Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

İSTANBUL’UN OUTLET KONSEPTLİ İLK ALIŞVERİŞ MERKEZİ: OLIVIUM OUTLET CENTER

07.03.2019 - 10:38

KİRALAMA VE YÖNETİMİ APLEONA TÜRKİYE TARAFINDAN YAPILAN OLIVIUM OUTLET CENTER, İSTANBUL’UN OUTLET KONSEPTLİ İLK ALIŞVERİŞ MERKEZİ. AÇILDIĞI GÜNDEN BU YANA GERÇEK OUTLET CENTER OLMA KONSEPTİNİ KORUYAN OLIVIUM’DA YILIN 365 GÜNÜ KALİTELİ MARKALARIN SEZON VE SEZON SONU ÜRÜNLERİNİ GERÇEK OUTLET FİYATLARIYLA BULMAK MÜMKÜN. OLIVIUM OUTLET CENTER AVM MÜDÜRÜ MERT SAKAKLI, “ALIŞVERİŞ MERKEZİMİZ BÜNYESİNDE YER ALAN MARKALARIN KALİTELİ ÜRÜNLERİNİ OLDUKÇA UYGUN FİYATLARA SUNARKEN, ZİYARETÇİLERİN GÜZEL VAKİT GEÇİREBİLECEĞİ PEK ÇOK SEÇENEĞİ DE AYNI ÇATI ALTINDA SUNUYOR.” DİYOR. 

KALİTELİ MARKALARIN SEZON VE SEZON SONU ÜRÜNLERİ UYGUN FİYATA SUNULUYOR
Olivium Outlet Center’ı sizin gözünüzden tanıyabilir miyiz? Nasıl bir AVM yapısı var?  

Olivium Outlet Center, İstanbul’un outlet konseptli ilk alışveriş merkezidir.  Her kesimden tüketicinin günlük ihtiyaçlarını karşılaması ve kolay alışveriş ortamı sağlaması amacıyla tasarlanan alışveriş merkezimizin en önemli özelliği, müşterilerine kaliteli markaların sezon ve sezon sonu ürünlerini gerçek outlet fiyatlarıyla sunmasıdır. 
Her kesimden ve yaştan müşteri potansiyeline sahip alışveriş merkezimde yer alan seçkin mağazaların uygun fiyatlı, muazzam ürün çeşitliği İstanbul’un çeşitli semtlerinden yerli ve yabancı müşterilerin ilgisini çekmektedir.   35 bin metrekare ticari alan üzerinde 132 mağazaya sahip Olivium Outlet Center’da  yerli ve yabacı  anchore mağazaların  haricinde  modern teknoloji ile donatılmış 6 sinema salonu,  hız ve yarış tutkusunu yaşamak isteyenler için go kart pisti,  çocuklar için eğlence merkezi,  Türk ve dünya mutfağının seçkin damak tatlarına hitap eden lezzet markalarını da bulmak mümkün.

Yatırımcı kısmı hakkında bilgi alabilir miyiz?
Olivium Outlet Center,  Emintaş Emlak ve İnşaat Tic. A.Ş ve İleri Mensucat ve İnşaat Tic. T.A.Ş ortaklığı ile kurulmuştur.  

KİRALAMA VE YÖNETİMİNİ APLEONA TÜRKİYE YAPIYOR
Alışveriş merkezinin kiralama ve yönetimi kim tarafından yapılıyor?

Olivium Outlet Center’in kiralama ve yönetimi Apleona Türkiye tarafından yapılmaktadır. Apleona Türkiye’de ilk olarak 2002 yılında hizmet vermeye başlamıştır. Apleona’nın ülkemizdeki faaliyet alanı entegre tesis yönetimi, gayrimenkul ve mülk yönetimi üzerinedir. Entegre tesis yönetiminde; ticari tesis yönetimi, operasyon yönetimi, proje yönetimi, enerji yönetimi hizmetleri verilmektedir. Gayrimenkul ve mülk yönetiminde ise bina ve alışveriş merkezi konsept geliştirme ve kiralama, bina ve perakende yönetimi, kira geliri fizibilitesi, yeniden kiralama, proje konumlandırma, marka karması çalışmaları, proje lansmanı, kiralama sözleşmeleri, fit out takibi, start up planlaması,  işletme konseptinin hazırlanması, dekorasyon ve işletme yönetmeliğinin oluşturulması, acil durum plan ve talimatlarının oluşturulması, işletme bütçesinin planlanması, taşeron yönetimi, pazarlama planı ve bütçesinin oluşturulması, ortak gider bütçe planlaması, genel gelir / gider bütçe planlaması gibi 360 derece her türlü hizmet bir arada sunulmaktadır.
Almanya’nın en köklü şirketlerinden olan Bilfinger Holding’in gayrimenkul & tesis yönetimi alanında hizmet veren şirketlerinin 2016 yılında  İsveç Stockholm merkezli Avrupa’nın en saygın Özel Sermaye şirketlerinden EQT’ye satılmasıyla firmamız yeni bir oluşuma girmiş ve “Apleona” adını almıştır. Apleona global anlamda 20 bin çalışanı ile 30 ülkede faaliyet göstermektedir.

