Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

FORUM ERZURUM AVM YENİLENİYOR

15.11.2018 - 10:38

FORUM ERZURUM, TÜRKİYE’NİN İLK YEŞİL ALIŞVERİŞ MERKEZİ OLARAK 9 YILDIR ZİYARETÇİLERİNE HİZMET VERİYOR. FORUM ERZURUM ALIŞVERİŞ MERKEZİ MÜDÜRÜ CANER SABANER, “ŞEHRİN VE BÖLGENİN İLK ALIŞVERİŞ MERKEZİ OLAN FORUM ERZURUM’UN PERAKENDE TİCARETİNİN GELİŞİMİNDE BÜYÜK KATKISI OLDUĞUNA İNANIYORUZ. ERZURUM’UN BİZE VERDİĞİ DEĞERİN FARKINDAYIZ VE BUNU DAHA BİR ADIM ÖTEYE TAŞIMAK İÇİN YENİ YATIRIMLAR GERÇEKLEŞTİRMEYE BAŞLADIK.” DEDİ.     

Forum Erzurum Alışveriş Merkezi,  Türkiye’nin ilk Bream Sertifikası’na sahip yeşil alışveriş merkezi. Multi Türkiye yönetiminde olan AVM, 9 yıldır Erzurum ve komşu bölgelerden oluşan geniş bir ailenin parçası. AVM Müdürü Caner Sabaner ile Forum Erzurum hakkında detaylı bir röportaj gerçekleştirdik.

BREAM SERTİFİKASI’NA SAHİP YEŞİL ALIŞVERİŞ MERKEZİ

Forum Erzurum AVM’yi kısaca tanıyabilir miyiz? Ne zaman açıldı? Toplam kaç metrekare kiralanabilir alana sahip? 

Türkiye’nin ilk “çok iyi” dereceyle Bream Sertifikası’na sahip yeşil alışveriş merkezi olarak zamanının ötesinde bir vizyonla 21 Ekim 2009’da ziyaretçilerimize hizmet vermeye başladık. Toplamda 32 bin metrekarelik kiralanabilir alanla Erzurum ve komşu illeri alışveriş merkezi kültürünün yanı sıra pek çok markayla da tanıştırma özelliğine sahibiz.
  
KAMPANYALAR, ETKİNLİKLER VE SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ…

