Ana içeriğe atla

S

 

Onu siz mi yaptınız?

12.04.2017 - 16:49

“Farklı olmak, yapılmayanı yapmak,  ‘Evet biliyorum, onu siz mi yaptınız?’ sorusunu duymak hepimizin ortak amacı…” açıklamasında bulunan Elli5 Event Ajans Başkanı Fatih Türe, “Bunun içinde farklı ve esnek düşünmeye, monotonluktan uzak, gerçekleştirilebilir ve sürdürülebilir fikirlerin, başarılı bir uygulama ile sunulmasına ihtiyaç var, ancak bu unsurları karşıladığımızda ön plana çıkabiliriz” dedi. 

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Yaptığımız işin profesyonelleri olarak, geleceğin etkinlik dünyasına şekil verme çabasındayız. Farklı olmak, yapılmayanı yapmak,  “Evet biliyorum, onu siz mi yaptınız?” sorusunu duymak hepimizin ortak amacı… Birçoğumuzun hayali binlerce kişinin katıldığı, milyonlarca insanın ilgisini çeken projelere imza atabilmek… Bunun içinde farklı ve esnek düşünmeye, monotonluktan uzak, gerçekleştirilebilir ve sürdürülebilir fikirlerin, başarılı bir uygulama ile sunulmasına ihtiyaç var, ancak bu unsurları karşıladığımızda ön plana çıkabiliriz. 
Tüketicilere yaşatılan interaktif, teknolojik deneyimlerin ve bunlara paralel eş zamanlı sosyal medya iletişimlerinin daha aktif olacağını öngörüyoruz. Son yıllarda en çok ses getiren pazarlama aktivitelerinin deneyim odaklı olduğunu gördük. Önümüzdeki dönemde de kişisel deneyimlerin kitleler ile paylaşıldığı etkinliklerin, iş sonuçlarında farklılaşmayı ve başarıyı getireceğini düşünüyoruz. 

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Doğru marka iletişimi, doğru strateji geliştirerek olabilir. Yani; hedef kitle odaklı, sürdürülebilir ve trend yaratabilir olmak gerekiyor.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Müşterinin karar verdiği stratejiye, bütçeye ve istenilen sonuçlara en uygun fikirler, sürdürülebilir ve gerektiğinde farklı mecralara entegre edilebilir olmalıdır. Sonuç olarak iyi proje;  müşteri ile ele ele verdiğimiz, markanın imajını, sektör içindeki yerini, rakiplerini ve hedef kitlesini iyi analiz ettiğimiz, etkinliğin hedeflenen amacına ulaşmasında en önemli etkendir. 

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?  
Amerika ve Avrupa’ da gerçekleşen sektör fuar ve konferanslarına Elli5 Event olarak katılıyor ve dünyadaki etkinlik sektörünü yerinde analiz edip, gün geçtikçe değişen, gelişen konsept ve trendleri eş zamanlı olarak takip ederek, projelerimizde  hayata geçiriyoruz.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
2016 gerçekten zor bir yıldı Türkiye için… Toplumun içinde bulunduğu duygu durumundan direkt etkilenen bir sektörüz. Yaşadığımız her travmanın arkasından gelen dönemde doğal olarak sessiz kalmak, kimi projeleri başlatmamak, içinde bulunduğumuz ortamının getirdiği gerçeklerle hareket etmek gibi bir sınavdan geçtik ve bu sadece bizim sektörü değil, bütün ekonomileri etkiledi. 2017 yılının, daha aktif ve yükselen bir dönem olacağını bekliyor ve umuyoruz. 

GGG

Yukarı