Ana içeriğe atla

S

 

“Yeniliğe yatırım yapıyoruz”

11.04.2017 - 10:40

“Marka olmak önemli ama markayı korumak daha önemli…” açıklamasında bulunan Naramaxx Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Özkarakaşlı, “Bunun için de hep daha özenli, dikkatli ve daha çalışkanız” dedi.

Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Aslında hiçbir zaman başardık diyemeyiz. Kalıcı olabilmek adına çok özverili ve sabırlı bir şekilde çalışıyoruz. Biz hep şuna inanıyoruz; marka olmak önemli ama markayı korumak daha önemli. Bunun için de hep daha özenli, dikkatli ve daha çalışkanız. Ürünlerimizi farklılaştırarak daha yaratıcı olmaya çalışıyoruz. Bir marka olduktan sonra sorumluluğunuz çok artıyor ve aldığınız her kararda “marka zarar görür mü” diye iki kere düşünmeniz gerekiyor. Başarılı olmanın en önemli kurallarından biri de takım ruhumuz. Ancak bir ekip olarak çalıştığınız zaman kalıcı oluyorsunuz. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Dijital ortamda var olmadan markalaşmak zor. Müşteri kitleniz sizi dijital dünyada da yakalayabilmeli. Artık pek çok insan hayatlarının bir bölümünü online ortamda geçiriyor ve sevdikleri markaları da orada görmek istiyor. Markayı daha iyi tanımak ve güven duygusu hissetmek için, artık öncelikle dijital mecralar kullanılıyor. Sosyal medyada adını duyurmak, dijital dünyada pazarlama ve reklam faaliyetleri yürütmek, markanızın her an ulaşılabilecek yakınlıkta olduğunu göstermek marka ve müşteri arasında olumlu bir bağ oluşmasına yardımcı olur. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Taleplerimiz her geçen gün artıyor, değişiyor. Memnuniyetimiz, tercihlerimiz en küçük ayrıntıyla farklı yönlere kayabiliyor. Pazarı doğru okumak, markayı ihtiyaca göre konumlandırmak ve değişen trendlere ayak uydurmak markayı her zaman güçlü kılar ve marka değerini yükseltir. 
Yeni ürün geliştirme ve onu ilgili pazarda konumlandırma süreci oldukça hassas bir süreçtir. Biz gelecekteki trendlere göre plan yaparak heyecan verici yeni deneyimler sunabilmenin yolunu arıyoruz. Empati yapmanın kazandırdığına inandığımız için, tüketicinin ilgi alanına girip fark yaratmaya çalışıyoruz. Yenilik becerimizi sürekli güçlendirirken, yeniliğe rakiplerimizden iki kat fazla yatırım yapıyoruz.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Yeni müşteri edinmenin, mevcut müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı olduğuna inanıyoruz ve bu yüzden biz müşteri memnuniyetini ön planda tutuyoruz. Aldıkları hizmetlerden memnun olan müşteriler hem sadık müşteriler oluyorlar hem de bu memnuniyetlerini çevrelerindekilerle paylaşarak yeni müşteriler kazandırıyorlar.
Müşterilerimizle kurduğumuz iletişimin markamız için olumlu geri dönüşler sağlayacağına inanıyoruz. Her şeyden önce müşterilerimizin bize ulaşabilmesini sağlıyor ve onların bizimle paylaştıkları fikirlere değer veriyoruz. Müşterilerin beklentileri, ihtiyaçları, önyargıları ve hayallerini anlamak için araştırmalar yaparak bu doğrultuda ürün tasarlıyoruz.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Son zamanlar Türkiye açısından çok zorlu geçiyor gerçekten. Döviz kurlarının hızla yükselmesi pek çok sektörü olumsuz etkiledi. En çok istihdam sağlayan alanlardan biri olan hazır giyim ve tekstil sektörü de bu yaşananlardan olumsuz etkilendi. Küresel dünyada ve ülkemizde yaşanmakta olan siyasi ve ekonomik hareketliliği dikkate alarak sektörde yeni koşullar oluşturmalı ve mevcut koşulların seyrini değiştirmek için inisiyatif kullanmalıyız. Kısaca proaktif bir çalışma içinde olmalıyız. Çok daha fazla tasarıma, inovasyona odaklanmalıyız. Yenilik ve kalite her zaman başarı getirir. Biz her türlü olumsuzluğa rağmen genel anlamda çok daha umutluyuz. Hayallerimizden vazgeçmiyoruz. Bizi motive eden, her zaman geleceğe inancımız oldu.
 

n

Yukarı