Ana içeriğe atla

S

 

Müşterini dinle ve onları mutlu et…

11.04.2017 - 11:01

Halihazırda 145 mağazası olan ve franchising ile büyümesine devam eden Bargello, bu başarısını markasına yaptığı yatırım ile yakalamış... Konuyla ilgili Bargello Pazarlama Müdürü Şebnem Kıvanç, “Bizi rakiplerimizden bir adım öne taşıyan unsur; en başından beri markamıza yatırım yapmak oldu. Marka stratejilerimizi belirlerken globaldeki trendleri takip ediyor, pazarın nabzını tutuyoruz ve en önemlisi tüketicimizi dinliyoruz” dedi.

 “Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Bargello bugün toplam 25 ülkede faaliyet gösteren bir marka. Yurt içinde toplam 145 mağazamız var ve franchising ile hızla büyümeye devam ediyoruz. Büyüme sürecinde bizi rakiplerimizden bir adım öne taşıyan unsur; en başından beri markamıza yatırım yapmak oldu. Marka stratejilerimizi belirlerken globaldeki trendleri takip ediyor, pazarın nabzını tutuyoruz ve en önemlisi tüketicimizi dinliyoruz. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Yükselen dijitalleşme trendine ayak uyduramayan dev global markaların çok kısa sürede yok olduğunu hepimiz gördük. Bu nedenle ilk iş olarak e-bargello online satış sitemizi kurarak tüketicilerimize ‘bir tıkla’ ürünlerimize ulaşma imkanı sunduk.  Bargello marka kimliğimiz ile örtüşen, hedef kitlemizle buluşabildiğimiz sosyal mecralarda aktif olarak iletişimi sürdürüyoruz. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Trendlere uymak bir markanın mevcut ve potansiyel müşterilerinin algısında canlı kalmasını sağlar. Parfüm sektöründe globaldeki trendleri ve modayı izlemek çok önemli. Bursa’daki fabrikamızın yanı sıra dünyanın parfüm merkezi sayılan Fransa’daki birçok laboratuvarlarda Ar-Ge çalışmaları yaptırıyoruz. Sektörümüzle ilgili dünyada yeni ne varsa Türkiye’ye ilk getiren olmaya çalışıyoruz. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı çok basit, onları dinlemek… Müşteri ihtiyaçlarının doğru analiz edilmesi ve buna yönelik hizmet ve ürün sunulması, ürünlerinizin arkasında durarak satış sonrasında da aynı kalitede hizmeti veriyor olmak, mutlu müşteriler yaratmanın önemli unsurlarıdır aslında.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Bargello olarak biz, global pazarda rekabet eden güçlü bir Türk markası olma vizyonuyla yola çıkmıştık. Bu vizyon doğrultusunda ülkemizin geçirdiği sıkıntılı süreçlerde de hem yurt içinde, hem yurt dışında hız kesmeden yatırım yapmaya devam ediyoruz.

n

Yukarı