Ana içeriğe atla

ds

 

Sevgililer Günü kampanyaları için altın öneriler…

15.02.2018 - 12:01

Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy kurucusu Murat Erdör, yıllık e-ticaret hacminin önemli bir bölümünü oluşturan Sevgililer Günü özelinde gerçekleştirilen dijital kampanyalarda dikkate alınması gereken noktaları açıkladı.

Konuyla ilgili bilgi veren Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancy Kurucusu Murat Erdör, 14 Şubat tarihinin perakende, hızlı tüketim, seyahat, mücevherat başta olmak üzere birçok sektör açısından önem taşıdığını ve bu özel günün yıllık e-ticaret hacminin önemli bir bölümünü oluşturduğunu vurgulayarak, kurumların dijital alanda geri dönüş oranlarını ve alışveriş miktarlarını artırabilmeleri için mutlaka uygulamaları gereken noktaları açıkladı. 
Erdör, Sevgililer Günü kampanyaları için özgün olmak gerektiğini belirtirken, tavsiyelerini şöyle sıraladı:

MOBİL İÇİN ÖNERİLER
Artık insanların ellerinden düşmeyecek kadar önemli bir hal alan mobil cihazlar, en büyük kozunuz olabilir. Sadece kendi kurumsal aplikasyonlarınız üzerinde düşünmeyin. İndirilme oranı en fazla olan aplikasyonlara reklam vererek çok büyük kitlelere ulaşabilirsiniz. Ayrıca insanların ihtiyaç duyduğu sitelerle ve uygulamalarla da anlaşma sağlayabilirsiniz. Örneğin; dijital bankacılık işlemlerinde veya toplu taşıma uygulamalarında kampanyanızı duyurmanız çok hızlı ve çok büyük hedef kitlelere ulaşmanızda sizlere yardımcı olacaktır. 

WEB SİTESİ İÇİN ÖNERİLER
Web sitenizin ana sayfası dikkat çekecek şekilde tasarlanmalıdır. Sitenizde Sevgililer Gününe uyum sağlayabilecek sıcak renkler kullanın. Web sitenizde her zaman işlediğiniz temanın dışına çıkarak, alışılagelmişin dışında düzenleyerek, Sevgililer Günü’nün kurumunuz için de özel olduğu fikrini tüketicilere kazandırın. 

SOSYAL MEDYA İÇİN ÖNERİLER
Sosyal medyayı kampanya sürecinde doğru kullanmanız, hem tüketicilerinizi satın alma davranışına yöneltecek hem de sizin daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Hedef kitlelerinizin tüketim alışkanlıklarına ve sosyo-ekonomik statülerine göre farklı mesajlar kullanın. Sosyal medyada renk seçimlerinize ve yazı fontlarınıza özellikle dikkat edin. Sosyal Medyada kampanyalarınız için tanınan yüzler kullanmanın da size güç kazandıracağını unutmayın. 

E-MAİL MARKETING İÇİN ÖNERİLER
Kampanyalarınızı önceden duyurabilmeniz açısından e-mail marketing oldukça önemli bir noktada duruyor. Bu alanda tüketiciyi haberdar etmek için kullanacağınız argümanlar sadece yazı ile sınırlı kalmamalıdır. Gönderilecek maillerde görsel kullanılması da önemlidir. Ayrıca Sevgililer Günü gelmeden önce müşterilerinize hatırlatma e-postası gönderip, hediye fikirleri hakkında bilgiler verebilirsiniz. 

VİTRİN İÇİN ÖNERİLER
Tüketicileri ilk olarak etkilediğiniz alan vitrinlerinizdir ve renk uyumu çok önemlidir. Vitrinlerinizdeki her faktör düzenli ve uyumlu olmalıdır. Ürün ve bilgiler için ince yazı stilleri, indirim miktarını da belirtmek için kalın yazı stilleri kullanmanız size avantaj sağlayacaktır. Vitrinleriniz de bu özel günde bireysel ürünlerden ziyade çiftlerin tercih edebileceği ürünler kullanarak bir adım öne geçebilirsiniz. 

ds

Yukarı