Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

EĞLENCE MERKEZLERİNDE KALİTE VE MEMNUNİYET DENGESİ İYİ KURULMALI

12.02.2019 - 14:59

EĞLENCE MERKEZLERİNDE PLANLAMA, ORGANİZASYON, TEMALANDIRMA VE EKİPMANLARIN DOĞRU SEÇİMİNİN ÖNEMİNE DEĞİNEN ATLANTİS FUNNY CITY VE MERİDYEN GAMES YÖNETİM KURULU BAŞKANI HÜSEYİN ÖZALP, “KALİTE VE MEMNUNİYET DENGESİNİ ÇOK İYİ KURMAK LAZIM. BU DENGE İYİ BİR ŞEKİLDE KURULABİLİRSE HEM HIZLI BİR GERİ DÖNÜŞ ELDE EDİLEBİLİR HEM DE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE BAŞARI SAĞLANABİLİR.” DİYOR.

Atlantis Funny City’den bahseder misiniz? 
Sektörde uzun yıllardır önemli deneyimler edinmiş bir firmayız ve bu tecrübelerimizi yurt dışına da taşıyarak Moldova ve Romanya’da 2 şube açtık. İstanbul’da 6 nokta ve toplamda 8 şube ile yolumuza devam ediyoruz. Bizler işletmelerimizde, Türkiye’de eğlence sektörünün gelişeceği ve müşteri kesiminin mutlu olacağı bir park oluşturmayı hedefliyoruz.   

EKİPMAN SEÇİMİ ÇOK ÖNEMLİ
Müşteri memnuniyetini ve firmanızın sürekliliğini nasıl sağlıyorsunuz?

Zaman içerisinde dünyadaki gelişmelere paralel olarak müşteri kesiminde büyük bir değişim yaşandı. Beklentiler ve ihtiyaçlar farklılaştı.  Müşterilerin ihtiyaçlarına göre ekipmanları ve servisimizi geliştiriyoruz. Yatırım yaparken öncelikle mekanın ne kadar doğru olduğunu inceleyerek bir fizibilite yapıyoruz. Bu fizibilite sonucunda eğer mekan uygunsa, o mekana gelebilecek potansiyel müşterinin ihtiyaçlarına göre salonu şekillendirip ekipman seçimini yapıyoruz. Ekipman seçiminden sonra da bunların dekoratif olarak yerleştirilmesi yani salon dekoru bizim için çok önemli bir kısmı oluşturuyor. Çünkü artık insanlar sıkılacağı, ruhunun daralacağı yerlere gitmek istemiyor; daha çok eğleneceği, çocuklarının iyi zaman geçirebileceği yerleri tercih ediyorlar. 

Aile eğlence merkezlerinin rekabet ettiği birçok mekan var. Restoranlar, sinemalar, parklar, balık tutma… gibi birçok şeyle rekabet ediyor aslında eğlence. Ama sizin işletmeniz diğer aktivitelerde ön plana çıkabiliyorsa, daha iyi hizmet verebiliyorsa,  insanları tekrar tekrar gelmeye motive edebiliyorsa başarılı olmuş oluyor. Bunun için insan kaynakları ve işletme sistemi de çok önemli. Ama her şeyden önemlisi ürünün kendisi. Yani ürün iyi değilse müşteriyi mutlu edemezsiniz. O yüzden doğru ekipman seçimi çok önemli. Dünyada birçok yerde ekipman satan firmalar var. Bizim de aynı zamanda ekipman tedariği yapan başka bir firmamız da var. Bu ekipmanları seçerken bunların ne derece kaliteli olduğuyla, ne derece müşteriyi memnun edeceğiyle ilgili araştırmalar yapıyoruz. Tabii her zaman her ekipmanı müşteri kullanmayı bilmiyor olabilir. Bu nedenle müşterilerin salonda bulundukları süre içerisinde daha iyi şekilde yönlendirilmesi, oyunun öğretilmesi veya bir bilet sistemi varsa biletlerin nasıl toplanacağı ve saydırılacağı, hangi hediyelerin hedefleneceği konusunda personel tarafından bilgilendirilmeler yapılıyor.

