Ana içeriğe atla

S

 

Müşteriniz sizi nasıl görüyor?

13.04.2017 - 09:36

“BUGÜNÜN TİCARET DÜNYASI DENEYİM VE KULLANICI REFERANSINA DAYALI” DİYEN VIAVIS GENEL MÜDÜRÜ UFUK BORALI, “SİZİN KENDİNİZİ NASIL GÖRDÜĞÜNÜZ DEĞİL, MÜŞTERİNİN SİZİ NASIL GÖRDÜĞÜ ÖNEMLİ… MÜŞTERİNİN DOKUNDUĞU DİJİTAL VE GERÇEK ORTAMLARDA MÜŞTERİYE YAKIN OLMAK GEREKİYOR” DEDİ.

“Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Aranan marka olduğunuz an “biz başardık” diyebilirsiniz. Müşterinin başka markalardan dönüp sizi tercih etmesi ve mevcut sözleşmesini yenilemesi başarıdır. Bizim için başarılı olmanın altın kurallarının başında dürüstlük ve şeffaflık gelir. Bunun yanında güvenilir olmak, sağlam bir imaj vermek, istikrar, takım ruhu ve sosyal sorumluluk başarının vazgeçilmezleridir. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada "ben de varım" demek adına neler yapılmalı?
Yaşadığımız devirde profesyonel veya özel hayat artık dijital ortama taşındı. Dijitalleşmeyen, teknolojik üstünlükler edinmeyen markaların bundan çok kısa bir süre sonra yok olacağına ya da el değiştireceğine inanıyoruz.
Dijitalleşmek markaların cirolarında da hızlı ve olumlu sonuçlar ortaya çıkarabiliyor. Dijital marka olmak için öncelikle klasik pazarlama modellerinden sıyrılıp bugünün sosyolojik gerçeklerini anlamak, online eylemler alarak markanın proaktif olmasını ve değer kazanarak fark yaratmaya başlamasını sağlamak lazım. 
Bugünün ticaret dünyası deneyim ve kullanıcı referansına dayalı. Sizin kendinizi nasıl gördüğünüz değil, müşterinin sizi nasıl gördüğü önemli… Müşterinin dokunduğu dijital ve gerçek ortamlarda müşteriye yakın olmak gerekiyor.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Değişen trendlere ayak uydurmak, yenilenerek müşteriye fayda getirecek seçenekler sağlamak önemlidir. Değişim süresince bilinmesi ve anlaşılması gereken en önemli konu toplum yapısında ve iletişim süreçlerinde ortaya çıkan değişimleri iyi analiz etmek ve bu değişimlere karşı markayı adaptasyon sürecine dahil etmek. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
İnsanlar genelde ne dediğinizi veya ne yaptığınızı hatırlamazlar, ancak onları nasıl hissettirdiğinizi kesinlikle hatırlarlar. “Güven” 21. yüzyılın en güçlü para birimidir. Müşteri kendisini özel hissetmeli, sizin diğerlerinden farklı olduğunuzu kavrayarak, artılarınızı hissetmelidir. 
Satın alma kararı çoğunlukla psikolojik ve duygusal bir karardır. Müşterinin satın alırken markanızdan çok kendisini iyi hissetmesini sağlamak, vermiş olduğu kararın iyi ve doğru karar olduğunu hissetmesi önemlidir. Bu da yaratılan güvenle sağlanır.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Sıkıntılı günlerde moraller düşebilir, ancak müşteri ile iletişim devam etmeli. Markalar müşterinin kendini iyi hissedeceği deneyimler tasarlamalı, inovasyon ve Ar-Ge'lere devam ederek müşterinin özel ürünlere odaklanmasını sağlamalıdır. Personel giderleri de önemli. Biz mağazalara giren kişilerin sayısını mağazalara veriyoruz. Buradan mağazalar, mağaza ziyaretçi sayısına bakarak personel çizelgesini ziyaretçi yoğunluğuna göre yeniden planlayabiliyorlar. Böylece tenha saatlerde daha az personel, yoğun saatlerde daha fazla personel çalıştırarak maliyet kontrolünü ellerinde bulundurabiliyorlar. 
 

n

Yukarı