Ana içeriğe atla

S

 

Online alışveriş ile tüketicilere farklı deneyimler sunuluyor

18.01.2019 - 16:21
Türkiye’nin dört bir yanına mağazalar açarak yaygınlaşmanın yanında online alışveriş siteleri ile de yurt içinde her noktaya ürün gönderimi yaptıklarını söyleyen Kahve Dünyası Şirket Yönetiminden Sorumlu Altınmarka Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Altınkılıç, “kahvedunyasi.com, gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve müşterilerimize sunduğumuz kaliteli hizmetle birlikte her yıl yüzde 100 büyüyor ve toplam ciromuz içindeki payını hızla artırıyor. ”dedi.

Kahve Dünyası olarak online alışveriş hizmeti adına teknolojik altyapıdan nasıl yararlanıyorsunuz? Buna yönelik pazarlama stratejileriniz var mı?
Türkiye’de dijital pazarlama ekibi kuran ilk markalardan biri olarak teknolojik adaptasyona büyük önem veriyoruz. Bir yandan Türkiye’nin dört bir yanına mağazalar açarak yaygınlaşırken diğer yandan sekiz yıl önce hayata geçirdiğimiz online alışveriş sitemiz ile yurt içinde kargo imkanı olan her noktaya ürün gönderimi yapıyoruz. 
Online alışveriş deneyiminin keyifli yanı, sürekli geliştirilebilmesi ve tüketicilerimize farklı deneyimler sunabilmemizi sağlıyor olması. Örneğin, akıllı telefon kullanımının artması ile birlikte fotoğraf çekme oranı artarken baskı fotoğraf alışkanlığı ise neredeyse yok oldu. Bu iç görüden yola çıkarak online sipariş veren müşterilerimize, ürünlerinin yanında diledikleri fotoğrafı çıktı olarak gönderebilme imkanı sunduk. Lezzetli bir çikolatanın yanında hatıraları canlandıracak bir fotoğraf çok anlamlı oldu. 
Hızlı ve güvenli altyapıya sahip web sitemizin alışveriş yapmayı pratik ve eğlenceli hale getirmesi, İstanbul’a aynı gün veya sipariş saatine göre ertesi gün teslimat, İstanbul dışına ise iki gün içinde teslimat hizmetimizle tercih edilirliğimizi daha da artırdık. 

Online alışverişin markanızın büyümesine ve cirolarınıza ne kadar etkisi oluyor?
kahvedunyasi.com, gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve müşterilerimize sunduğumuz kaliteli hizmetle birlikte her yıl yüzde 100 büyüyor ve toplam ciromuz içindeki payını hızla artırıyor. Ancak bu noktada göz ardı etmememiz gereken bir konu var, biz her ne kadar coğrafi anlamda en yüksek penetrasyona sahip perakende kahve markası olsak da, ciromuzun büyük bir kısmı halen offline kanallar aracılığıyla gerçekleşiyor. Bu nedenle online satış kanalları ve mecraları daha hızlı bir oranla büyümesine rağmen, markaların offline yatırımları devam ediyor. Bu da sadece bize özgü bir durum değil, dünya genelinde e-ticaret kullanımını değerlendirdiğimizde, gıdanın diğer sektörlere göre daha geriden geldiğini görüyoruz. Dolayısıyla bu alandaki yatırımların ciroya etkisini gelecek yıllarda daha çok göreceğimizi düşünüyoruz. 

Sizce tüketicinin online alışverişi tercih etmesinin nedenleri neler? 
Yapılan araştırmalar, Türk tüketicisinin e-ticaret alışverişindeki en büyük motivasyonunun uygun fiyat olduğunu ortaya koyuyor. Kahve Dünyası olarak bizim asıl öne çıkarmak istediğimiz özellik ise zaman tasarrufu sağlaması. Herhangi bir ortamda, internet bağlantınız olduğunda pek çok cihaz üzerinden saniyeler içerisinde siparişinizi tamamlayabiliyorsunuz, bu durum günümüz için çok kıymetli. Online alışverişin bir diğer önemli özelliği, stok sorununu ortadan kaldırması; mağazada ürünün kalıp kalmadığına bakmaksızın siparişinizi verebiliyorsunuz. Son olarak, ürün çeşitliliği ve her ürüne dair detaylı bilgi veriyor olması da tüketici için çok önemli bir avantaj.

GGG

Yukarı