Ana içeriğe atla

S

 

Tüketicilerin hayatları içinde olmalıyız…

11.04.2017 - 10:55

Başarılı marka olabilmenin kurallarını sorduğumuz ve bilgi aldığımız Samsung Mobile/Samsung Mağazalar Kanal Yöneticisi İlker Özçetin,“Başarılı bir marka olabilmek için ilk şart, tüketicilerin hayatlarının içinde yer alabilmek ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı başarabilmektir” dedi.

Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Başarılı bir marka olabilmek için ilk şart, tüketicilerin hayatlarının içinde yer alabilmek ve müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı başarabilmektir.

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Her geçen gün hızla dijitalleşen dünyada tüketicilerine ulaşmak adına hiçbir markanın bu trendin gerisinde kalma lüksü yok, aksi takdirde rakiplerinin arkasında kalma, fark yaratamama ve hatta yok olma riski bile söz konusu. Dijital dünyada yer almak adına öncelikle bu değişimi iyi anlamak, uzman bir kadro ile yola çıkmak çok önemli. Sosyal ağların kendi dinamiklerine uygun stratejiler geliştirmek, marka ve tüketici arasında interaktif bir bağ kurabilmek, doğru marka elçilerini oluşturabilmek, markaya özgü hedef kitle ile örtüşen özgün içeriklere yer vermek ve en önemlisi hedef kitlenizi iyi tanımlamak ben de varım demek için iyi bir başlangıç.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Her şeyden önce değişen trendlere ayak uydurabilmek şirketleri devamlı formda tutacak bir formüldür. Aksi durumda rekabetin arkasında kalmak, tüketicilerin memnuniyetini kaybetmek ve sonuç olarak küçülerek yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalmak vazgeçilmez son olabilir. Yenilikçi markalar sadece günü değil, geleceği okuyabilen pozisyonlar alarak projeler geliştirmelidir. Ayrıca markaların bu stratejileri kurgulayacak proaktif yapıya sahip olmaları gerekir.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Markalar müşterilerinin duygusal ve fiziksel beklentilerini anlayarak, bu beklentileri onların her bir duyusuna hitap edebilecek ölçüde karşılamayı ilk hedef olarak belirlemeli. Müşterinin ürünü alması, deneyimlemesi ve sonrasındaki tüm sürecin her adımı planlanmış olmalı.
Müşterilerle sürekli ulaşılabilir bir iletişim kanalının sağlanması onların markaya olan memnuniyetini ve sadakatini artıracaktır. 

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Müşterilerinin beklentilerini iyi anlayabilen markalar aynı dönemlerde de stratejilerini bu anlamda proaktif olarak şekillendireceklerdir. Markalar bu süreçte duyarlı, hızlı ve hazır olmalılar.
 

GGG

Yukarı