Ana içeriğe atla

playpark

 

KARADENİZ UŞAKLARI ETKİNLİĞİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNE HEM İMAJ HEM DE PARA KAZANDIRIYOR

14.11.2018 - 14:33

KARADENİZ UŞAKLARI ETKİNLİĞİNİN; KARADENİZ’İN GELENEKSEL ÜRÜNLERİNİ, MÜZİKLERİNİ, LEZZETLERİNİ, MİZAHI DURUŞUNU BİR ARAYA GETİREN ÖZEL BİR PROJE  OLDUĞUNU BELİRTEN ORİJİN PR AJANSI SAHİBİ HÜLYA SEVİNÇ, “8 YILDIR GERÇEKLEŞTİRDİĞİMİZ ÇALIŞMANIN BAŞARISINI ARKAMIZDAN GELEN BENZERİ YÖRESEL ETKİNLİKLERDEN GÖREBİLİRSİNİZ. SANIRIM BU TÜR ETKİNLİKLER DE CİDDİ BİR ROL MODEL OLDUK.” DİYE BAHSETTİ.

Karadeniz Uşakları etkinliğinizden bahseder misiniz?
Karadeniz Uşakları,  Karadeniz’in geleneksel ürünlerinin , müziklerinin, lezzetlerinin, mizahı duruşunun bir araya geldiği özel bir halkla ilişkiler ve tanıtım projesidir. 
Karadeniz’i, Karadenizli isimlerle tanıtan etkinliğimizde Karadeniz’in, birbirinden özel geleneksel ürünleri ile tanışıyorsunuz. Sürmene bıçak sanatçılarının yaptığı bıçaklarından, Trabzon’un ünü ülke dışına çıkmış tereyağından, Gümüşhane’nin pestillerine, hediyelik eşyalarına kadar çok sayıda geleneksel lezzetleri bir arada görüp, tadabiliyor, isterseniz satın alabiliyorsunuz.
Saha içerisinde bulunan özel dekorlarda fotoğraflar çekilebiliyorsunuz. Etkinlik sahamızda, saman balyalarının etrafında çocuklarınız eğlenirken, sahamızda ki Karadeniz insanına ait sözlerinden oluşan mini sergide yüzünüz gülümsüyor.  Torul standımızda Karadeniz Keşanlarına bakarken, birden stantlarda satış yapan isimlerin sahaya çıkıp horon yaptığını görüyorsunuz ve daha ne olduğunu anlamadan kendinizi horonun içinde bulabiliyorsunuz. 
Karadeniz’in 10 il ve İlçe stantlarından oluşan projemiz kısacası ilk etapta mini bir fuar çalışması gibi görünse de detaylarında ki tüm dokunuşlarda, Halkla İlişkiler (PR) mantığı ön plana çıkarıldığı için dört yıldır bulunduğu sahalarda büyük beğeni toplamıştır. Ürünlerde ki mevzuata uygun duruşu, aktiviteleri ve saha dekoru ile sürekli kendini yenileyen Karadeniz Uşakları etkinliği, Karadeniz’in, renkli, coşkulu, mizahi, eğlenceli duruşunu en doğru şekilde gittiği sahalara yansıtan bir çalışmadır.

Şimdiye kadar yapılan yöresel etkinliklerden farkı nedir?
Bu projenin farkı, 8 yıl önce yola çıkarken öncelikle kurumsal kimliğe uygun şekilde geliştirilmiştir. AVM’lerin tüm kurallarına uyum sağlayacak ekip arkadaşları ile çalışılmaktadır. AVM’lerle çalışan ilk yöresel etkinlik bizimdir.  Standı temsil eden isimler aynı zamanda bulunduğu sahadaki kurumu da temsil ettiğinin bilincinde isimlerdir. Diğer etkinliklerdeki gibi değişken stant sahipleri ile çalışılmamaktadır. Aynı isimlerle yıldır düzenli çalışma yapmaktayız. Böylece sahadaki yüzler gittiğimiz sahalarda isim olarak da tanınmaktadır. Daha önce de söylediğimiz gibi PR mantığı ile geliştirilen projemizde aktivitelere oldukça özen gösterilmektedir. Yani çocuklara ayrı, büyüklere ayrı aktiviteler yapılmaktadır. Diğer yöresel etkinliklerde dikkat edilmeyen, yörenin insanı ve yöreden getirilmiş ürün konularında etkinliğimiz oldukça hassas durmaktadır. Yani projede olmak isteyen bir isime Karadenizli olması ve satacağı ürünlerle ilgili belge istenmektedir. Dahası tek amacı ticari kazanç üzerine kurulu isimlerin bizim etkinliğimizde yeri yoktur. Diğer etkinliklerde ticaret ve kazanç daha ön plandayken, bizde isimler bu etkinliğin ve şovun bir parçası olmaktadır.

