Ana içeriğe atla

https://atalian.com.tr/

Kahve hayatımızın hep içinde

18.01.2018 - 11:47

Kahvenin kültürümüzde, günlük konuşmalarımızda kısacası hayatımızın içinde yer aldığını  belirten Tchibo Türkiye Genel Müdürü Tuba Yapıncak, kahvenin sosyal hayatın bir parçası olmasının kahve zincirlerinin artmasına olanak sağladığını ifade etti.

Türkiye’de günden güne kahve zincirleri artıyor.  Bundan 5 sene önce yani 2012 yılında toplam kahve zincirlerinin şube sayısı 400’den az iken bugün en büyük 10 kahve zincirinin sayısı 927’yi buluyor. Peki, sektörün bu kadar hızlı büyümesinin nedenleri neler olabilir? 
Türkiye’de son yıllarda kahve kategorisi hem tutar hem de tonaj olarak ciddi şekilde artış gösteriyor. İş hayatı giderek daha da yoğunlaşıyor ve insanların doğal olarak yaşam tarzı da değişiyor. Eskiden daha uzun sürelerde oturularak yapılan kahve keyfi, günümüzde insanların vakit darlığı sebebiyle farklı formlara büründü. Evlerimizde tükettiğimiz kahve veya hızlı kahve servisleri, al götür içecekler, kategoriyi daha da büyüttü. Kahve tüketimi arttıkça doğal olarak kategoride yeni ürünler, farklı kahve formları ve yenilikçi öneriler de gelişiyor. Kahvenin sosyal hayatın bir parçası olması da kahve zincirlerinin artmasına neden oluyor.

Sektörün büyüme hızına bakıldığında gerçekten yeni şubeler ve markalara ihtiyaç var mı?
Artık kahve bir kültür ve tüketiciler artık ülkelere ait çekirdekleri, farklı sunumları, farklı lezzetleri denemek istiyor. Bu bağlamda yeni şubelerin ya da markaların pazarın büyümesi açısından faydalı olduğunu düşünüyorum. 

Ülkemizde yerel kahve zincirlerinin de ciddi pay aldığını görüyoruz. Peki, global bir marka olarak yerel markalarla rekabet edebilmek adına neler yapıyorsunuz?
Tchibo günümüzde, öğütülmüş ve çekirdek kahve kategorilerinde hem tonaj hem de ciro bazında Almanya’nın en yüksek pazar payına sahip. 68 yıldır kahvede tazelik ve kalite denince akla ilk gelen markalardan biriyiz. Brezilya’dan Afrika’ya, Guatemala’dan Kolombiya’ya, dünyanın dört bir yanından gelen en kaliteli Arabica çekirdeklerinden üretilmiş kahvelerimizi uzmanlığımızla harmanlıyor, özenle kavurup müdavimlerimizin beğenisine sunuyoruz. Her damak zevkine hitap edebilecek birçok farklı çeşidimiz var. Aynı zamanda tüm kahvelerimizi yüzde 100 sürdürülebilir kaynaklardan elde etmekteyiz. Kahve çeşitlerimizin hepsi Rainforest Allience, Fairtrade ve UTZ sertifikalıdır. 

Tchibo Türkiye olarak gelecekte yapmayı düşündüğünüz çalışmalarınız ya da yatırım planlarınız var mı?
Yenilikçilik ve fark yaratmak marka olarak doğamızda var. Bu yıl gerçek kahve lezzetini daha fazla kahveseverle buluşturabilmek için tüm kahvelerimizi ve kahve makinelerimizi Migros ve MacroCenter’larda satışa sunduk. Aynı zamanda, takipçilerimiz tarafından çok fazla ziyaret ve alışveriş edilen internet mağazamızda, Tchibo Açık Artırma uygulamasını eylül ayı itibariyle hayata geçirdik. 2018 yılında işbirliklerimizi ve yatırımlarımızı artırarak devam ettirmeyi planlıyoruz.

Size göre sektör ne zaman doyuma ulaşacak ya da ulaşacak mı? Sektörün geleceğine yönelik öngörülerinizi alabilir miyiz?
Türkiye daha çok “çay” ülkesi gibi algılansa da son yıllarda açılan kahve zincirleri ülkemizdeki kahve tüketimini oldukça yüksek miktarda artırdı. Ne kadar çay ülkesi gibi görünsek de kültürümüzde ve günlük konuşmalarımızda “kahve” hayatımızın içinde hep yer alıyor. Bu da kahveye olan sevgimizi gösteriyor. Kahvenin bu kadar hayatımızda olmasından dolayı pazarın yakın gelecekte küçüleceğini düşünmüyorum. 

https://atalian.com.tr/

Yukarı