Ana içeriğe atla

S

 

“Yakaladığımız başarıda herkesin bir payı var”

13.04.2017 - 09:09

“Ops!Playkids tedarikçileri, müşterileri, bayileri, çalışanları ile kocaman bir ailedir” diyen Ops!Co Group Yönetim Kurulu Başkanı Koray Dilmaç, “Yakalamış olduğumuz başarıda herkesin bir payı var. Bugün, Türkiye’de 20’ye yakın noktada binlerce ziyaretçi yorumları ile bizim gelişimimize katkıda bulunuyor” dedi.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Ops!Playkids, uzun yıllardır eğlence sektöründe farkındalık yaratan ilklerin markasıdır. Gerek marka konseptimiz gerekse sahip olduğumuz hizmet ve kalite anlayışı bizi daima ön plana çıkardı. AVM’lerde kurguladığımız sıradışı birçok konsepti, Türkiye’nin bölge bölge birçok şehrinde belirli bir kurumsal çizgide bir araya getiriyor olmamız aslında Ops!Playkids olarak bu sektörde yapmış olduğumuz en faydalı işlerden biri... Eğlence sektörü Ops!Playkids ile bir kurumsallığa kavuştu diyebiliriz. 

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı?
Ops!Playkids marka yöneticileri olarak, bizim en çok üzerinde durduğumuz konu hedef kitlemiz ile markamız arasındaki doğru ilişki. En başta, bizler markamızın omurgasını, Ops!Playkids denince hedef kitlenin zihninde oluşacak imajı düşünerek oluşturmayı hedefledik; çünkü marka iletişimi ve ziyaretçilerimiz ile Ops!Playkids arasındaki bağ bizler için her zaman çok hassas bir konu oldu. Bugün, yakalamış olduğumuz bu bağ sayesinde tercih edilirlik ve bilinirlik oranımız çok yüksek. Ops!Playkids dediğimizde kimin aklına rengarenk, güvenli ve temiz eğlence alanları gelmiyor ki? O yüzden önemli olan, marka ile tüketici arasındaki bu bağı ve olumlu imajı yaratmak, korumak…

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Markalar hiçbir zaman kuruldukları tüzel kişilik sayesinde marka haline gelemezler. Ziyaretçiler, markaların gelişimlerine olumlu ya da olumsuz katkıda bulunurlar. Ops!Playkids tedarikçileri, müşterileri, bayileri, çalışanları ile kocaman bir ailedir. Yakalamış olduğumuz başarıda herkesin bir payı var. Bugün, Türkiye’de 20’ye yakın noktada binlerce ziyaretçi yorumları ile bizim gelişimimize katkıda bulunuyor, onlar olmadan Ops!Playkids olamazdı. Her zaman belirttiğim gibi, hedef kitlemizin istekleri ve eleştirileri doğrultusunda marka stratejilerimizi en optimal seviyeye getirip, sektörde lider marka konumumuzu korumak en büyük gayemiz.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?
Bugün baktığımızda Ops!Playkids, oluşturduğu konsept ile sektör lideridir. Uzun yıllara dayanan tecrübesi, tedarik zinciri, ithalat operasyonu, teknik altyapı desteği ve uzman kadrosu ile yelkenine bu anlamda havayı çoktan doldurdu. Ancak geriye döndüğümüzde ise bunun altında uzun yıllara dayanan bir rekabet, emek ve işgücü yattığını tabii ki göreceksiniz. 
Başarı ve farkındalık, her zaman rakibini tanıyarak, alternatiflerin artılarını süzerek, sektörünü ve değişen dünya trendini yakından takip ederek sağlanır.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Evet, uzun süredir etkisi devam eden özellikle de kurdaki sert hareketlenmelerden kaynaklı ekonomik dalgalanma, perakende dünyasını ciddi anlamda tehdit ediyor. Markaların sabit maliyetlerinde inanılmaz artışlar söz konusu. Her ne kadar bu anlamda belirli yasal düzenlemeler yapılmış olsa da daralan piyasada alım gücü bir hayli azalmış durumda. Perakendecinin de maliyetlerindeki artış, azalan kar marjı endişesiyle zam olarak tekrar tüketiceye dönüyor. Bu durumda kısır bir döngü yaratıyor. Bu süreçte öncelikli olarak yapılabilecek en rasyonel davranış, ülkemizdeki birlik ve beraberliği tekrar sağlayıp ekonomimizi stabil hale getirmek olacaktır.

GGG

Yukarı