Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

PAZAR PAYIMIZ CİDDİ ORANDA ARTTI

17.09.2019 - 17:28

Flormar Pazarlama Direktörü Can Dilek: “Geçen yıl itibari ile 2,2 milyar Avro’ya ulaşan Türkiye kozmetik sektörünün yüzde 80’inden fazlası perakende kanallarında gerçekleşiyor.”

Perakende sektörü, istihdama katkısı ve ulaştığı ciro büyüklüğü ile Türkiye ekonomisinin en dinamik sektörlerinden oldu. Bu sektörün ülkemizdeki durumunu birde sizden dinleyebilir miyiz? 
Perakende sektörüne kozmetik cephesinden baktığımızda bizleri memnun eden bir gelişme görüyoruz. Geçen yıl itibari ile 2,2 milyar Avro’ya ulaşan Türkiye kozmetik sektörünün kabaca yüzde 80’inden fazlası perakende kanallarında gerçekleşiyor. Bu kanalların büyüme eğilimine baktığımız zaman hepsinde olumlu yönde gelişim görüyoruz. Yakın gelecekte birçok kanalın birbiri ile yakınlaştığını göreceğiz. Biz de bu günlere kendimizi şimdiden hazırlıyor ve müşterimizi daha yakından tanıyacağımız projelerin temellerini atıyoruz.

Son 10 yılda nasıl gelişmeler yaşandı?
İnternetin yaygınlaşması, şehirleşme ve hızlanan yaşam ile mobil teknolojiler yaşamımızda söz sahibi oldular. Büyük veri ve onun yönetilmeye çalışılması ile her noktada tüketiciyi özel hissettiren deneyim ekonomisi ciddi oranda büyüdü. Şeffaflık ve markaların etik değerlere bağlı olması tüketici için daha önemli oldu. Pazar organize ve modern perakendeye, dijital alışverişe kaydı. Bu süreç içerisinde kozmetik sektörü dövizdeki hareketlilik nedeni ile fiyatlarını artırmak durumunda kaldı. Bu noktada biz birçok rakibin aksine kar oranlarımızda daha tutucu davranarak, fiyat-performans konusundaki eğilimi lehimize yönlendirecek pozisyonda yer aldık. Bu şekilde kar marjımızdan taviz versek de, yüksek kalitede performansı ulaşılabilir fiyatlandırmayla sunarak rakiplerimizden keskin bir şekilde ayrıldık ve pazar payımızı ciddi oranda artırdık. 

Bu süreçte kriz dönemlerinde nasıl stratejiler uyguladınız? 
110 ülkede varız o yüzden de hem ulusal, hem de uluslararası zor şartlarda işimizi büyütmek konusunda epey tecrübeliyiz. Dalgalı piyasa koşullarında önceliklerimizi belirliyor, elimizdeki kaynakları doğru değerlendirmeye odaklanıyoruz. Eskiden kriz zamanı riski dağıtmak için birçok pazara aynı anda girmeye çalışıyorduk ama artık günümüzde bu yaklaşım zafiyet riski taşıyor. Şimdi daha az ama büyük potansiyel taşıyan ülkelerde katlanarak büyümek daha öncelikli.  Liderliğimizi korumak, hatta artırmak için dağıtım kanallarındaki varlığımızı maksimumda güçlendiriyoruz. 

Gelecek 10 yılda sektör nereye gidecek? Geleceğin yol haritası hakkında öngörüleriniz neler?
Yakın gelecekte birçok kanalın birbiri ile yakınlaştığını göreceğiz. Biz de bu günlere kendimizi şimdiden hazırlıyor ve müşterimizi daha yakından tanıyacağımız projelerin temellerini atıyoruz. Perakende kanadında daha nitelikli, hızlı satışları, anında reaksiyon gösteren müşteri ilişkilerini sağlayacak. Flormar olarak biz de tüm bu gelişmeler çerçevesinde ilerlemeye ve büyümeye devam edeceğiz. Her yıl ortalama 100-150 civarında mağaza açacağız. Son olarak da iş kültürümüze ve insanlarımıza yaptığımız yatırımlara yoğunlaşarak 1500’ü aşkın büyük bir iş ailesi olarak iletişime, eğitime ve ortak kültürün yaratılması için önemli adımlar atmaya devam edeceğiz. 

GGG

Yukarı