Ana içeriğe atla

ops

Ödüller motivasyon kaynağı…

15.06.2017 - 16:56

Ödüllerin gerek prestij gerekse PR açısından önemli bir yeri vardır, bu kesinlikle yadsınamaz. Ancak Terracity Alışveriş Merkezi Müdürü Gözde Hoşten ödüllerin aynı zamanda motivasyon kaynağı olduğunu da dile getirerek şu ifadeleri kullandı: “Bizler AVM’nin uzun çalışma saatlerinde ve hiç azalmayan yoğun temposunda profesyonel yaklaşımımızı koruyarak amatör ruha sahip bir heyecan ile koşuyoruz. Bu temponun motivasyonu da ödüller oluyor.”

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Alışveriş merkezi pazarlama faaliyetleri, pazarlama araçlarının çoklu kanal yönetimini gerektiren bir süreçtir. Tek bir kullanıcıya değil, geniş bir segmente dokunmanız gerekir. İlk fikir tohumunun oluşmasından içerik yönetimine, hedef odaklı duyurumundan planlama-uygulama-sonuçlandırma aşamalarına kadar her adımın içindesinizdir. Bu karışık süreçlerin daha profesyonel olarak hayata geçirilebilmesi ve insanların yaşamına dokunabilmesi için çalışıyoruz. Bu çalışmaların uluslararası bir düzlemde birbirine örnek teşkil edecek ödül platformlarında derecelendirilmesi hepimize katkı sağlayacak çok daha yaratıcı uygulamaların ortaya çıkmasına vesile olacaktır. 

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Kesinlikle zorlu bir süreç… Farklı hedefler ile ortaya çıkan etkinliğin her aşamasının 3. şahıslara en doğru bakış açısıyla anlatılması ve dokümantasyonunun sağlanması, ek bütçeler ve uğraşlar da gerektirebiliyor. Kısa ve öz şekilde aylar süren hikayeleri, aşamaları anlatmak bir yazar veya yönetmen ustalığını gerektirebiliyor sanırım.
Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Ticari faydadan ziyade toplumsal faydaya yönelik projelerin oluşması, yaratıcı gücün ve kısıtlı kaynakların toplumsal katma değer yaratabilecek etkinliklere yönelmesi benim şahsi temennimdir. 
İkincil olan ise AVM ticari faaliyetlerine kısa ve orta vadede dönüş sağlayan, gerçekçi sonuç elde edebilen projelerin ödüllendirilmesidir. Giriş sayısı ve ciro artışının, sosyal medya hesaplarındaki etkileşim ile üye sayısı artışının paralel olması vb. henüz tasarım aşamasındayken hedeflenen sonucun real durum ile uyuşması ve bunun tek boyutlu değil çok boyutlu olarak kontrolünün sağlanması ödül sürecinin önemli aşamalarıdır. 

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Her iki yaklaşım da birçok projede ödüle uzanabiliyor. Şahsi fikrim ve gidiş yolum öncelikle toplumsal katma değer veya temsil ettiğim kurum ve ziyaretçileri için değer yaratan işler üretebilmek ve eğer şartlar olgunlaşırsa daha geniş platformlarda duyulabilmesi, hatta yeni fikirlere örnek olabilmesi adına ödül sürecine girmesidir. 

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Bizler (tüm AVM çalışanları) AVM’nin uzun çalışma saatlerinde ve hiç azalmayan yoğun temposunda profesyonel yaklaşımımızı koruyarak amatör ruha sahip bir heyecan ile koşuyoruz. Bu temponun motivasyonu da ödüller oluyor.

Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? 
Terracity reklam çekimleri Lürzer’s Archive dünyanın en iyi 200 dijital sanatçısı ödülüne layık görüldü. 
Gezi ve seyahat sitesi Tripadvisor’un kullanıcıları tarafından yapılan yorum ve değerlendirmelere göre 2 senedir üst üste ‘Mükemmellik’ ödülünü alıyoruz.  
AYD (Alışveriş Merkezileri ve Yatırımcıları Derneği) tarafından ‘AVM Hizmet Kalitesi Benchmark Projesi 2016’ kapsamında ‘Hizmet Başarı Ödülü’nü kazandık.
Marketing Türkiye ve BoomSonar işbirliği ile gerçekleşen ‘Social Media Awards Turkey’ sosyal medya yarışmasında ‘Sosyal Medya Marka Endeksi’ kapsamında da yine ödül kazandık. 
Her sene yaptığımız ve artık gelenekselleşen Gençlik Festivalimiz Stevie Awards ve Hermes Creative Awards çeşitli dallarda Altın ödül ve birincilik ödüllerini aldı.
Worldminia etkinliği çerçevesinde Saffet Emre Tonguç ve diğer önemli bloggerları bir araya getirdiğimiz etkinliğimiz aynı şekilde Hermes Creative Awards dahilinde Altın ödüle ulaştı.
Uluslararası boyutta tanınan ve Antalya’nın en önemli spor etkinliklerinden biri olan Runatolia kapsamındaki TerracityRUN koşularımız birçok kategoride Stevie Awards ve Hermes Creative Awards’tan Altın ödül ve birincilik ödüllerini aldı. Bunun yanı sıra Haziran ayında Viyana’da yapılacak olan ICSC Solal Marketing Awards’a aday etkinliklerden de biridir.
 

ops

Yukarı