Ana içeriğe atla

S

 

“Tercih edilmek istiyorsan farklı olmalısın…”

12.04.2017 - 17:28

“Alışılmışlara bağlı kalmayı kesinlikle doğru bulmuyorum” açıklamasında bulunan Aşkım Organizasyon Şirket Sahibi Aşkım Bayuk, “Yeniliklere açık olmak, küçük risklerle denemek ve yeni fikirler doğurmak, çalıştığımız firmaları bugüne dek bizlere kazandırdı” dedi.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Bulunduğumuz sektörde yeni projeler üretmek, hayal edileni hayata geçirmek ve projeyi beklenenden üstün bir hizmet kalitesi ile sunmak bu işin olmazsa olmazıdır. İçinde yaşadığımız en büyük politikadır aslında, tercih edilmek istiyorsan farklı olmalısın… Farkını fikrinle, yaratıcılığınla ve hizmet kalitenle yaşatmalısın, ama en önemli çizgi farklı olduğunda insanlar seni biraz daha zor kabul eder ve bazılarına kolay gelen alışılmış durumlardır, onlar risk almaz, korkar ve sadece seyirci kalırlar. Fakat bu esnada farklılığı yaratanla, ona inanan işletme gücü birleştiğinde ortaya hem işletme hem de ziyaretçinin memnuniyetini aynı anda sağlandığı bir başarı ortaya çıkar. Alışılmışlara bağlı kalmayı kesinlikle doğru bulmuyorum. Yeniliklere açık olmak, küçük risklerle denemek ve yeni fikirler doğurmak, çalıştığımız firmaları bugüne dek bizlere kazandırdı. Bir şirketi insan hayatı ile kıyaslayıp biyolojik olarak analiz etmeliyiz. Gençken neler üretmez, neler denemez ve neler yapmayız. Fakat yaş ilerlediğinde daha sakin oluruz ve korkarız, bir şirketi de insan gibi her geçen zamanda genç tutmak gerekir ki başarısı ile müşterisine kazandırsın.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Bunun için en önemlisi güvendir, bulunduğumuz sektörde yapmış olduğumuz hizmeti müşteriye bir ürün gibi elle tutulabilir bir şekilde sunamıyoruz, çok kaliteli ve eğlenceli bir organizasyonu görsellerle belki de eksik anlatıyoruz, fakat uygulama aşaması bizim için altın değerindedir. En iyi imajınızı, gerçekleştirdiğiniz hizmetin unutulmaz anları ile sağlarsınız.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar? 
Müşterinizi ne kadar iyi tanırsanız, her geçen gün ona bir o kadar fazla kazandırırsınız. Dünyanın her yerinde farklı bir kültür vardır. Herkes aynı karakter, beklenti ve arzu içerisinde değil. Hizmet sektörü keyiftir, misafirini beklediği eğlenceyle doyurmalı ve yaşatmalısın. Bu yüzden birçok yerde gerek kültür gerek yaşam tarzından kaynaklı farklı talepler bulunur ve siz hizmet ettiğiniz kitleyi tanırsanız, yaptığınız işte karşı tarafın istediğini mutluluk olarak ona hediye etmiş olursunuz. İyi bir gözlemci olursanız, analizleriniz doğrultusunda çok kısa sürede müşterinizin beklentilerini hayata geçirirsiniz.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?  
Her firma kendi çizgisini ve kendi işletme politikasını kesinlikle bozmamalı, aslının dışı olmaya çalışmamalıdır. Mağazacılık veya restoran işletmeciliğinde oluyor, fakat biz hizmet satıyoruz, bu yüzden rakip analizini kabul etmiyorum, rakibini analiz edenden korkarım çünkü yaratıcılığı bitmiş ve fikir hırsızlığına başladığını düşünürüm.

GGG

Yukarı