AÇILDIĞI GÜNDEN BU YANA OUTLET CENTER KONSEPTİNİ KORUYOR
Kimi AVM’ler outlet çatısı altında faaliyet gösterse de aslında gerek mağaza karması gerekse fiyat noktasında diğer AVM’lerden ayrışmıyor. Peki, Olivium AVM gerçekten outlet çatısı altında konumlandırılabilir mi?  

1 Nisan 2000 yılında Zeytinburnu ilçesinde kapılarını açan, İstanbul’un ilk outlet alışveriş merkezi Olivium Outlet Center’in en önemli özelliklerinden biri açıldığı ilk günden bu yana gerçek outlet center olma konseptini korumasıdır.  Bu bağlamda alışveriş merkezimizde yılın 365 günü kaliteli markaların sezon ve sezon sonu ürünlerini gerçek outlet fiyatlarıyla bulmak mümkün. Sektörümüzde ilk kez Olivium tarafından hayata geçirilen “Salı Pazarı Günleri”nde ise  sezon sonu ürünlerde ekstra indirimli satışlar yapılırken, Salı Pazarına özel olarak üretilen ürünlerin cazip fiyatları yerli ve yabancı tüketicilerin yoğun şekilde ilgisini çekmeye devam etmektedir. Bu ilginin, alışveriş merkezimizde bir hafta sonu gününü daha kazandırdığını söyleyebiliriz. 

BİR HAFTADA ÜÇ HAFTA SONU VERİMLİLİĞİ…
Outlet yapısına sahip olmanızın cirolara ve giriş sayısına etkisi oluyor mu?

Bir alışveriş merkezinin başarısını, dolaysıyla tüketici ziyaretini etkileyen belli başlı önemli faktörler vardır. Bu faktörlerden bazılarını; marka ve ürün çeşitliliği, markların sunduğu avantajlar, lokasyon, mimari yapı, yeme-içme ve eğlence alanları ile sosyalleşmeye katkıda bulunması, bölgesi ile uyumlu hedef kitleye hitap etmesi, iyi bir konumlandırma olarak özetleyebiliriz. 
Olivium Outlet Center tüm bu kriterleri karşılayan başarılı bir outlet projesi olarak tasarlanmıştır. Müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini doğru olarak belirleyen, gerçek outlet konseptinden hiçbir şekilde ödün vermeyen alışveriş merkezimiz, gerçek outlet modeliyle bünyesindeki markaların kaliteli ürünlerini oldukça uygun fiyatlara sunarken, ziyaretçilerin  güzel vakit geçirebileceği pek çok seçeneği de aynı çatı altında sunmaktadır.  
Tüm bu seçeneklere ilaveten Salı Pazarı Günleri organizasyonumuz; Olivium’a müşteri girişleri ve ciro potansiyeli bakımından bir hafta içerisinde üç hafta sonu günü verimliği yaşatmaktadır. Bu organizasyonla ziyaretçi sayısı ve ciro,  normal hafta içi günlerine oranla yüzde 40 artış göstermektedir. Ayrıca turistik organizasyonlarımız da ciroya olumlu katkıda bulunmaktadır.

İSTANBUL’DA HER YOL OLIVIUM’A ÇIKIYOR 
19 yıldır gerçek outlet ilkesinden ayrılmadan hizmet veren Olivium Outlet Center’ın müşteri kesiminden bahseder misiniz? Lokasyon olarak avantajlı bir konumda mısınız?

