Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

“2020 YILINDA TÜRKİYE’DE 80 ŞUBE HEDEFİ”

10.10.2019 - 16:05

TAVADA TAVUK İLK ŞUBESİNİ 2015 YILINDA AVCILAR PELİCAN MALL ALIŞVERİŞ MERKEZİ’NDE AÇTI. ŞU AN TÜRKİYE GENELİNDE 50 ŞUBE, YURT DIŞINDA 3 ÜLKE İLE YOLLARINA DEVAM ETTİKLERİNİ BELİRTEN TAVADA TAVUK FRANCHISE KOORDİNATÖRÜ AKIN GÜRBÜZ, “2020 YILI İÇİN TÜRKİYE’DE 80 ŞUBE HEDEFİMİZE ULAŞMAK İÇİN VAR GÜCÜMÜZLE ÇALIŞIYORUZ. AYRICA YURT DIŞINDA AVRUPA, BALKANLAR VE ORTADOĞU'DA YAPTIĞIMIZ GÖRÜŞMELERLE BERABER BAYRAĞIMIZI DAHA FAZLA ÜLKEDE DALGALANDIRMAK İSTİYORUZ.” İFADELERİNDE BULUNDU.
 

Akın Bey öncelikle sizi tanıyabilir miyiz? 
Evliyim ve 30 yaşındayım. Yaklaşık 3    yıldır Tavada Tavuk firmasında kiralama ve franchise direktörlüğü yapmaktayım. 

TÜRKİYE GENELİNDE 50 ŞUBE, YURT DIŞINDA 3 ÜLKE
Tavada Tavuk markası hakkında bilgi verebilir misiniz? Kuruluşundan bu yana nasıl gelişimler kaydetti?

Tavada Tavuk markası, arkasında genç, çalışkan ve vizyoner bir ekibin kollektif çalışması sonucu şu an Türkiye genelinde 50 şube, yurt dışında 3 ülke ile yoluna devam ediyor. İlk şubemizi 2015 yılında Avcılar Pelican Mall AVM'de açtık ve o günden beri devamlı konseptini, sektöre bakış açısını, değişen ve gelişen teknolojiyi takip edip pozitif bir şekilde güncelledik.  

Gıda sektöründe 5 yıldır faaliyet gösteren bir marka olarak şu an yurt içi ve yurt dışında kaç şube ile hizmet veriyorsunuz? Hangi bölgelerde büyümeyi hedefliyorsunuz?
Türkiye geneli 30 şehirde 50 şube ve yurt dışında Irak, Ürdün, KKTC'de şubelerimizi açmış bulunuyoruz. Ağırlıklı olarak yurt dışından talep almakla beraber Türkiye içerisindeki hedefimiz önümüzdeki yıl 100 şubeye ulaşmaktır.

Restoranlarınızda nasıl bir konsept      hakim? Bu konsept nasıl belirlendi?
Özellikle AVM müşterilerinin son zamanlarda rahat bir konsept ve lezzetli yemeği uygun fiyata yemek gibi tercihleri oluştu. Bilinçli tüketici dediğimiz bu müşteri kitlesi ağırlıklı beyaz ve mavi yakalardan oluşuyor. Bu detaylar bizim konseptimizi belirledi ve gün geçtikçe bu detaylar sayesinde devamlı güncelleme içindeyiz. 

“İŞ DEĞERLERİMİZE ÇOK BAĞLIYIZ” 
Hem yurt içinde hem de yurt dışında büyüyen bir markasınız. Tavada Tavuk'un planlı bir şekilde büyümesinde en önemli etken ne oldu? Başarınızın sırrı nedir?

Çok genç ve dinamik bir ekibiz, birbirimize ve iş değerlerimize çok bağlıyız. Bu enerji işimize de yansıyor açıkçası. Yurt dışında özellikle çok iyi partnerlerimiz var, onlarında bulunduğu ülkelerde şube sayılarını en kısa sürede sürdürülebilir bir şekilde artıracağına eminim. Önümüzdeki 3 yıl boyunca gideceğimiz yolu ve varacağımız hedefleri ortaya koyup stratejimizi ona göre belirledik. Sanırım başarımızın sırrı bu oluyor. 

FRANCHISE KATILIM BEDELİ 75 BİN TL
Franchise şartlarınızdan bahseder misiniz?

Öncelikle yatırımcılarımızda aradığımız en önemli özelliklerden biri markamızın temsili konusunda ivedi özen gösterip işletme operasyon ve reklam çalışmalarımızdan şube müdürü ile bölge yöneticisinin özenli çalışmalarını destekleyip, kendi bölgesinde her an yatırım yapmaya ve şube açmaya hazır olması en büyük beklentimiz. Maadi fiyatına gelecek olursak anlaşmamız halinde 75 bin TL franchise katılım bedeli almaktayız. Akabinde proje onaylandıktan sonra ortalama 100 metrekare bir mağaza için yaklaşık 450 bin -  480 bin TL bir yatırım bütçesi ile A'dan Z'ye bir mağaza kurulumu gerçekleştirebiliyoruz. Adayımız isterse inşaat, mekanik, elektrik gibi projenin en büyük kalemini projeye sadık olacak şekilde yapabilmektedir. Tabii bizim mimarımızın kontrolü dahilinde. 

