Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

DEFACTO İLE DİJİTAL ALIŞVERİŞ DENEYİMİ

14.11.2019 - 10:58

DeFacto, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek akıllı mağaza konseptini hayata geçirdi.  Müşterilerine dijital alışveriş deneyimi yaşatmayı hedeflediklerini belirten DeFacto Operasyon ve Genişlemeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı  Serdar Ersoy, “Gelecek dönemde daha fazla teknoloji odaklı sistemler ve geliştirmeler üzerinde inovatif bakış açısıyla sektöre önderlik etmek istiyoruz.” ifadesinde bulundu.
 

DİJİTAL AKILLI MAĞAZA KONSEPTİ
Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek akıllı mağaza konseptini hayata geçirdiniz. Bu konsept nasıl ortaya çıktı?

OmniChannel mağazacılık konseptine ve OmniChannel müşteri deneyimine tüm dünyada ilgi her geçen yıl artıyor. Bununla beraber dünyada teknoloji tüm sektörlerde olduğu gibi perakende sektöründe de müşteri alışkanlıklarını ve deneyimini değiştiriyor. Diğer yandan artan yatırım maliyetleri ve büyüme konusunda lokasyon bazında yaşanan zorluklar bizi bu fikir ile buluşturdu. Biz de bu vizyon ile yola çıkarak müşterilerimize dijital alışveriş deneyimi yaşatmayı hedefledik. Müşterilerimiz ürünü görsün, ürüne dokunsun, üzerinde denesin ve ödemesini güvenli bir şekilde yapsın istedik.  Poşetleri taşıma zahmetine girmesin ayrıca satın almış olduğu ürünleri hızlı teslimat özelliği ile kargo ücreti almadan müşterimizin adresine biz teslim edelim diye hayal ettik ve Dijital Akıllı Mağaza konsepti bu hayalden ortaya çıktı.

Akasya AVM’de bulunan akıllı mağazanızda nasıl alışveriş yapılabiliyor?
Öncelikle mağazamızda RFID olarak adlandırılan bir teknoloji kullanıyoruz. RFID teknolojisi ile mağazadaki her ürüne dijital bir kimlik kartı veriyoruz. Tüm ürünlerin hareketleri bu radyo frekansı ile çalışan özel etiket sistemi ile takip ediliyor ve akıllı aynalar, stok gibi fonksiyonlarla her saniye iletişim halinde kalıyor. Mağazaya giren müşteri öncelikle fiziksel olarak mağazada sunulan ürünleri görme, dokunma ve deneme imkanı buluyor. Aynı zamanda depo ve mağazalarımızda bulunan tüm ürünlere de mağazadaki akıllı ekranlardan ulaşarak satın alabiliyor.
En önemlisi 200 metrekarelik mağazada 25 milyon adetlik bir stok miktarına ulaşabiliyor olmak... Bunun yanı sıra otomatik perdeli kabin sistemleri ve akıllı aynaları olan kabinlerimiz var. Müşteriler beğendiği bir ürünle kabine giriyor otomatik perdeler eşliğinde kabin kapanıyor ve elinde taşıdığı ürünler bir saniye içerisinde hiçbir şey yapmadan ekranda beliriyor ve ürünün tüm renk ve beden opsiyonları sıralanıyor. Farklı renk veya bedene ihtiyaç duyulduğunda ortalama 15 saniye gibi bir sürede danışman arkadaşlarımız ürünü getiriyorlar. Günün sonunda aradığınız model, renk ve bedeni bulamama olasılığını minimuma indirdiğimiz, müşterilerin çok daha konforlu bir deneyim yaşadığı ve ürünlerini taşımadan istediği adreste teslim aldıkları yeni bir sistem kurduk. Türkiye’de ve hatta dünyada bir ilk olması da bizim için ayrı bir gurur veriyor.

Ödeme ve teslim süreci nasıl işliyor?
Müşterilerimiz beğendikleri ürünlerde karar kıldıktan sonra mağazamızda bulunan akıllı ekranlardan siparişlerini istedikleri adresleri girerek süreci tamamlıyorlar. Buradaki en cezbedici nokta birçok insan internetten alışveriş yapmayı güvenli bulmuyor. Özellikle kredi kartı bilgilerini paylaşmaktan çekiniyor. Bu mağazada ise müşterilerimiz kendi kendilerine bildiğimiz fiziksel POS cihazından kredi kartlarını kullanarak alışverişi tamamlıyorlar. Kargoları 24 saat içerisinde teslim etme konusuna önem veriyoruz. Turist müşterilerimiz için aynı gün kargo teslimat yapmaya çalışıyoruz. Aynı gün teslimat özelliğini çok yakında standart hale getireceğiz. 

