Ana içeriğe atla

S

 

Yapılmayanı yapmak ve cesur olmak çok önemli

12.07.2019 - 17:07

AVM’lerin sadece özel günlerde değil beklenmedik anlarda da öne çıkmak amacıyla etkinlikler yapması gerektiğini söyleyen Marketing Toys Şirket Sahibi Koray Özdemir, “Zamansız olarak yapılan ve ses getiren büyük bütçeli etkinlikler her zaman büyük fark yaratır.” diyor.

Event’lerde zamanlama neye göre belirleniyor?
Alışveriş merkezleri için etkinlik takvimleri aslında çok standarttır. Her sene özel günler ve tatillere göre belirlenir. Çok da yenilik ve değişiklik gerektirmeden 23 Nisan, yılbaşı, BTS, sömestr, babalar günü vb. sürüp gider. Bana göre artık farklılaşmak ve sadece özel günlerde değil tam tersi beklenmedik anlarda öne çıkmak çok daha doğru. Mesela AVM bütçelerinin çocuk etkinlik tarafının büyük bir kısmı 23 Nisan’da kullanılır. Yani ortalama 3 gün süren bu dönemde her AVM en güçlü silahlarını ortaya koyar. İstanbul için bu eş zamanlı 120 proje ve hatta belediyeleri de sayarsak 150 proje demek olur. Peki ya sonuç? Aynı anda herkesin 3 günü bombardımanında ön plana çıkamamak ve iletişim anlamında geride kalmakla sonuçlanır. Ama zamansız olarak yapılan ve ses getiren büyük bütçeli etkinlikler her zaman büyük fark yaratır. Açıkçası farklılaşmak için artık kutunun içinden çıkarak farklı yönlere gitmek gerekiyor. Yapılmayanı yapmak ve cesur olmak çok önemli.

Yaz döneminde AVM’ler hangi event’lere yöneliyorlar? 
Yazları etkinlik sektörü, açık alanları olan AVM’ler haricinde yavaşlayan bir sektördür. Ama asıl önemli olan sektörün bu dinamiğini kırabilmek. Okullar kapandığı gibi AVM’yi 2 aylığına kaderine bırakmak yerine tam tersi meydan okumak gerekiyor. İçinde bulunduğumuz dönemlerde 2 ay gözden çıkartılabilecek bir ciro katkısı değil. Artık hızlı akan iş hayatında 100 gün tatil yapabilen aileler yer almadığı için şehirde kalan çok ciddi bir nüfus var ve sıcaklarda AVM iyi bir alternatif olabilir. Bu alternatifler arasında yaratılabilecek çocuklar için su parkları yurt dışında önemli bir sektör oluşturuyor. Açık hava sinemaları farklılaştığı sürece çok önemli aktiviteler.

Bir organizasyonun ‘iyi’ olarak nitelendirilebilmesi için hangi özelliklere sahip olması gerekiyor?
Bir etkinliğin iyi olabilmesi için fark yaratması gerekiyor. İletişim anlamında bilinirliği artırması, ciro artışı, ayak bastı sayısının artması ya da sosyal sorumluluk anlamında olabileceği gibi her dördünü de kapsayabilir. Bunun için de etkinliğin proje sahibi AVM’ye özel tasarlanması gerekir. Türkiye’deki en büyük sorun etkinlik ajanslarının tasarımcıları olmaması ve o nedenle özel proje üretmek yerine Pinterest’ten kopyalaması. Bunu da farklı proje olarak nitelendirmesi. Bir projenin Türkiye’de ilk olması ya da daha doğrusu Türkiye’de ilk kez kopyalanması farklı olduğunu göstermez. İyi etkinlik ne mi? Ice Cream Museum’u kopyalamak ve bunu çok farklıymış gibi nitelendirmek değil tasarlayarak kendi özgün fotoğraf müzesini yaratarak dünyaya örnek olabilmek.

GGG

Yukarı