Ana içeriğe atla

S

 

Sıradanlıktan kurtulun, farkınızı gösterin!

12.04.2017 - 16:56

“GÜNÜMÜZ REKABET ORTAMINDA AYNI ÜRÜNLERİ FARKLI POZİSYONLARDA KULLANARAK FARKINIZI GÖSTEREMEZSENİZ, SIRADAN FİRMALARDAN OLURSUNUZ” DİYEN OSCAR PARTY CLUB  YÖNETİM KURULU BAŞKANI KEREM CAN APAYDIN, “İNOVASYON, AR-GE ÇALIŞMALARI İLE KENDİSİNİ GELİŞTİREN FİRMALAR İSE HER ZAMAN BİR ADIM ÖNDE OLUR VE BUNU POTANSİYELE DÖNÜŞTÜRÜR” DEDİ. 

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Firmaları rakiplerinden ayıran en önemli unsurlardan biridir farklı olmak… Farklı olan firma, karşı tarafa ayrıcalıklı ve özel hizmetler sunabileceğini gösterir, böylece müşteriyi kendisine çeker. Günümüz rekabet ortamında aynı ürünleri farklı pozisyonlarda kullanarak farkınızı gösteremezseniz, sıradan firmalardan olursunuz. İnovasyon, Ar-Ge çalışmaları ile kendisini geliştiren firmalar ise her zaman bir adım önde olur ve bunu potansiyele dönüştürür.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı?
Firmalar net bir şekilde ne iş ile uğraştıklarını, hizmetlerinin neler olduğunu çok net şekilde belirlemeli ve belirtmelidirler. Firmaların uzman olmadıkları konuları uzmanmış gibi açıklamaları zamanla hem kendilerine hem de müşterilerine zarar verir. Bu nedenle, günümüzde doğru bilinirlik gerçekten önemlidir.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Anadolu esnafı arasında bir tabir vardır; “müşteri velinimetimizdir.” Gerçekten müşteri işletmelerin can damarıdır. Müşteri olmazsa, neyi üretirseniz üretin sonuç alamazsınız. Müşteriyi iyi tanımak,  huyunu, özelliklerini bilmek, istediği malın cinsini iyi bilmek ve önemsemek gerekir. Müşterinin bir kerelik değil, sürekli şekilde alışveriş yapması esastır. Bu nedenle firmalar, müşterinin firmaya bağımlılık sağlaması için müşteri sadakatini her detayı ile uygulamalılar.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Markaların sıkıntılı süreçleri ve krizleri atlatmaları çok önemli stratejileri uygulamalarına bağlıdır. Kimi firmaların kampanyalarla, kimi firmaların üretimlerin sayısını ayarlayarak kimisinin de bütçelerini dengeleyerek krizleri atlatmaları gerekir. Stok ve satış kontrolünün çok önemli olduğu kriz dönemlerinde satın alma ve insan kaynakları ile ilgili her türlü harcama detayına çok dikkat edilmesi gerekir. Kriz veya sonrası her dönem markaların çok iyi korunması ve geleceklerini çok iyi programlaması şart... Prestij, itibar ve kalite markaların en önemli kaleleridir. Bu nedenle firmalar bu konulara kriz dönemlerinde ve sonrasında da dikkat etmeleri gerekir.
 

GGG

Yukarı