SELF SERVİS ALIŞVERİŞ İMKANI
Bu dijital dönüşümün hem marka hem kullanıcı tarafından nasıl avantajları olacak?

Marka açısından bakarsak özellikle CRM; kimin, ne zaman, ne miktarda, hangi ürün grubunda ve hangi şartlarda alışveriş yaptığı datasını kaydedebilen bir sistem olduğu için müşterisini daha iyi tanıyor ve tanıdığı müşterisine kişiselleştirilmiş hizmet verme imkanı sunuyor. Müşterilere yüzde 100 daha konforlu self servis alışveriş şansı sunduğu için tüm ürünlere daha kolay ulaşma fırsatı sağlıyor ve sepet ortalamasını artırarak ciroya daha fazla katkı sağlıyor. Daha küçük ölçekte mağazalarda tüm ürün çeşitliliğini sergilenebiliyor. Bu teknoloji devrimine ayak uyduran şirketler pazar paylarını kaybetmenin aksine rakipleri arasında fark yarattığı için pazar payını artırma olanağı bulacaktır. Ayrıca daha küçük bir mağazaya daha fazla stok taşıdığı için tüm maliyetler düşecektir.
Müşteri açısından güvenli alışveriş ve konforlu alışveriş olanağı sağlıyor. Dijital alışverişle farklı bir deneyim ortamı oluşturuyor. Poşet taşıma derdini ortadan kaldırıyor ve direkt adrese teslimat yapılıyor. Kargo ücreti gibi ek bir maliyet oluşturmuyor. Daha az vakit harcayarak daha iyi alışveriş ve daha iyi hizmet sağlıyor. İstenilen renk, beden ve modele de anında ulaşabilme rahatlığı yaratıyor. 

“DİJİTAL DÖNÜŞÜM PROJESİ BAŞLATTIK”
Akıllı mağaza konseptini tüm mağazalara entegre etmeyi düşünüyor musunuz?

Dijital mağazamız bir gelişim sürecinden geçecek. Müşterilerin zaman içerisindeki değişen talep ve davranışları bu süreci şekillendirecek. Özellikle akıllı ekranlardan sunduğumuz 25 milyon stok avantajını mağazalarımızda özel bir duvarla sunmak için bir ay içerisinde testlere başlayacağız. Online alışverişteki hızlı artışın oranı, önümüzdeki dönem açılan mağazaların formatını seçmede daha belirleyici olacaktır. Aynı zamanda tüm offline mağazalarda dijital dönüşüm projesi başlattık. Kapı girişinden kasaya kadar olan tüm süreçleri dijitalleştiriyoruz. Örnek olarak tüm offline mağazalarımıza dijital kabin asistanı entegre ediyoruz. Bu cihaz; müşteri kabindeyken bir ürün talep ettiğinde ihtiyaç butonunu kullanarak saha asistanı ile iletişim sağlayıp müşterinin talebini karşılıyor.
Bunun yanı sıra biz Türkiye’de hazır giyim sektöründe OmniChannel sistemini ilk kuran ve uygulayan şirketiz. Şu anda 100 mağazamız ve e-ticaret stoğumuz birbirine bağlı olup yakın bir zamanda tüm stoğu tek stok haline getirip tüm süreci buradan yöneteceğiz. Tüm kanalların entegrasyonu aslında sağlanmış durumda ve müşteri taleplerini yüzde 100 karşılıyoruz. Bu sistemlerden click and collect, pay at store ve ship from store gibi seçeneklerle müşterinin istediği gibi ödeme ve teslim alma seçenekleri sunuyoruz. 

Gelecek dönem hedeflerinizden bahseder misiniz?
Global marka olma vizyonumuza her geçen gün daha da yaklaşıyoruz. Şu anda 30 ülkede offline, 6 ülkede online olarak faaliyet göstermekteyiz. Geçtiğimiz 7 yıl içinde 7 kat büyüdük ve önümüzdeki 7 yıl boyunca da aynı performansı sergileyecek iyi düşünülmüş stratejik bir planımız var. Bu planımıza ulaşabilmek için gelecek dönemde daha fazla teknoloji odaklı sistemler ve geliştirmeler üzerinde inovatif bakış açısıyla sektöre önderlik etmek istiyoruz. Sadece offline mağazacılık kanalında değil online kanalda dünyada global bir moda markası olmak istiyoruz.

GGG

Yukarı