YENİ TRENDLER YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR
Ekipman tedariği yaptığınız Meridyen Games olarak oyun makinalarında nasıl yenilikler yapıyorsunuz? Yeni trendler neler? Bunları işletmelerinizde nasıl kullanıyorsunuz?

Dünyada popüler olan Türkiye’ye ilk defa bizim sokmuş olduğumuz biletli ödüllü oyun makinaları var. Bu oyun makinaları tabii ki çocuk mutluluğunu, müşteri mutluluğunu daha da geliştiriyor. Mesela, siz 100 liralık bir oyun sattınız, müşteri cironun yüzde 10’u ile hediye aldığı zaman müşteri nezdinde bu yüzde 25’tir.  Oynanan bedelin yüzde 25’ini iade etmiş oluyorsunuz ve insanlarda bu bedellerle gidip bedava oyun alıyor veya bedava hediye kazanmış oluyor. Bunlar motivasyon artırıcı şeyler. Bunda da önemli olan ve dikkat edilmesi gereken şeyler var.  Oyun sadece bilet sistemi üzerine kurgulandığı zaman müşteri memnuniyeti düşüyor. Yani maharete dayalı, spor ağırlıklı, öğretici olan oyunlarla bir karma yapılırsa bu sistem daha da başarılı olabiliyor. Bunları işletmemizin bir bölümünde muhakkak yeni salonlara koyuyoruz. Çocuğun daha az olup büyüklerin yoğunlukta olduğu salonlarda yine bu ödüllü bilet sistemi kullanılabiliyor. Fakat burada oyunların büyüklere yönelik olması ve verilecek hediyelerin de büyüklere uygun tasarlanmasında yarar var. 

Dünyadaki bütün diğer örnekleri de inceliyoruz. Amerika’da, Çin’de, Uzak Doğu’da, Ortadoğu’da ne tür eğlenceler var, trend nereye gidiyor. Bunların da planlamasını yapıyoruz. Biletli oyunların haricinde video oyunları var. Video oyunlarında kalite standartlarından dolayı daha çok Amerikan menşeli olanları tercih ediyoruz. Çünkü Uzak Doğu menşeli ürünlerde maalesef yeteri kadar kalite sağlanamıyor.  Ama çocuk oyunlarında da Uzak Doğu menşeliler daha rahat kullanılabilir durumda.   

Video oyunları olmazsa olmazlardan, çünkü belli bir kesim yeni çıkan ve trend olan oyunları oynamak istiyor. Bunları Meridyen olarak sağlıyoruz. Onun haricinde AVM’lerde veya büyük mekanlarda daha büyük ekipmanlar kullanıyoruz.  Bunlar; atlıkarıncalar, kuleler, gondollar bunun gibi ekipmanlar olabiliyor.  Bu ekipmanlar daha büyük kitleleri aynı anda eğlendirdiği için ve bir çeşit kattığı için insanlar tarafından eğlence merkezinin bir parçası olarak görülüyor ve bu da müşteri mutluluğu sağlıyor. Bunların da kalite, görsellik, müşteri memnuniyeti açısından çok iyi seçilmesi lazım. 

Diğer bir aktivite, 5D diye adlandırılan hareketli sinemalar…  Bu konuda Türkiye’de çok gelişmiş ekipman tedarikçileri var. Son yıllarda bunların ekipmanlarını kullanıyoruz ve hakikaten sanal gerçekliği iyi sağlayan ve insanları eğlendiren sistemler olabiliyor. Bunlardan da iyi ve verimli sonuçlar alınabiliyor. Yine simülatör olarak değil de birçoğu reality game olan sanal gerçeklik oyunları var. Tek başına oynanabilen veya bir aletle beraber oynanabilen sanal gerçeklik oyunları da son yıllarda salonlarımıza girmeye başladı.  Dünyada da bu giderek artıyor.
  
BOWLING ALANLARI ÖZELLEŞTİRİLMELİ
Peki, iyi bir eğlence merkezi olmanın olmazsa olmazları neler? Neler yapılmalı?

