Ana içeriğe atla

S

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu, umut ve inançla geçen Ramazan ayında, Türkiye’nin dört bir yanındaki üyeleri ve çalışanları ile beraber, vatandaşların öncelikle sağlıklarını korumaya ve tüm ihtiyaçlarını kesintisiz gidermeye özen gösteriyor. Federasyon Başkanı Ömer Düzgün, süreç boyunca hizmet veren tüm sektör çalışanlarına teşekkür etti.

pasaport pizza

MÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Keçebir: “Her ülke, elindeki yeterliliğe göre KOBİ'lere destek olmaya çalışıyorlar. Ülkemizde de destekler var. Gönülden geçen ile gerçekleşen arasında elbette fark var. Ama can suyu olmak adına destekler önemli. Günün sonunda her firma kendi çabasıyla ayakta kalacak. Dijitalleşme de her firmanın özelinde öne çıkacak. Destekler ayakta kalmaya yardımcı olacak ama işin sürdürebilirliği açısından dijital dönüşüme ayak uydurmak gerekecek.”
Dünya eğlence sektörünün global oyuncularından biri olan ve bugüne kadar 108 ülkede 4000'i askın proje gerçeklestiren Polin Group, dünyaca pandemi ile karsı karsıya olduğumuz bugünlerde umudu yaymak için yola çıktı.
Koronavirüs salgını nedeniyle dünyanın dört bir yanında çoğu şirket finansal olarak çok zor bir döneme girdi. Ancak satışların arttığı sektörler de var. Koronavirüs salgını ile yükselişe geçmesi beklenen şirketleri ve sektörleri derledik.
Koronavirüs salgını nedeniyle birçok sanat etkinliği iptal edildi, tiyatrolar ertelendi. Ancak bu süreçte dijital olarak takip edebileceğiniz birçok etkinlik var. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, perdelerini online olarak seyirciye açtı. Bunların arasında birçok çocuk tiyatrosu da yer alıyor.
Grafi2000 Prodüksiyon Kurucusu Varol Yaşaroğlu: “Farkındalık yaratacak Kral Şakir projeleri üzerinde heyecanla çalışıyoruz.”
AVM’ler ile yapmış oldukları çalışmalardan bahseden Fikrin Atölyesi Genel Müdür YARDIMCISI ERKAN KARABULUT, “Amacımız AVM’lere yapılan ziyaretleri kalabalıklaştırmak ve yeni kitleler kazandırarak gelen kişilere festivaller ve atölye çalışmalarıyla eğlenceli, akıllarda iz bırakacak anlar yaşatabilmek.” dedi.
Koton Skirtly Yours Koleksiyonu, sezonun en trend detaylarının kullanıldığı tasarımlarıyla aktif şehir hayatını yansıtan modern stillere imza atıyor. 
İş yerlerinde gün içinde biriken nakit parayı bankaya yatırmadan özel bir kasada biriktirmek, ama kasaya yatırdığınız andan itibaren aslında bankaya yatırmış olduğunuz güvencesini hissetmek mümkün. G4S Cash360 Proje Müdürü Cihat Solakoğlu ile iş yerinde nakit para bulundurma riskinden kurtaran Cash360’ı konuştuk.
İş yerlerinde gün içinde biriken nakit parayı bankaya yatırmadan özel bir kasada biriktirmek, ama kasaya yatırdığınız andan itibaren aslında bankaya yatırmış olduğunuz güvencesini hissetmek mümkün. G4S Cash360 Proje Müdürü Cihat Solakoğlu ile iş yerinde nakit para bulundurma riskinden kurtaran Cash360’ı konuştuk.
Osmanlı Kahvecisi Y. K. Başkanı Boğaçhan Göksu: “Sektör olarak bizim bu süreçte iki sıkıntımız vardı. Birincisi maaşlar, ikinci de kira konusundaydı. Kısa çalışma ödeneğiyle ilgili ciddi bir çalışma yapıldı. Bunun yanında en önemli sıkıntı kiralar. Bununla ilgili de bir çalışma yapılmalı. Şubelerimiz kapalı olduğu halde birçok dükkanımız kira ödemeye zorlanıyor. Bütün mülk sahipleri için söylemiyorum ama 'Ya kirayı ya anahtarı getirin' diyen dükkan sahipleri var. “
2005 yılından beri marka kimliği, mimari konsept & proje ve pazarlama iletişimi alanlarında çok yönlü, multidisipliner hizmet veren Karbon, A’dan Z’ye ele aldığı müşterileri için, markadan başlayan, konseptten gerçek mekanlara dönüşen projeler yapıyor.
Türkiye’nin en sıra dışı döner markası KasapDöner, İstanbul Maltepe’de bulunan Piazza AVM’de döner severlerle buluştu.