Olivium Outlet Center, İstanbul’un kalbinde Zeytinburnu ilçesinde hizmet vermekte olup her türlü ulaşım imkanı ile çok önemli bir lokasyona sahiptir. Bu yüzden Zeytinburnu’na değil bütün İstanbul’a, her kesimden tüketiciye hitap etmektedir. Örneğin, Olivium’a otobüsten indikten sonra kısa bir yürüyüş ile ulaşabilirsiniz.  Deniz yolunu tercih ederseniz Kadıköy, Bostancı ve Üsküdar’dan deniz otobüsü ile Bakırköy’e ulaşıp, Bakırköy’den Olivium’a banliyö treni ile kısa bir zamanda gelebilirsiniz. Şayet Vapur Seferlerini kullanmak isterseniz Kadıköy ve Üsküdar iskelelerinden yarım saatte bir kalkan vapurlarla Eminönü iskelesine; buradan tramvay, tren ve otobüsle kolayca Olivium’a ulaşabilirsiniz. Tramvay ile ulaşım seçeneğinde ise Eminönü’nden ve Bağcılar’dan Zeytinburnu’na tramvay ile gelebilir ve 10 dakikalık yürüme mesafesiyle Olivium’a gelebilirsiniz. Marmaray metrosu ile de Kadıköy ve Üsküdar’dan en fazla 15 dakika içerisinde buradasınız. Yine  Atatürk havalimanından hafif metro ile Zeytinburnu’na vardıktan sonra çeşitli alternatiflerle kısa sürede Olivium’dasınız. Belki çok klasik bir söz olacak ama İstanbul’da her yol Olivium’a çıkar.   

2019 YILI ZİYARETÇİ BEKLENTİSİ 10 MİLYON KİŞİ
Ziyaretçi kapasitenizden bahseder misiniz? 2019 yılı için ziyaretçi beklentiniz nedir?

2018 yılında hafta içlerinde 26 bin, hafta sonlarında 40 bin ziyaretçi ağırlayan alışveriş merkezimiz için 2019 yılı ziyaretçi beklentimiz yıllık 10 milyon kişidir.

Marka karmanız nasıl? Müşteriler A’dan Z’ye istediği her şeye ulaşabiliyor mu?  
Gerçek outlet alışveriş merkezi olma özelliğini sürdürmeye devam eden Olivium’da aradığınız her markayı bulabilirsiniz. Bünyemizde yer alan markalardan bazıları; Lcw, Defacto, Teknosa, Deichmann, Nike, Adidas, Puma, Flo, Columbia, Lescon, Koton, Colin’s, Hummel, Skechers, Levis, Hammer Jack, U.S. Polo, Mavi, Little Big, Sport In Street, Polo Garage, Kayra, Koton, Persective, Rodi Jeans, Panço,  Batik, Adil Işık, Twigy, Armine, Collezione, Derimod, D&R, Samsonite,  D’S Damat, Pierre Cardin, Altınyıldız Beymen, Sarar, Kiğılı, Hatemoğlu, Dufy, Teori, Süvari,  Penti, Dagi, İnci, Kemal Tanca, Bambi, Karaca Home, Taç, Linens, English Home, Madame Coco, Carrefour Exp, Smart Play, Cinecity Sinema, Turkcell, Vodafone, Korkmaz, Watsons, Yves Rocher, Gratis, Samsung, Siemens, Vestel, Bosch, Beko, Robert’s Cafe, Kfc, Burger Kıng, Popeyes, Mc Donald’s, Caribou Coffe şeklindedir.

TUR ŞİRKETLERİ ARACILIĞIYLA TURİST KAFİLELER AĞIRLANIYOR 
Olivium Outlet turistlerin oldukça ilgi gösterdiği bir AVM. En çok hangi ülkelerden turist çekiyor? Yurt dışı reklam çalışmalarınız ya da tur şirketleri ile anlaşmalarınız var mı?

Turist kafilelerinin alışveriş yapmaları için tur şirketleri aracılığı ile alışveriş merkezine getirilmesi organizasyonu sektöründe ilk kez Olivium tarafından hayata geçirilmiştir. Uygulamaya koyduğumuz bu sistem ile her kesimden yabancı müşteriyi ağırlamaktayız ve olumlu ciro yansıması almaktayız. Bir rakam vermek gerekirse; 2018 yılı içerisinde alışveriş merkezimizi ortalama 400 bin kişi ziyaret etmiştir.  Güney Afrika, Amerika, Avustralya, Balkan Ülkeleri, Cezair, İsrail, Arap Ülkeleri, İsveç, Avusturya, Almanya, Japonya, Kore, Kazakistan, İngiltere gibi birçok ülke vatandaşı alışveriş merkezimize gelmektedir. En çok gelen ilk dört yabacı ülke Filistin, Cezayir, Irak, İran şeklindedir. 