Genel olarak eğlence merkezi içerisinde aktiviteleri iyi bir şekilde organize etmek lazım. Büyüklere yönelik eğlence olarak da ailenin her ferdine hitap eden iyi bir bowling salonu oluşturulmalı. Ama tabii bu eğlence merkezinin durumuna göre ayrı bir yerde konumlandırmak kaydıyla yapılmalı. Bowling alanlarının biraz daha özelleştirilerek insanların kendini rahat hissedeceği alanlarda oluşturulması lazım. Büyükler bu bölümde eğlenirken küçükler diğer alanlarda eğlenebiliyor. Çocuklarla ilgili doğum günü partileri bowling alanlarında yapılabiliyor. Bütün bunlar eğlence merkezini toparlayan ve geliştiren şeyler.  Eğlence merkezinin planlaması çok önemli. Artık eskisi gibi “ekipmanları koyup para kazanırım” düşüncesi geçerli değil . Çok iyi planlama, iyi organizasyon, temalandırma, ekipmanların doğru seçimi ve yatırımın geri dönüşümünün optimum seviyeye getirilmesi en önemli şeyler. Kalite ve memnuniyet dengesini de çok iyi kurmak lazım. Bu denge iyi bir şekilde kurulabilirse, bazı ekipmanlardan taviz verilmezse o zaman hem hızlı bir geri dönüş elde edilebilir hem de müşteri memnuniyeti ve başarı sağlanabilir. Tabii bunun içinde kurumsallaşma ön plana çıkıyor. Yani ekip çalışanlarının eğitilmesi, üniforma, tabela gibi standartları iyi bir şekilde oturtmak gerekiyor. Zira müşteri herhangi bir şubeye gittiği zaman aynı tabelayı, aynı logoyu ve personelde aynı üniformayı görebilmeli. Bu standartlar sağlandığı takdirde müşteride güven oluşturarak müşteri sadakati sağlanmış oluyor. Özetleyecek olursak yer, kira, ekipman seçimi, kurumsallaşma ve yönetim planlaması en önemli şeyler.   

BOWLING

AİLE EĞLENCE MERKEZLERİNDE TOP HAVUZLARI OLMAZSA OLMAZ
Aile eğlence merkezlerinde olmazsa olmazlardan bir tanesi de top havuzları… Top havuzları çocukların sağlığına zarar vermeyen ve içine girdikleri zaman memnun olacakları, iyi zaman geçirebilecekleri şekilde temalı ya da temasız olmak kaydıyla alanın büyüklüğüne göre ayrılan yerler.  Bu alanlar bir eğitmen dahilinde gözetilerek alışveriş yapan annenin belli bir zaman aralığı çocuğunu oraya bırakması ve çocuğun eğlenmesiyle ilgili imkanlar sağlayabiliyor. 

Bir diğer yeni trend kum havuzları… Biliyorsunuz kum havuzları eğlence sektörüne son 3-5  yıl içerisinde girdi. Çocukların kumsalda oynadıkları aktiviteleri salonlarımızın içerisine getirmiş bulunuyoruz. Bunların da temalı ve temasız olanları var. Bu da bir çeşitlilik sağlayarak çocuğun ve ailenin memnuniyetini sağlamış oluyor.  

Eğlence merkezleri konumlandırılırken nelere dikkat edilmeli?
AVM’lerde, eğlence merkezlerinin trafiğinin sadece büyüklere göre değil küçüklere göre de planlanıyor olması ve büyük küçük herkesin aynı anda eğlenirken herhangi bir karışıklığa yol açmadan mutlu bir şekilde eğlenebiliyor olması dikkat edilmesi gereken bir nokta.  

7’DEN 70’E HERKESE HİTAP EDİYOR
Hedef kitleniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Eğlence merkezlerinize müşterilerin ilgisi nasıl?

Hedef kitlemiz pek çok yaş grubunu kapsıyor. 7’den 70’e tüm misafirlerimizi ağırlayabiliyoruz. Eğlence merkezlerimize bilinirliğimiz ve deneyimlerimiz sayesinde ilginin çok yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Gerek güvenlik önlemleri gerekse hijyen gibi pek çok konu başlığına özen göstermemiz; ilgiyi, devamlılığı ve müşteri sadakatini artırıyor. 