Aldığınız ödüller ve yapmış olduğunuz etkinliklerle adınızdan sıkça söz ettiriyorsunuz. Pazarlama çalışmalarınızdan bahseder misiniz? Bu çalışmalarda sizi yönlendiren ve motive eden şeyler neler?
Forum Erzurum olarak bizler, hem Multi Türkiye’nin bilgi birikimini hem de Erzurum’daki dokuz yıllık tecrübemizi kullanıyor, tüm stratejilerimizi müşterilerimizi odağımıza alarak belirliyoruz. Perakende sektörünün değişken dinamiklerine ayak uyduruyor, misafirlerimizin talepleri doğrultusunda esnekliğimizi kaybetmeden hareket edebiliyoruz. Bu anlamda konumlandırmamızı “aile alışveriş merkezi” olarak belirledik. Bu stratejimizi bugüne de olduğu gibi, bundan sonra da pazarlama çalışmalarımızla desteklemeye devam edeceğiz. 
Pazarlama çalışmalarımızı ticari kampanyalar, gerçekleştirdiğimiz etkinlikler ve sosyal sorumluluk projelerimiz olarak üç ana başlıkta toplayabiliriz. Ticari kampanyalarımızla amacımız müşterilerimize cazip ayrıcalıklar sunmak. Forum Erzurum Card projemiz kapsamında, yıl içinde harcama yapan misafirlerimize belli tutarlarda, anında değerlendirebilecekleri fırsatlar yarattık. Gündemde ise Türkiye’nin ilk yeşil alışveriş merkezi olarak sunduğumuz Toyota C-HR Hybrid araç çekilişi kampanyamız var. Önümüzdeki aylarda beIN/Digiturk ortaklığıyla Multi Türkiye çatısı altında bulunan alışveriş merkezleri arasında bir ilki gerçekleştirecek ve özel bir ticari kampanya başlatacağız. 
Pazarlama çalışmalarımızın ikinci önemli başlığı olan etkinliklerimiz, ağırlıklı olarak çocuklara hitap eden içeriklere sahip. Etkinliklerimize katılan minik misafirlerimizin burada geçirdikleri zamanı hem eğlenerek hem de öğrenerek değerlendirebilmesini çok önemsiyoruz. Bu anlamda yıl içinde Erzurum’da ilk kez yapılan pek çok lisanslı ve eğitici çocuk etkinliği gerçekleştirdik. Ailelere en iyi deneyimi sunmak adına devam eden çalışmalarımızı da Forum Erzurum Çocuk Kulübü, ücretsiz çocuk oyun alanımız, çocuklar için hizmete açtığımız ücretsiz doğum günü evi ve her hafta sonu düzenlenen çocuk atölyeleri olarak sıralayabiliriz. Bununla beraber alışveriş merkezimiz içinde bulunan kültür merkezimizde yepyeni bir konser serisi de hayat buldu ve her hafta bir sanatçıyı ziyaretçilerimizle buluşturduk.
Erzurum ve çevresine karşı olan sosyal sorumluluğumuzu da çok önemsiyoruz. Milli Eğitim İl Müdürlüğü, Sağlık İl Müdürlüğü, Gençlik Spor İl Müdürlüğü ve Atatürk Üniversitesi’yle işbirliği yaptığımız pek çok ortak etkinliğimiz var. Etkinliklerimize örnek olarak ilkini hayata geçirdiğimiz Forum Erzurum Resim Yarışması, Sağlık Günleri, Masa Tenisi Turnuvası gibi çalışmalarımızı sıralayabiliriz. Yine Türkiye’nin ilk yeşil alışveriş merkezi olma özelliğimizden hareketle, “Dünya Temizlik Günü” katılımcısı olduk ve gönüllülerin yanı sıra yönetim ekibi olarak hepimizin dahil olduğu bir etkinlikle, alışveriş merkezimizin içinde bulunduğu Palandöken bölgesinin göletini temizledik.
2018 yılının genel bir değerlendirmesini yapmak gerekirse, sosyal sorumluluk çalışmalarımız ve sergilerimiz gibi kültürel etkinliklerin yanı sıra toplam 13 çocuk etkinliği, 15 ticari kampanya ve 6 konser organizasyonu gerçekleştirdiğimiz dolu dolu, verimli bir döneme imza attığımızı söyleyebilirim. 
Tüm bu çalışmalarda mottumuzu şöyle belirledik: “Forum Erzurum açıldığında doğan çocuklar, bu gün 9 yaşında!” Yani dokuz yıldır büyük ailenin bir parçası olarak hayatın içinde olmamız, mutlu ebeveynlerle birlikte mutlu çocukları görmemiz en büyük motivasyonlarımızdan biriydi. Uluslararası Solal Marketing ödülleri kapsamında da satış aktivasyonu kategorisinde iki gümüş ödüle layık görüldük. Önümüzdeki yıllarda da müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak adına kararlılıkla çalışmalarımıza devam edeceğiz.

ZİYARETÇİLERDE AİDİYET DUYGUSU OLUŞTU

Erzurum’un ilk alışveriş merkezi olarak bölge halkını ulusal markalarla ve alışveriş merkezi ile tanıştırdınız. Forum Erzurum’un bölge halkının nezdinde yeri nedir?

Şehrin ve bölgenin ilk alışveriş merkezi olan Forum Erzurum’un perakende ticaretinin gelişiminde büyük katkısı olduğuna inanıyoruz. Bu kapsamda ziyaretçilerimize ilkleri yaşatmış olmamız, onların da aidiyet duygusuna önemli oranda katkıda bulundu.  
Her biri birbirinden değerli ziyaretçilerimizin bizi nasıl sahiplendiğini görüyor, ailenin bir parçası olarak biz de onların keyifli zaman geçirmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Dokuz yıldır Erzurum ve komşu bölgelerden oluşan geniş bir ailenin parçasıyız. Gerek ziyaretçilerimizle olan birebir görüşmelerimizde gerekse yaptığımız özel grup çalışmalarında pek çok pozitif geri bildirim aldık. Ziyaretçilerimizin bizi sahiplenmiş olduğunu görmek ve hissetmek gerçekten çok kıymetli. Erzurum’un bize verdiği değerin farkındayız ve bunu daha bir adım öteye taşımak için yeni yatırımlar gerçekleştirmeye başladık.    

Toplamda kaç mağazaya sahipsiniz. Forum Erzurum’la birlikte bölgeye ilk defa gelen markalar var mı? 
Forum Erzurum’da toplam 108 ticari ünite bulunuyor. Yatırım vizyonumuz kapsamında Erzurum ve çevresini yepyeni markalar ile tanıştırmak vardı. Bünyemizdeki çoğu markanın müşterilerimize sunduğu hizmetlerle bu misyonumuzu gerçekleştirmiş olduk. 