Mert Sakaklı olarak sektörde uzun bir geçmişiniz var. Sizi yakından tanıyabilir miyiz?
Lisans eğitimimi Anadolu Üniversitesi İktisat bölümünde tamamladım. Profesyonel iş yaşamım ise 1996 yılında başladı. 23 yıllık iş yaşamım süresince perakende sektörünün sinema, tekstil ve mobilya alanlarında bölge müdürü, iş geliştirme ve Türkiye satış müdürlüğü, alışveriş merkezi müdürlüğü görevlerinde bulundum. 2018 yılından bu yana Olivium Outlet Center’in Alışveriş Merkezi Müdürlüğü görevini yürütmekteyim.  1974 doğumluyum, evli ve bir kız çocuğu babasıyım.  

“OLIVIUM’UN TECRÜBESİNİ TEKNOLOJİ İLE HARMANLIYORUZ”
Olivium AVM müdürlüğü görevinize başladığınız günden itibaren ne gibi yenilikler yapmaya başladınız?

Olivium Outlet Center 19 yıllık geçmişi ve tecrübesi ile yer yönden kendini geliştirmiş ve oturmuş bir alışveriş merkezidir. Aynı zamanda sektörüne yön veren birçok ilke ev sahipliği yapmıştır.  Ben göreve başladığım ilk günden itibaren Olivium’un tecrübesini ve gerçekleştirmiş olduğu bu ilkleri, dijital dünya yani daha fazla teknoloji ile harmanlamaya çalışıyorum. Ayrıca iş akışlarımızda daha fazla veri elde etmeye çalışarak, ziyaretçilerimizin beklentilerini ölçülebilir bir şekilde Olivium’un tecrübesi ile birleştirerek karşılamaya çalışıyorum.

“SPOR OUTLET” ETKİNLİKLERİ
2019 etkinlik takvimi için neler planlandı?

2019 yılı etkinlik takviminde Olivium’u  “Spor Outlet” üzerine konumlandıracak etkinlikler gerçekleştireceğiz. Çünkü insanlar artık rahat giyinmeyi daha çok tercih ediyorlar. Hatta rahatlığın şıklıkla birleştiği en çok tercih edilen giyim trendlerinden biri olan spor & şık görünümünün son yılların favorileri arasında yer aldığını söyleyebiliriz. Çünkü değişen yaşam tarzı ile birlikte insanlar daha doğal ve natürel olana yöneliyorlar.
Olivium bünyesinde de bu anlamda çok güçlü ve çok talep gören spor & rahat giyim markaları bulunmaktadır. Biz de son yılların trendini, müşteri talepleri ile örtüşen bir konumlandırmada yapıyoruz. Tüm bunlara ilaveten e-spor etkinliklerine, para kart projelerine, sosyal medya yönetimine ağırlık vereceğiz tabii ki.  

“DİJİTAL DÜNYAYI KURDUK”
Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Sosyal medya yönetiminizden bahseder misiniz? 

Her firmanın interaktif bir iletişim kanalı oluşturmasına, iyi bir marka kalitesi için sosyal medya hesabına ve yönetimine ihtiyacı olduğu düşünüyorum. Çünkü günümüzde en çok kullanılan iletişim kanallarından biri sosyal medyadır. Kişiler artık internette geçirdikleri zamanın büyük bir kısmını sosyal medyaya ayırıyorlar. Sosyal medyayı evde, işte, okulda, hatta yolda yürürken bile yaşamlarının her alanında kullanıyorlar. Biz, insanların yaşamlarının içine daha çok dahil olmak, gelişen teknoloji ve dijital çağaya ayak uydurmak, daha etkili bir iletişim ağı kurmak adına reklam pazarlama faaliyetlerimizde gerçek zamanlı diyaloğa  önem veriyoruz. Yine sosyal medyanın hızlı, ölçülebilir, anında iletişim kurulabilir olması nedeniyle uzun ve kısa vadeli pazarlama stratejilerimizin temeli dijital dünyayı kurduk diyebiliriz.

n

Yukarı