FARKLI NOKTALARDA DAHA FAZLA KİTLEYE ULAŞILACAK
Atlantis Funny City yeni şube açılışlarına devam ediyor mu? 2019 hedeflerinizde neler var? 

Kale AVM, Canpark AVM, Torium AVM, Mall Of İstanbul AVM, Kadıköy Salon ve son olarak Arena Park AVM içinde 3 bin 500 metrekare alan üzerine kurulu bir salon açılışımızı daha yaptık. Yılın ilk çeyreğine varmadan salonumuz ile ilgili ön görülerimizin gerçeğe dönüşeceğini umuyoruz. Salonumuzda her anlamda kusursuzu yakalamaya çalıştık. Ciro beklentilerimiz yüksek, büyüme ve ilerleme anlamında tam gaz çalışmalarımıza devam ediyoruz. 2019 yılı için planımız yine salonlarımızı çoğaltmak, farklı noktalarda konumlanıp daha fazla kitleye ulaşmak olacaktır. Katlanarak büyüyen projeler için sahadaki en önemli oyuculardan biri olmaya devam edeceğiz. 

SEKTÖRÜN BÜYÜMESİ İÇİN KALİTELİ YATIRIMLAR YAPILMALI
Türkiye’de eğlence sektörünün yeri nedir? Eğlence sektörünü değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz?

Eğlence vazgeçilmez bir şey. Bir şekilde insanların kaliteli zaman geçirebilmesi için insanlardan para kazanılır. Çocuklar ve gençler için eğlence her zaman hayatın bir parçası. Türkiye’de eğlence sektöründe yeteri kadar iyi gelişmiş yatırımlar yapılabiliyor mu tartışılır. Eğlence sektörü de ülkedeki birçok ekonomik problemden nasibini alıyor. Geçen sene yüzde 50’ye yakın devalüasyon oldu. Bu dönemde yatırım yapmak ve yatırımı korumak  kolay değil. Çünkü insanların alım gücü azalıyor, yatırım maliyetleri artıyor. Bunun haricinde yatırımcıların birbirlerine olan rekabetlerinden dolayı açılan salon sayısı fazlalaşıyor. Yani aslında aynı pastayı daha fazla insan bölüşmeye başlıyor. Bunun çözümü de pastayı büyütmek. İnsanların eğlenmeye daha fazla para harcamasının sağlanması için ilk olarak alım gücünün yükselmesi şart ama biz yatırımcıların da daha kaliteli, daha iyi, insanları daha fazla harcamaya yönelten yatırımlar yapması gerekiyor. Mekan seçimi de bunda önemli bir yer tutuyor. İnsanlara daha çeşitli ve daha iyi eğlence sunabileceğiniz aktiviteler olması şart.

FUARDA YURT DIŞI KATILIMCILARIN ARTMASI GEREKİYOR
ATRAX  Fuarı’na yönelik neler söylemek istersiniz? Fuarın sektöre nasıl etkileri oluyor?

ATRAX önemli bir fuar. Türkiye’deki eğlence sektörüyle ilgili en önemli etkinlik. Tedarikçilerin alıcılarla buluştuğu önemli mekanlardan bir tanesi. Bence İstanbul bu fuar için doğru bir lokasyon. Daha önce Antalya’da yapılmaya çalışılmıştı ama İstanbul’un ticari başkent olması ve insanların rahat ulaşabiliyor olması dolayısıyla doğru bir yerde yapılıyor. Ama tabii biraz daha yurt dışı katılımcıların artırılması gerekiyor.  Bu yapılabilirse o zaman daha çeşitli eğlence ekipmanlarının sergilenmesi ve Türk halkına sunulması sağlanacaktır.  

HÜSEYİN ÖZALP
ATLANTİS FUNNY CITY VE MERİDYEN GAMES YÖNETİM KURULU BAŞKANI HÜSEYİN ÖZALP

GGG

Yukarı