Hangi AVM’lerde gerçekleştirildi?
Etkinliğimizin başlangıç projesi  “Memleketim” etkinliğini de dikkate alırsak toplam 8 yıl içerinde 850’ye yakın aktivite yaptık.  İzmir’de Mavişehir Ege Park ve Balçova Ege Parkta başlayan projemiz, İzmir Optimum AVM,İzmir Bornova Park AVM ile devam etti. Daha sonra 1 yıla yakın Kipa AVM’lerle çalışmamız sürdü. Sonrasında Denizli Teras Park AVM, Bursa Anatolium AVM, Uşak Festiva AVM, Salihli Festiva AVM, Muğla Park AVM, Antalya Erasta AVM, Fethiye Erasta AVM, Ankara Nata Vega AVM, Ankara Taurus AVM, Ankara Atlantis AVM, Kırıkkale Podyum AVM, Aksaray Efor AVM, Milas Pamelon AVM, Edremit Novada AVM, Söke Novada AVM, Menemen Novada AVM, Nazilli Bamboo AVM, İnegöl AVM, Kuşadası AVM, Kütahya Sera AVM, Ankara Göksu AVM, İstanbul Silivri, Urfa Novada,  Olivium Outlet Center, Armonipark, Kale Outlet Center , Pelicanmall, Metroport, Atlaspark, Neomarin, 19 Burda, 14 Burda, 41 Burda ve Düzce Krem Park ile çalıştık. Saydığımız alışveriş merkezlerinin pek çoğu ile yılda iki kere etkinlik yaptık. Bunların arasında gerek  “Memleketim”  gerekse son projemiz Karadeniz Uşakları ile aynı AVM’de en az 5-6 sefer çalışma yaptık.
 
Kaç kişilik bir ekip ile çalışıyorsunuz? Ekipte yer alanlar hangi farklılıklarla ön plana çıkıyor?

10 il ve ilçe standından oluşan Karadeniz Uşakları, 21 kişiden oluşmaktadır. Bu isimlerden 2 kişi müzik ve sahne, hafta sonu horon, çocuk etkinlikleri konusunda yetkili isimdir.
Stant çalışanları yazın beyaz, kışın siyah olmak üzere tek renk giyinmektedirler. Ayrıca sahada yaka kartı takmaktadırlar. Organizasyon bölümü yetkilisi hariç tüm stant yetkilileri ve çalışanları Karadenizli isimlerden oluşmaktadır.  Tüm çalışanlar, AVM iç yönetim kuralları konusunda bilgiye sahiptir. Esprili ve neşeli duruşları ile gittiğimiz her AVM ve belediye çalışmalarında kurumun yönetiminden, ziyaretçilere kadar çok güzel dostluklar kuran ekibimiz, anlattıkları fıkralar, horonlar ve sohbetlerle girdiğimiz sahaların kahramanları olmuşlardır.

Organizasyon kaç gün sürüyor? 
Etkinliğimiz, Alışveriş Merkezlerinde en az 10 gün sürmektedir. Çift hafta sonu dikkate alarak, tarihler kurgulanmaktadır. Bazı AVM’lerde özel iste olduğu zaman bu süre 15-17 güne çıkarılmıştır. Ama tercih edilen süre 10 gündür. 

Karadeniz Uşakları etkinliği ile hedefiniz nedir?
Hedefimiz, etkinliğimizin bilinirliğini yükseltip, sabitte bir projeye imza atmaktır. Yani bir sonraki hedefimiz marka olmak. Konu ile ilgili zaman zaman AVM’lerden özel teklifler gelmektedir. Doğru nokta ve zamanda ilk atacağımız adım, sabit özel bir proje yaratarak, bu proje üzerinden büyümeye çalışmayı planlıyoruz. Çünkü her gecen gün bu tür aktivitelerin sayıları AVM’lerde artıyor. Bu işi doğru yapan kadar yanlış yapanlarda oluşuyor. Ürün ve hijyen konusu, bu tür etkinliklerdeki ürün yelpazesinin birbirine benzemesi AVM’lere gelen ziyaretçilerin de etkinliğe ilgisini düşürüyor. Benzeri bazı yöresel etkinlikler işi tamamı ile ticarete ve rekabete dökünce beklenen son ile karşı karşıya kalıyoruz. Geleneksel ürünlerin kalitesi düşüyor. Alışveriş merkezlerinin bir kısmı aktivite ve imaj kısmı ile değil kira bedelini önceliğine alıyor. Kısacası bizim özenerek yarattığımız “Pazar” her geçen gün ivme kaybediyor. Bu nedenle bir sonraki adımımız sabit projelerde varlık göstermek olacaktır.

AVM’lere neler vadediyorsunuz? 
Bugüne kadar yaptığımız çalışmalarda öncelikle ziyaretçi giriş sayısını ciddi ölçüde artırıyoruz. Karadeniz Halk Dansları, Karadeniz Müzik Konseri etkinliğimiz gibi alışveriş merkezine oldukça beğeni toplayan aktivite götürüyoruz.  Alışveriş merkezine bu aktiviteleri bütçesiz sunuyoruz. Yaptığımız tüm aktivitelere ziyaretçileri de dahil ederek, ziyaretçilerle oldukça keyifli vakit geçiriyoruz.  Tüm bunların dışında AVM’ye bütçenin uygunluğunu da dikkate alarak, ayrıca kiralama bedeli de ödüyoruz. Bütçe istemeyen alışveriş merkezlerinde de etkinliğin gün sayısını artırıp, reklam desteği veriyoruz. Kısacası alışveriş merkezine hem kazanç hem de imaj sağlıyoruz. Günümüzde popüler kültürün yıldızı olan alışveriş merkezlerimize, etkinliğimizin geleneksel kültürümüze sahip çıkan duruşu ile özel imaj kazandırıyoruz. Ayrıca ekip arkadaşlarımız sürekli  etkinlik içinde olduğu için, giyimden yeme içmeye kadar tüm ihtiyaçlarını AVM’lerde karşılıyorlar. Çoğu AVM’de, bulunduğumuz mekan işlemecileri,  “Bir daha ne zaman gelirsiniz?” sorusunu soruyorlar. Yani aynı zaman AVM’lerde alışveriş sinerjisi de oluşturuyoruz.

playpark

Yukarı