10.YILA YEPYENİ BİR BAŞLANGIÇ…

Yakın zamanda renovasyon çalışmalarına başlayacaksınız. Forum Erzurum’da neler değişecek? 

Dokuzuncu yılımız olan 2018’i değişim yılımız olarak planladık. Bu yıl süren çalışmalarımızı 2019 yılının ilk çeyreğinde tamamlamış olmayı hedefliyoruz. Böylece 10. yılımıza da yeni yüzümüzle merhaba diyeceğiz. Çalışmalarımızı yine üç ana başlıkta özetleyebiliriz. 
Alışveriş merkezimizin fiziksel yenilenmesi başlığı altında dış cephe dekorasyonlarının yeniden yapılması, yeni oturma, dinlenme alanlarının ve çocuk parklarının oluşturulması, terasların giyotin teras malzemesiyle kapatılması gibi çalışmalarımız var. Bugüne dek tüm mobilyalarımız, mescitlerimiz, tuvaletlerimiz yenilendi ve bebek bakım odalarının yanı sıra aile tuvaletleri yapıldı. 
Yeni markalarımızın bünyemize katılması konusundaki çalışmalarımızla, mağaza karmamıza farklı sektörleri ve markaları ekleyeceğiz. Market, yapı market, spor salonu, teknoloji, beyaz eşya, kadın giyim, spor, ayakkabı gibi alanlardan ulusal ve uluslararası markalarımız ziyaretçilerimizin beğenisine sunulacak. 
Mevcut mağazalarımızın yenilenmesi başlığı altında ise yine misafirlerimizin talepleri doğrultusunda gündeme alınan çalışmalar geçekleştiriliyor. Bu yıl Koton, Levi’s, Flo, Hummel, Ayakkabı Dünyası gibi markalarımızın dekorasyon yenileme süreçleri tamamlandı ve yenilenmeye devam eden mağazalarımız da mevcut. 
Yaklaşık bir yıl önce aldığımız yenilenme kararı sonrasında, detaylı ön çalışmalarımızı tamamladık ve son altı aydır da hızla yenilenmeye odaklandık. Bu kapsamda alışveriş merkezimizin toplam metrekaresinde bir değişiklik yapılmaksızın daha verimli kullanılmasına yönelik yenilikçi çözümler yaratıldı. Böylece ziyaretçilerimizin konforu artarken, markalarımızın da işi kolaylaştı. Bundan böyle misafirlerimiz Forum Erzurum’un tüm ortak alanlarında üst kalitede ekipmanlar görecekler. Özellikle çocuklarıyla beraber Forum Erzurum’u ziyaret edenlerin yeniliğin farkını ve kalitesini daha yakından hissedeceğine inanıyoruz. Bebek bakım odasındaki biberon ısıtıcıdan yeme içme alanlarımızdaki özel aile masalarına dek, konfor yaratan çağdaş dokunuşlarla çocuklu ailelere yepyeni bir deneyim sunacağız.
 
Erzurum dışında ziyaretçileriniz var mı? Özellikle sınır komşularından ziyaretçiler geliyor mu? 
Forum Erzurum olarak Nevruz döneminde İran ve Azerbaycan’dan gelen müşterilerimizi ağırlıyoruz. Bu sebeple mart ayları bizim için çok değerlidir. Komşularımızın bölge ekonomisine olan katkılarını, alternatif bir ziyaret noktası yaratarak artırdığımıza inanıyoruz. Yabancı misafirlerimize özel imkanlar sunuyor, onların ihtiyaçlarına yönelik fırsatlar yaratıyoruz.  

SOSYAL MEDYA AKTİF OLARAK KULLANILIYOR

Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Sosyal medya yönetiminizden bahseder misiniz?

Günümüz dünyasında sosyal medya kanallarının önemi, Forum Erzurum gibi bir marka için göz ardı edilemez boyutta. Pazarlama bütçelerimizde önemli bir yeri olan sosyal medya için pek çok özel çalışma gerçekleştiriyoruz. Ziyaretçilerimize direkt seslendiğimiz en önemli mecralardan birisi sosyal medya. Reklam ve tanıtımın yanı sıra bu yıl Anneler Günü için neşeli bir proje de gerçekleştirdik ve bir günlüğüne alışveriş merkezi yönetimini annelere verdik. Ziyaretçilerimizin keyifle takip ettiği, yaklaşık yarım milyon kişiye ulaştığımız bu özel videoyu kaçıranlara da mutlaka izlemelerini tavsiye ediyoruz.  

forum erzurum

playpark

Yukarı