KİRALAMA HAVUZU AĞIRLIKLI OLARAK AVM’LER
Şube açılacak lokasyonun sizin için nasıl bir önemi var? Hangi özelliklere dikkat ediyorsunuz? 
Kiralama
havuzumuz ağırlıklı olarak AVM’lerle olmasına rağmen ciddi talep aldığımız cadde mağazaları içinde arkadaşlarımız bir data oluşturuyor. Bu datalarla beraber yatırımcılarımızla karar verirken önemli birkaç hususun altını çizerek onları doğru yönlendirmeye çalışıyoruz. Noktalardaki fizibilite çalışması ile beraber mağazaların özellikle cephesi ve müşterilerin yürüyüş aksında olmalarına özen gösteriyoruz.

Franchise sisteminizin temelinde mutlu bayii anlayışı yatıyor. Peki, bayilerinizin mutlu bir şekilde işletmelerini sürdürebilmeleri için neler yapıyorsunuz ? Onlara nasıl destekleriniz oluyor ?
Markamızın mottosu olan mutlu bayii anlayışı çerçevesinde işletmelerimizi ilk adım olarak agresif bir şekilde operasyonel ve reklam anlamında eğitiyoruz. Sık aralıklarla şube müdürlerimizi belirlediğimiz stratejiler çerçevesinde eğitimlere alıyoruz. Ayrıca şubelerimize destek olmak amacıyla kampanyalı satışlarında ve reklam faaliyetlerinde bedelsiz ürün vererek teşvik ediyoruz. 

ÜRÜNLER PİŞMEYE HAZIR VE MARİNASYONLU ŞEKİLDE ŞUBEYE ULAŞTIRILIYOR
Şubelerinizde ürün-hizmet farkı olmaması ve standartları korumak adına neler yapıyorsunuz ?
Şube personellerini açılıştan önce mutlaka İstanbul merkez şubemizde eğitime alıyoruz. Burada özellikle ürünlerin müşteriye gelmeden son halini operasyon ustalarımızla çalışıp, görüp gerekli yetiyi kazanmalarını sağlıyoruz. Ayrıca şunu belirtmek isterim ki ürünlerimiz pişmeye hazır ve marinasyonlu bir şekilde özel ambalajlarında, araçlarımız ile şubelere ulaştırılıyor ve şubelerde el değmeden sadece pişiriliyor. Dolasıyla ürünlerimizin standartlarını bu şekilde kontrol edebiliyoruz.

Franchise vermenin büyümenizde ve sürdürülebilir bir marka olmanızda nasıl bir rolü var? 
Franchise sisteminin tüm bayilerinizle eşit şekilde ilgilenip, maliyet analizlerini ve cost raporunu doğru bir şekilde çıkartıp, gerekli stratejileri belirleyip, zamanında aksiyon almanız durumunda büyümenizde ve sürdürülebilir bir marka olmanızda müthiş bir önemi var. 

LEZZETLİ ÜRÜNLER UYGUN FİYATLARLA MÜŞTERİYE SUNULUYOR
Sizi farklı kılan nedir? Müşteriler neden Tavada Tavuk'u tercih ediyor?

Tavada Tavuk olarak son tüketici noktasından, ürünlerin hijyen standartlarına uygun olarak müşterilerimize lezzetli ürünlerimizi uygun fiyatlarla ulaşabilme fırsatı sunuyoruz. Yatırımcılarımıza bu stratejimiz doğrultusunda yatırımlarını gerçekleştirme ve mutlu bayii anlayışı ile yatırımlarının değerlenmesini vaat ediyoruz.

Müşteri memnuniyeti ve sadakati için yapmış olduğunuz çalışmalar oluyorsa bunlardan  bahseder misiniz ?
Müşterilerimizin bu konuda bir telefon kadar uzağındayız. Özel bir telefon numarası ile şikayetlerini 7 gün 24 saat bize iletebiliyorlar, bu sayede anında müdahale edebiliyoruz.

80 ŞUBE HEDEFİ…
2020 yılında yurt içi ve yurt dışı yeni yatırım planlarınız var mı?

2020 yılı için Türkiye’de 80 şube hedefimize ulaşmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Ayrıca yurt dışında Avrupa, Balkanlar ve Ortadoğu'da yaptığımız görüşmelerle beraber bayrağımızı daha fazla ülkede dalgalandırmak istiyoruz.

GGG

Yukarı