Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

ZAMANI İYİ KULLANAN FİRMA BİR ADIM ÖNDE…

13.04.2017 - 09:28

Farklı olmanın ve ön plana çıkmanın insan odaklı sektörlerde sunulan hizmetin yarattığı memnuniyetle doğru orantılı olduğunu dile getiren Bata Tesis Yönetimi ve Güvenlik Genel Müdürü M. Timuçin Altıer, zamanı iyi kullanan firmaların müşteri memnuniyeti yaratarak bir adım öne geçtiklerini, dolayısıyla kendilerine farklılık kattıklarını belirtti.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Yaşadığımız dünyada artık ‘zaman yönetimi’ en önemli konu haline geldi. Çünkü zamanlamadaki en küçük kayıplar büyük sorunlara sebebiyet veriyor. Bu yüzden günümüzdeki rakip firmaların çoğu ağır bir yapı içinde çalışmakta ve müşteriye zaman kaybettirmektedir, böylelikle zamanı iyi kullanan bir firma müşterisini memnun ederek zaten bir adım önde olup, kendisine farklılık katmaktadır. 
Farklı olmak ve ön plana çıkmak insan odaklı sektörlerde, sunulan hizmetin yarattığı memnuniyet ile doğru orantılıdır. Temel değeri en başta insan olan Bata Group, bu politikayı benimseyerek her zaman ön planda olma yolunda ilerliyor. 

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Doğru bilinirliğe sahip olmak ve kendimizi karşı tarafa iyi anlatabilmek için marka imajını reklam, fuar ve pazarlama gibi durumlarla desteklememiz gerekiyor. Sektöre kendimizi doğru bir şekilde enjekte etmeli ve doğru müşteri portföyünü yakalayarak iletişim kurmalıyız. Ayrıca şirketin verdiği hizmetin tam anlamıyla müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarına uygun olması marka iletişimi ve imajı için gereklidir.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Bata Group, öncelikle müşteri fizibilitesi yaparak hem nasıl bir yol takip edeceğini saptıyor hem de müşterinin kaynaklarını, yönetim anlayışını, hiyerarşisini çözerek sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik durumunu belirliyor. Tabii ki en önemli etkenlerden birisi de ikili ilişkilerin doğru ve zamanında işi etkileyecek şekilde kurulması, devamlı doğru kişilerle, doğru kontaklarda bulunulmasıdır.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ülkemiz 2016 yılını oldukça zor şartlarda geçirdi, özellikle hizmet sektörü çok büyük sekteye uğradı. Bata Group olarak, negatif bir şekilde önümüze çıkan durumları pozitif duruma getirmek için pazar koşullarını takip edip kabul edilebilir fiyat politikaları uygulamamız gerektiğinin, güvenlik ve hizmetin birer lüks değil ihtiyaç olduğunun ve insan hayatına verilen değeri ön planda tutarak hareket edilmesi gerektiğinin farkındaydık. Bu farkındalıkla da çalışmalarımızı gerçekleştirdik. Ayrıca hedeflenen kaliteden ödün vermeden, merkez giderlerini minimuma çekip ve tabii ki yapmış olduğumuz projelerde de bunu uygulayıp, müşteri memnuniyetini sağlayarak, mevcut projeleri elimizde tutarak ve yeni projeler üreterek bu tür süreçlerin altından kalktık. 
Bata Group insan odaklı şirket politikası, sorumluluklarının bilincindeki yapısı ve değerlerini temsil eden personeli ile müşterilerine özgüvenle şunu söyler; ‘yaşam alanlarınız bize emanet…’

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli? 
Bata Group sektördeki rakiplerini sürekli olarak basın, gazete, dergi, yapmış olduğu projeler ve web tabanlı mecralar vasıtasıyla takip eden bir firma… Firmaların kullandıkları personel kılık kıyafetleri ve elektronik alet-edevatları, yurt dışı ve yurt içinde yapmış oldukları işleri mercek altına alarak, karşılaştırma imkanı buluyoruz. Böylelikle doğru rakip analizlerini yaparak, şirket olarak sektörde nasıl bir yerimizin olduğu, eksilerimizin ve tabii ki artılarımızın neler olduğunu tespit ederek ona göre adımlar atıyor,  varsa eksiklerimizi gidermeye çalışıyoruz. 

ds

Yukarı