Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

İNDİRİM KAMPANYALARI BELİRLİ KURALLARA BAĞLANMALI

12.11.2020 - 10:58

İstanbul Moda Konferansı’nda konuşan Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, doyumsuzluğu tetikleyen, ürünün kalitesini düşüren sistemin artık değişmesi gerektiğini vurguladı ve ekledi: “Geçmişte olduğu gibi yılın iki sezonla sınırlandırılması, dolayısıyla sürelerin uzaması ve sonuç olarak da  sistemin yavaşlamasının üreticiye ve tüketiciye son derece olumlu dönüşünün olacağına inanıyorum.”

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) tarafından İHKİB’in desteği ile düzenlenen 13. İstanbul Moda Konferansı’nda konuşan Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, tüm dünyayı etkisi altına alan pandeminin markalara kapsamlı bir dönüşümü başlatmak adına büyük fırsat sunduğunu bildirdi.

Vakko olarak yerli tedarikçilerle çalışmak istediklerini, ülke sınırları içinde her türlü kaliteye uluşabildiklerini anlatan Cem Hakko, “Bunu sadece biz değil tüm dünya biliyor. Şimdi ekonomiyi ülke içinde döndürmek her zamankinden daha değerli. Birlik ve beraberlik içinde sektördeki bir dizi değişimi başlatmamız gerektiğine inanıyorum” dedi.

Bunlardan ilkinin ve en önemlisinin indirim zamanlarının düzenlenmesi olduğunu vurgulayan Hakko, şunları söyledi: “Tüm dünyaki hızlı moda ve tüketim alışkının sonucu olarak özellikle son 10 yılda takvimlerimiz tamamen değişti. Doyumsuzluğu tetikleyen, ürünün kalitesini düşüren bu sistemin artık değişmesi gerekiyor. Geçmişte olduğu gibi yılın iki sezonla sınırlandırılması, dolayısıyla sürelerin uzaması ve sonuç olarak da sistemin yavaşlamasının üreticiye ve tüketiciye son derece olumlu dönüşünün olacağına inanıyorum. Ara ve ana sezon indirimlerinin dışında tüketici nezdinde artık hiçbir inandırıcılığı kalmayan, her geçen gün anlamını yitiren indirim kampanyaları neredeyse indirim dışı satış yapmaya hiç imkan vermiyor.

TÜKETİCİ GÜVEN DUYACAĞI MARKA ARAYIŞINDA

Pandemi ile değişen tüketici alışkanlıkları bize gerçekten güven duyabilecekleri markalar bulmak istediklerini gösterdi. Az ve öz alışveriş yapan tüketici, bir ürünü ilk satış fiyatından almaya hazır. İnidirim dönemleri elbette tüketici ile buluşulan özel zamanlar. Ancak bu zamanları hakkıyla ve samimi bir şekilde belirlemenin ve indirimleri belirli kurallar çerçevesinde düzenlemenin hepimiz adına çok önemli olduğuna inanıyorum.”



MARKALAR ŞEFFAFLAŞACAK

“Yeni Dönem Tedarik Stratejileri” oturumunda konuşan H&M Üretim Tedarik Müdürü David Savman ise şunları kaydetti: “Sürdürülebilirlik gelecekte her şey olacak, bir talep haline gelecek, markaların radikal bir şekilde şeffaflaşması gerekecek. Tüketiciler artık satın aldıkları her ürünü öğrenmek bilmek isteyecekler. Bu gelecekte çok kilit bir öneme sahip olacak. Markalar biraz daha sorumluluk alarak iş yapış şekillerini değiştirmek zorundalar. Bir markanın hem tedarik zincirini koruması hem de bu değişimleri yaşaması gerekecek. İş yapış şekillerimiz kesinlikle değişecek. Kriz sizi vurmadan bütün bu hazırlıkları tamamlamış olmamız gerekecek.”

ASDAS

Yukarı