet gösteriyorsunuz? 
Konya’da 2, İstanbul’da 4 ve Malatya’da 1 tane şubemiz bulunuyor. Tüm eğlence merkezlerimiz AVM’lerde bulunuyor. 2-7 yaş grubuna hitap ediyoruz. Yapmış olduğumuz hizmet ve konsept buna göre düzenleniyor.  

Eğlence merkezlerinde ideal metrekare alanı ne kadar olmalı? 
Kendi konseptlerimizde minimum 300 metrekare olmasını istiyoruz. Bu bin 500 metrekareye kadar olabilir. 

aaa

UYGUN LOKASYON İÇİN FİZİBİLİTE ÇALIŞMALARI YAPILIYOR
Eğlence merkezlerinizi konumlandırılırken nelere dikkat ediyorsunuz? Sizin için lokasyonun önemi nedir? Ayrıca lokasyon seçimi yaparken sosyo-kültürel faktörler dikkate alınıyor mu?

Yatırımlarımızı lokasyonun uygunluğuna göre yapıyoruz. Çünkü her yerde özellikle Anadolu’da bu tür büyük yatırımlar yapmak hem zor hem de riskli. Dolayısıyla bu tür fizibilite çalışmalarını çok sıkı yapıyoruz. Uygun gördüğümüz yerlerde eğlence merkezlerimizi yapmaya başlıyoruz. Lokasyonun çok hareketli ve doğru bir nokta olmasına dikkat ediyoruz. 

Oyun alanlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz? Gerek konsept gerek hizmet olarak diğerlerinden farkınız nedir? Çocuklar ve aileleri burada nasıl vakit geçiriyor? 
Bizim diğer oyun merkezlerinden farkımız,  alanlarımızı çocukların doyasıya, rahat ve özgür bir şekilde oynaması için tasarlıyor olmamız… Türkiye’de yalnızca bizim uyguladığımız bir konsept var. Bu konsept top havuzu dediğimiz oyun salonlarının elektronik makinalarla entegre edilmesiyle, zaman satarak ailelerin burada iyi vakit geçirmelerini sağlayan bir konsept. Bu konsepti de Türkiye’de sadece Ahtapot Eğlence Merkezi uyguluyor. Salonlarımızın içinde bulunan elektronik çocuk oyun makinelerinin tamamı free’dir. Yani herhangi bir ekstra ücretle çalışmaz. Sadece içeriye girilen timing süresi içerisinde istenildiği kadar burada oynanabiliyor. Burada hem eğitim hem de eğlenme anlamında hizmet vermek istiyoruz. Çocuklar burada enerjilerini atıyorlar. İsteyen ailesiyle birlikte oyun alanında vakit geçirebiliyor. Ayrıca çocukların doğum günlerinde burada farklı konseptler oluşturup hizmet veriyoruz. Bu konuda da başarılı olduğumuzu düşünüyorum. Salonlarımızın hepsinde sürekli doğum günü partileri oluyor. 

Yeni nesil teknolojilerin eğlence sektörüne nasıl katkıları oluyor? Siz bu teknolojilere nasıl uyum sağlıyorsunuz?  
Yeni çıkan ürünleri fuarlardan takip ediyoruz. Kendi oyun alanlarımız içerisinde değişiklikler yapıyoruz. Farklı ve yeni şeyler çıktığı zaman dekorlarımızda da yenilik yapıyoruz.  

aaa

ÇOCUKLARLA BİREBİR İLGİLENİLİYOR
Eğlence merkezlerinize müşterilerin ilgisi nasıl? 

Var olan şubelerimize çok yoğun bir talep görüyoruz. Çünkü burada çocuklarla birebir ilgileniyoruz. Onların o anki psikolojik sorunlarıyla bile ilgileniyoruz. Çocuklar burada oyunlar oynayıp güzel vakit geçiriyorlar. Dolayısıyla bulunduğumuz her yerde de çok yoğun ilgi görüyoruz.

