Ana içeriğe atla

 

AVM

Projeler AVM’ye katkı sağlamalı...

15.06.2017 - 16:21

“Her AVM’nin ihtiyacı başka, bu sebeple aktiviteleri veya projeleri hazırlarken mevcut duruma sadece ödül kazanabilmek bakış açısıyla bakmamak gerektiğini düşünüyorum” diyen Espark AVM Müdürü Gökay Uzar, “Zaten platformların yönlendirmesinde de AVM’ye sağladığınız katkı ölçülüyor” dedi. 

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Her sene Türkiye'den artarak devam eden bir katılım söz konusu, hem de ciddi başarılar ile de geri dönüşler alıyoruz. Sektörün uluslararası platformlardaki bu başarısı gurur verici… Bu tabii çıtayı her zaman daha yukarıya taşıyor ve bizlerin daha başarılı projeler yaratması için bir motivasyon sağlıyor. Uluslararası platformlarda Türkiye'nin kazandığı bu ödüller aslında ülkemizin sektörde başarısının ve yaratıcı işlerdeki potansiyelinin de altını çiziyor.

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Başvuru süreci çok heyecanlı bir zaman dilimi ve aslında bir yıl öncesinde başlıyor. Ödül platformlarına başvurdukça neye ihtiyacınız olduğunu, bir aktiviteyi gerçekleştirirken ön plana çıkarmanız gereken noktaları ya da dikkat etmeniz gereken unsurları daha iyi biliyorsunuz. Aktivitemizin hangi platforma, hangi kategoriye uygun olduğuna baktıktan sonra, kategoriye uygun dökümantasyonları hazırlıyor ve heyecanla beklemeye başlıyoruz.

Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Her AVM’nin ihtiyacı başka, bu sebeple aktiviteleri veya projeleri hazırlarken mevcut duruma sadece ödül kazanabilmek bakış açısıyla bakmamak gerektiğini düşünüyorum. Zaten platformların yönlendirmesinde de AVM’ye sağladığınız katkı ölçülüyor. Bu yüzden de AVM’ye katkı sağlayacak projelere imza atılması gerektiğini düşünüyorum. 
Bence ödüle giden süreçteki en önemli kriter; yaratıcılık yani farklılaşma. Dikkat edilmesi gereken konularsa dökümantasyonun iyi yapılması ve ölçülebilir fayda sağlanması olarak özetlenebilir.

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Espark özelinde biz her zaman yaratıcı, diğerlerinden farklı, yapılmamışı yapmak isteyen bir bakış açısıyla aktivite planlarımızı hazırlıyoruz. Bu zamana kadar da herhangi bir ödül platformuna özel bir aktivite planlamadık, ancak bu platformlara başvurmanın bir tecrübe olduğu gerçek. Hazırladığımız bu yaratıcı aktivitelerin detaylarında ne gerekebileceğini düşünerek aksiyon planlarımızı oluşturuyoruz.

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Ödüller ile Espark’ın sektördeki bilinirliği sadece Türkiye’ de değil, Avrupa’da da arttı. Uluslararası alanda bilinirliğimizin artmasının yanında ciddi bir PR elde ettik. Tabii bu ödüllerin en güzel yanı ECE’nin Avrupa’daki bilinirliğine Anadolu’ dan da bir yıldız eklendi. Aldığımız ödüllerle yaptığımız etkinliklerin kalitesini ve yaratıcılığını bir kere daha vurgulamış olduk.  Bunun yanında bizim için en güzel ödül tabii ki ziyaretçilerimizin mutlu olması ve gözünde prestijimizin artması. 
Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? (burada ödüllü proje/projeler kısaca anlatılabilir)
2016 yılı içerisinde ICSC Solal Marketing Yaratıcılık (Innovation) Özel Ödülü’nün yanı sıra “Bizim İçin Bayramlar Sizinle Güzel” etkinliği ile Hermes Yaratıcılık Ödülleri’nde 5 Platin ödüle layık görüldük. Yine 2016 yılı içerisinde “Neuroland” etkinliği ile 2 Gold Hermes ödülü ve Sabre Emea ödüllerinde Sabre In2 ödülünün sahibi olduk. Stevie’den kazandığımız ödüllerle de bu sayı 30’un üzerine çıktı. 2017’de ise açıklanan platformlardan Hemes Creative Awards’dan 5 ödüle layık görüldük. ICSC Solal Marketing Awards için ise finalist olarak heyecanlı bekleyişimiz sürüyor.
2016 yılında ödüller kazandıran projelerimizden biri “Bizim İçin Bayramlar Sizinle Güzel!” oldu. Bayramların Türk kültüründeki yerini duygusal bir bakış açısı ile yansıtan kampanya kapsamında, alışveriş merkezinin ortak alanına kurulan ve bir evin oturma odası şeklinde dekore edilen sette, Eskişehirli aileler uzak ülkelerde yaşayan akrabaları ile sürpriz bir şekilde bir araya getirildi. Duygu dolu sahnelerin yaşandığı buluşmalar, filme alındı. Sosyal medyada paylaşılan viral film, milyonlarca kişi tarafından büyük ilgi gördü ve beğeni kazandı.
Bir diğeri de Türkiye’de ilk defa Espark'ta gerçekleştirilen Neuroland’de AVM ziyaretçileri elektronik aletleri beyin gücü ile nasıl kontrol edebildiklerine yakından şahit oldular. Konsantre olunduğunda beynin yaydığı Beta dalgaları, NASA teknolojisi ile üretilmiş Neuroland için hazırlanan özel başlıklar sayesinde hareket enerjisine, yani dijital sinyallere dönüştü. Bu sayede, elektronik aletleri ziyaretçiler, beyin güçleriyle kontrol edebildiler. Neuroland alanında bulunan istasyonlarda katılımcılar, sadece düşünce güçlerini kullanarak; drone uçurmaktan ginger kullanmaya, araba yarıştırmaktan mekanik kol oynatmaya kadar farklı düzenekler üzerinde kendilerini deneme imkanı buldular.
2017 yılında ise ses getiren bir sosyal sorumluluk projesi olan “Paket Paket Mutluluk” aktivitemizi gerçekleştirdik. Espark olarak, Eskişehir’de uzak köy okullarında okuyan, imkanları kısıtlı ailelerin çocuklarına 2017 yılına daha mutlu bir başlangıç yapabilmeleri için Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve müşterilerimizin işbirliği ile mutluluk dağıtan bir projeye ev sahipliği yaptık. AVM’ye yılbaşı alışverişi için gelen müşterilerimize hareketli hediye kutuları ile bir mesaj iletip, onlara çocukları hangi hediye ile mutlu etmek istediklerini sorduk. Ardından müşterilerimizin seçtikleri hediyeleri eş zamanlı olarak miniklere gönderdik. Hediye gönderdikleri çocuklarla ekrana canlı bağlanarak iletişim kuran misafirler, mutluluğun çocuklar üzerindeki etkisini görme şansı da yakaladı. Bu projemizle iletişim ve pazarlama platformlarının beğenisini topladık. Sosyal medyada platformlarında da projemiz 10 milyona yakın görüntülenme kaydetti.
 

ASDAS

Yukarı