Ana içeriğe atla

S

 

Ziyaretçileri memnun etmek, geleceğe yatırım…

11.04.2017 - 09:50

“Ziyaretçileri her an ve özellikle de şimdilerde memnun etmek, geleceğe yatırım olarak değerlendiriliyor” diyen Mardin Movapark AVM Genel Müdürü N. Nazlı Özdemir, “Mutlu müşteriler ve ziyaretçiler için ulaşılabilir olmalı ve sosyal medyayı iyi kullanarak nimetlerinden faydalanmalısınız” dedi.

AVM’ler için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Günümüzde bilgiye kolay ulaşılabilirlik çok önemli,  dijital çağ ile birlikte insanlar değişiyor, hangi sektörde olursanız olun sunduğunuz ürün ve hizmetler için çevrimiçi varlığınızı inşa etmeniz gerekiyor. Böylece rahatlıkla erişilebilir olmanın ve iyi tanımanın bütün nimetlerinden yararlanabilirsiniz. Müşteri mutluluğu, müşterinin internet üzerinde alışveriş merkezine ve var olan işletmelere ne kadar gelir sağlayacağını belirleyen en büyük etkenlerden biri, dolayısıyla her ziyaretçi oldukça öneme sahip. 
Dijital dünyada ben de varım demek için, sosyal medya pazarlamasını en iyi şekilde kullanmak gerekir. Bu, bizlerin müşterilerimizle iletişim kurmamızın en ideal yollarından biridir. Bunun için hedef kitlemizle etkileşime girebileceğiniz içerikler üretmeniz gerekiyor. Ziyaretçilerin ilgisini çekecek, onlara değer üretecek, kullanabilecekleri içerikleri oluşturup paylaşarak marka ve müşteri güveni inşa etmek gereklidir. Bunları başardığımızda ziyaretçilerimiz satın almak için harekete geçmiş olacak.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere ne katar? Yenilikçi AVM olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
AVM'ler de kendi aralarında birer marka ve bu marka AVM’ler şu anki kimliklerinden sıyrılarak gelecek yıllarda klasik normların dışına çıkacak ve müşteri ile duygusal bağ kuracak noktaya gelecek. Bu nedenle de marka AVM’lerin hikayelerinin olması önem kazanacak ve markalar o hikayeleri müşteri çekmek için anlatacak. Sadakat kartı sayesinde müşteri AVM’ye veya mağazaya girdiğinde kendisine adıyla hitap edilecek ve bu kartlar sayesinde daha önce neler aldığını, hangi mağazaları ziyaret ettiği ve yeni alışverişinde hangi ürünleri tercih edebileceğini de görebileceğimiz bir yeniliğin kapısı açılacak. 
Tüm bu teknolojiyle birlikte hizmet verebilmek için AVM’ler de dijitalleşmeye entegre olacaklar ve müşterilerine farklı temaların olduğu alanlarla hizmet vereceklerdir. Projelerin metrekareleri büyüyecek ve bu alanlarda çocukların ve gençlerin, Z kuşağı dediğimiz hedef kitlenin daha fazla yer aldığı hizmet alanları yaratılacak.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Ziyaretçileri her an ve özellikle de şimdilerde memnun etmek, geleceğe yatırım olarak değerlendiriliyor. Mutlu müşteriler ve ziyaretçiler için ulaşılabilir olmalı ve sosyal medyayı iyi kullanarak nimetlerinden faydalanmalısınız. Ayrıca mutlu müşteriyi yaratmanın en büyük sırlarından biri de alışveriş zamanını, kampanya ve fırsatları, mutlu özgün yaşam alanlarının rahatlığı ile müşteriye sunulmasını sağlayabilmektir. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, AVM’ler bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ülkemiz genelinde 377 adet AVM var ve yeni açılması planlanan AVM’lerde hayata geçmeye hazırlanıyor. Döviz rakamlarının dalgalanması ile birlikte birçok projede kur sabitlemelerine gidildi. 2016 yılı tüm bu kur sabitlemesine ve TL’ye geçilmesi çağrısına uyulmasına rağmen yalnızca yüzde 4’lük büyüme ile yılı tamamladı.
2017 yılında da yapılan iyileştirme politikalarına devam ediliyor ve hem perakendeciler hem de AVM yatırımcıları en az riskle yılı tamamlama hesapları yapıyorlar. Sektördeki dernek ve kuruluşlarımız sürekli bu konuyu tartışıyor, fakat tek sorun kira rakamlarının döviz olması değil, perakendecilerimizin gümrük vergi artışları, lojistik maliyetleri de yükleri artırıyor. Ayrıca AVM’lerin yatırımları da, kredileri de döviz üzerinden olunca kiralamalarda döviz oluyor. AVM yatırımcısı da kiracı da aynı gemide olunca çözüm bulunması zorunluluğu da kaçınılmazdır. 
 

GGG

Yukarı