Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

YENİ STRATEJİMİZ ‘HER AN, HER YERDE, ANINDA SATIŞ’

12.11.2020 - 10:53

Modaya kazandırdığı özgün ve yenilikçi bakış açısıyla dikkatleri çeken Adil Işık Group’un büyüme stratejisini markanın Yönetim Kurulu Üyesi Alican Işık ile konuştuk. E-Ticaret yatırımlarına hız kesmeden devam edeceklerini belirten Işık, “Şirketimizin stratejisi artık müşterimize her an her yerde anında satış yapabilmek ve bu doğrultuda E-Ticaret çok önemli bir yere sahip.” ifadelerini kullandı.

Adil Işık’ın büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerinden bahseder misiniz?

Pandemi dönemi bütün şartları yeniden belirledi. E-Ticaret büyüme stratejilerimiz çok öne çıktı ve pandemi öncesi yaptığımız yatırımların karşılığını aldık. Önümüzdeki dönemde de E-Ticaret yatırımlarımız hız kesmeden devam edecek. Şirketimizin stratejisi artık müşterimize her an her yerde anında satış yapabilmek ve bu doğrultuda E-Ticaret çok önemli bir yere sahip. Artık E-Ticaret müşterisi ya da fiziksel mağaza müşterisi ayrımı yok. Müşteri tek ve her yerden satın alma yapıyor. Büyüme stratejilerimizi de bu gerçekler doğrultusunda revize ettik. Sürdürülebilirlik stratejilerimizde de kaynakları etkin kullanımı ile ilgili projelerimizi devreye aldık.

Franchise şartlarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Öncelikle, franchise adaylarımızda ilgili yatırımcının perakende sektöründe tecrübeli olup olmadığının ön araştırmasını yapıyoruz. Sadece yatırımsal yatırımcı kimliği ile değil, aynı zamanda işletmeci kimliği ile de ön planda olmasını istiyoruz. Yatırımcı profilimizi onayladıktan sonra, ilgili yatırımcının bizim onayladığımız bölge ve lokasyonda bize mağaza önerisinde bulunuyor olması gerekiyor. İş Geliştirme departmanımız ilgili lokasyonu onaylarsa, franchise adayı ile bir fizibilite paylaşılıp, fizibilite üzerinde mutabık kalındığında franchise anlaşması şartlarıyla birlikte süreç olgunlaşmış oluyor. Franchise bir mağazanın yatırım bedeli 1 m²’nin yatırım maliyeti 2 bin 700 TL olarak gerçekleşiyor ve franchise adaylarımızdan herhangi bir marka katılım bedeli talep etmiyoruz.

Franchise verdiğiniz yatırımcılara hangi konularda destek oluyorsunuz?

Kendi merkez mağazalarımızın yönetimi açısından ne gibi destekler veriyorsak franchise mağazalarımıza da aynı desteklerini veriyoruz. Görsel Düzenleme, Ürün Yönetimi, İnsan Kaynakları, Marka ve Pazarlama Yönetimi, Bilgi İşlem departmanları gibi mağazacılığın perakendenin olmazsa olmazı destek birimlerimizin tamamıyla franchise mağazalarımıza her açıdan destek veriyoruz. Bununla birlikte ürün siparişi dönemlerinde, siparişi birlikte oluşturup koleksiyonlarımızı tanıtarak ürünü yakından tanımalarını sağlıyoruz. Aynı zamanda bizim amacımız bayi bir mağaza açmak değil, bayimizin ikamet ettiği bölge ve yakın bölgelerinde mağaza sayımızı büyütmektir. Bayilerimizin, ürün satın alması arttıkça kar marjı artıyor. Hem yönetimsel olarak hem de kar marjı olarak büyüyen bayilerimizi her açıdan destekliyoruz.



Şu an kaç şube ile faaliyet gösteriyorsunuz? Hangi bölgelerde büyümeyi hedefliyorsunuz?

Şu an Türkiye’de 90 mağazamız mevcut, bunun yanında 30 franchise mağazamız ile faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’de toplam 120, yurtdışında ise; 45 mağazamız mevcut. Yurtiçinde özellikle İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya ve Bursa gibi büyük şehirlerde şirketimiz kendi mağazalarını açıyor. Buradaki temel sebep bu şehirlerde Bölge Müdürlüklerimizin olması ve bu bölgelerde kendi yatırımlarımızı yapıyor oluşumuz. Bölge Müdürlüğü yapılanmamızın bulunmadığı şehirlerde ise bayi mağazalarımızla büyüme sağlıyoruz. Yurtdışında ise Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Ürdün ve Azerbeycan ülkelerinde büyümeyi hedefliyoruz.

ASDAS

Yukarı