Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

POP-UP MAĞAZALAR İLE POTANSİYEL MÜŞTERİ KİTLESİNE ULAŞILIYOR

13.05.2019 - 10:17

POP-UP MAĞAZALARIN MEVCUT SATIŞ NOKTALARI VE E-TİCARETTEN ULAŞILAMAYAN POTANSİYEL MÜŞTERİ KİTLELERİNE ULAŞMAK İÇİN BİR FIRSAT OLDUĞUNU İFADE EDEN SILK AND CASHMERE PAZARLAMA VE İŞ GELİŞTİRME MÜDÜRÜ YASEMİN ZAMANPUR, “POP-UPLAR, MAĞAZA AÇMAYI DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ NOKTALARDA TEST-SÜRÜŞÜ SAĞLAYABİLİYOR.” DEDİ.

Pop-up mağazalar neden tercih ediliyor? Pop-up mağaza açarak neyi hedefliyorsunuz? 
Pop-up mağazalar mevcut Silk and Cashmere satış noktalarımız ve e-ticaretten ulaşamadığımız potansiyel müşteri kitlelerine ulaşmamız için bir fırsat sağlıyor. Hem yurt içi hem de yurt dışında kalıcı mağaza açmak istemediğimiz AVM’lerde, özellikle Anneler Günü ve Yılbaşı gibi hediye satışlarımızın yoğun olduğu dönemlerde açtığımız pop-uplar sayesinde erişilebilirliğimizi artırabiliyoruz. Bunun yanı sıra pop-uplar Silk and Cashmere mağazası açmayı düşündüğümüz noktalarda test-sürüşü sağlayabiliyor. Bir lokasyonun müşteri kitlesi, trafiği, satış potansiyeli, handikapları ve avantajlarını tartabiliyoruz.

Pop-up mağazaların açılma dönemleri ne zaman oluyor ve neden o dönemlerde açılıyor? 
Bir hediye markası olarak, pop-up mağazalarımızı özellikle Anneler Günü ve Yılbaşı dönemlerinde açmayı tercih ediyoruz. Türkiye’ye 2012 yılında getirdiğimiz ve her sene kasım ayında gerçekleşen tek günlük dev indirim Black Friday’de yaşanan olağanüstü ilgiden dolayı sadece o güne özel pop-uplar ile müşterilerimizin talebini karşılamayı hedefliyoruz.

Kısa süreliğine açılan bu mağazaların kar-zarar maliyeti nasıl sağlanıyor? (Lojistik, ürün, personel maliyeti, dekorasyon, vergiler gibi.)
Çoğu zaman AVM’lerin talep ettiği yüksek kiralardan dolayı pop-up’ların çok karlı bir sistem olduğu söylenemez. Lojistik, personel maliyeti,  kira vb. gibi faktörler eklendiğinde masraflı bir geçici yatırım olabiliyor.  

Sizce pop-up mağazacılığın geleceği nasıl olacak? 
Silk and Cashmere olarak pop-up’ların işlevini ve geleceğini PR, pazarlama ve teknoloji odaklı görüyoruz. Sadece üründen ziyade, deneyim sunan pop-up’larla farklı müşteri kitleleriyle tanışabileceğimiz ve mevcut müşterilerimize keyifli interaktif deneyimler sunabileceğimiz alanlar yaratmak bizim ana motivasyonumuz olacaktır. Perakendenin kaçınılmaz dijital dönüşümü ve silkandcashmere.com ve Silk and Cashmere mobil uygulamamızın katlanan ve hızla artan büyümesini göz önünde bulundurarak, ileri dönemlerde pop-up’larımızın daha teknoloji ve online odaklı olacağını söyleyebilirim.

n

Yukarı