Makaleler

E-Bülten

Konu Başlıkları

Koronavirüsle her zamankinden daha fazla online alışveriş yaptığını ifade edenlerin oranı Avrupa’da yüzde 57 iken, Türkiye’de yüzde 91’e ulaştı.
AVM VE PERAKENDE DÜNYASININ GÜÇLÜ İLETİŞİM MECRASI MALL REPORT DERGİSİ OLARAK ORGANİZE EDİLEN YUVARLAK MASA TOPLANTISINDA “AVM’LERDE FRANCHISE İŞLETMELERİ VE POTANSİYELİ” TEMASI ÜZERİNDE DURULDU. HOLİDAY INN ŞİŞLİ’NİN EV SAHİPLİĞİNDE GERÇEKLEŞTİRİLEN TOPLANTIDA, KONUŞMACILAR ÖNEMLİ TESPİTLER YAPTI.
Perakendeci, ofise verdiği kirayı maliyetten düşüp tüketici lehine kullanmayı düşünüyor.
  • Koronavirüs sebebiyle evden çıkamayanlar, özellikle kitaplara yönelmeye başladı. Spor tutkunları için de bu süreçte okuyabilecekleri eğlenceli bir spor kitabı piyasaya çıktı. Eğlenceli Bilgi Yayınları'ndan çıkan 'Gezegenin Çılgın Sporcuları' kitabı, hem sporseverleri hem de çocukları, dünyanın en fazla takip edilen spor branşlarının efsane sporcularıyla buluşturuyor.

     

  • AVM hakkında detaylı bilgi alabilir miyiz? 
    Arcadium, Ankara’nın en nezih semtlerinden biri olan Çayyolu’nun merkezinde yer alıyor. 2003 yılında hizmete başlayan merkez Ankara’nın ilk alışveriş merkezleri arasında. Konut bölgesinin tam ortasında yer alması, ulaşım ve erişim rahatlığıyla özellikle Çayyolu ve Çankaya bölge halkı için önemli bir çekim merkezi konumunda. 19 bin metrekare kiralanabilir alan ve 98 mağaza ile ziyaretçilerine hizmet veriyor. 
    Bölgeye kazandırdığınız yeni markalar ve sosyalleşme alanlarınızdan bahseder misiniz? 

  • Deloitte, Perakendenin Küresel Güçleri 2020 raporunu yayınladı. Rapora göre en büyük (toplam gelir anlamında) 250 perakende şirketi 2018 mali yılında yüzde 4,1 oranında bileşik büyümeyi temsil eden toplam 4,74 trilyon ABD doları gelir elde etti. Listede yer alan şirketlerin perakendeden elde ettikleri yıllık gelir ise ortalama 19,0 milyar dolar oldu. Türkiye’den BİM ve A101 bu yıl da dev markaların yer aldığı listede yer alarak büyük bir başarıya imza attı. Geçen yıl listede ilk 10’da yer alan perakendenin en güçlü markaları, bu yıl da listedeki konumunu korudu.

  • Milenyumla birlikte teknoloji ve internetin hayatımıza daha fazla girmesine bağlı olarak, 2000 yılından sonra doğan ve büyüyen nesil evrim geçirdi. Markaları, Z kuşağı olarak tanımlanan bu nesli müşteri olarak kazanmak konusunda zor günler bekliyor. Yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People’a göre Z kuşağı, beklentisi büyük olmasına rağmen markalara sadık değil. Yapılan araştırmalara göre henüz büyük kısmı iş gücüne katılmamış olan Z kuşağı gelecek beş yıl içerisinde tüm dünyada 300 milyar dolarlık satın alma gücüne sahip olacak.

  • EVİN TEMEL İHTİYAÇLARINI KADINLAR KARŞILIYOR
    Kadın ve erkek kullanıcılarının sipariş alışkanlarını mercek altına alan Banabi’nin raporuna göre; kadın ve erkeklerin sipariş tercihlerinde ilginç farklılıklar ortaya çıkıyor. Kadınlar öncelikli olarak evin temel ihtiyaçlarına yöneliyor ve en çok yoğurt, peynir, makarna&bakliyat, yumurta ve ağız bakım ürünleri siparişi veriyor. 
    ATIŞTIRMALIK ÜRÜNLERİ ERKEKLER TERCİH EDİYOR

  • Türkiye’de E-Ticaretin Z kuşağına mensup müşteri sayısı 8 milyonu aştı; gelecek 7-8 yılda Z kuşağından 20 milyon kişi dijital mağazaların aktif müşterisi olacak. Doğar doğmaz dijital dünya ile tanışan, okuma yazma öğrenmeden bilgisayar, tablet ve akıllı telefon kullanmaya başlayan Z kuşağı, 5-6 yıldan beri çalışan nüfus içinde yerini almaya başladı.Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, internetsiz bir yaşam düşünemeyen Z kuşağının alışverişlerini de ağırlıklı olarak online yaptıklarına dikkati çekti.

  • Avrupa’nın en büyük moda arama motoru GLAMI, Türkiye’deki kullanıcıların moda alışverişlerinde “gör, beğen, satın al” prensibine uygun hareket ettiğini açıkladı. Türkiye’deki 5 binin üzerinde kullanıcının görüşlerinin yer aldığı GLAMI Fashion (Re) search’e göre, moda alışverişini internet üzerinde yapan kullanıcılar, alışveriş deneyimi sırasında görsel aramayı talep ediyor.

GGG

Yukarı