Müşteri memnuniyetini ve firmanızın sürekliliğini nasıl sağlıyorsunuz? 
Müşteri memnuniyeti bizim için çok önemli. Çünkü müşteri memnun olduğu zaman çocuğu da memnun oluyor. Olabildiğince mutlu olmalarını ve buradan mutlu ayrılmalarını sağlıyoruz. Mesela, devamlı gelen 3-4 senelik müşterilerimiz var. Müşterilerimiz memnun oldukça bizler de memnun oluyoruz.  
Müşterilerimize özel “yükle-kazan” kampanyamız var. Yüz boyama faaliyetleri ile çocuklara yönelik faaliyetler gerçekleştiriyoruz. Çocuk odaklı olarak çocukların veliler tarafından buraya getirilmesini hedefliyoruz. Ayrıca içeride çalışan personellerimizin hepsi çocuk gelişimi mezunu. Çocuklara nasıl davranması gerektiğini bilen, akademik eğitim almış kişileri çalıştırıyoruz. Personellerimiz çocuklarla oyunlar oynayıp, özel olarak ilgileniyor. Bu da çocukların oldukça hoşuna gidiyor. Veliler de bu durumdan ayrıca memnun oluyorlar. Müşteri fiyattan mutsuz olursa ekstra bonus veriyoruz. Çalışanların güler yüzüyle alakalı bir sorun olursa, personellerimizin eğitimine daha fazla dikkat ediyoruz. 
Tüm bunlar hem müşteri memnuniyetini hem de firmamızın sürekliliğini sağlıyor.

Oyun alanlarında hijyeni ve güvenliği nasıl sağlıyorsunuz?
Emniyete son derece önem veriyoruz. Zaten bununla ilgili de salonlarımızda tehlike arz edecek hiçbir oyuna izin vermiyoruz. Oyuncakların yükseklikleri konusunda ve elektronik ürünlerin seçiminde dikkatli davranıyoruz. Temizlikte ise, hem sabah hem akşam olmak üzere günde iki kez detaylı temizlik yapılıyor.

aaa

ÇOCUKLAR ÖZGÜR VE RAHAT BİR ŞEKİLDE EĞLENEBİLMELİ
Peki, iyi bir eğlence merkezi olmanın olmazsa olmazları neler? Neler yapılmalı? 

Çocukların özgür ve rahat vakit geçireceği ortamlar yaratmak çok önemli. Biz de bu nedenle alanlarımızda top havuzu, hareketli oyun makineleri ve elektronik makinelerin hepsini harmanlayıp çocukların free bir şekilde kullanmalarını sağlıyoruz. Yani bizdeki elektronik cihazlar artı bir ücretle çalışmıyor. Tamamı free olarak hizmet veriyor. Bu da bizi diğer oyun alanlarından ayıran bir özellik. Uyguladığımız bu sistemi olmazsa olmaz olarak görüyoruz.  

EĞLENCE SEKTÖRÜNÜN DEĞERİ ANLAŞILMAYA BAŞLANDI
Türkiye’de eğlence sektörünün yerini nasıl değerlendiriyorsunuz? 

Türkiye’de eğlence sektörünün daha yeni yeni gerçek değerini bulmaya başladığına inanıyorum.  Çünkü daha önce AVM’ler oyun merkezlerine yeteri kadar önem vermiyorlardı. Fakat ebevenylerin çocuklarıyla daha çok ve kaliteli zaman geçirdiğini ve eğlence merkezlerinin insanları AVM’de daha uzun süre tuttuğunu gören AVM’ler eğlence merkezlerini olmazsa olmaz olarak görmeye başladılar. Dolayısıyla bizim gibi işletmecilere lokasyon olarak artık daha iyi yerler sunuyorlar. Eğlence sektörünün bundan sonra da daha iyi noktalara geleceğini düşünüyorum. 

Ahtapot Eğlence Merkezi olarak yeni şube açılışlarınız olacak mı? Gelecek dönem yatırım planlarınız neler?
Eylül ayında Konya M1 Alıveriş Merkezi’nde açmayı düşündüğümüz bin 600 metrekare bir salonumuz olacak. Projenin içerisinde çocuklara hitap eden bir trambolin park bulunuyor. Bunun dışında herhangi bir yatırım planımız yok. Zaten ülkenin ekonomik durumundan dolayı da daha fazla yatırım yapmayı uygun bulmuyoruz. Ekonomik sorunlardan dolayı bizim sektörümüze de yansıyan sorunlar oldu. Bunların en başında metrekare birim fiyatlarının yüksek olması geliyor. Maliyetlerimizin ciro kirası ile düşebileceğine inanıyorum.

GGG

Yukarı