Ana içeriğe atla

S

 

Müşteri mutlu olmak için ne ister?

11.04.2017 - 09:42

 “TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI İNCELEDİĞİMİZDE HERKESİN AYRICALIKLI OLMAK VE ÖZEL HİSSETMEK İSTEDİĞİNİ GÖZLEMLEYEBİLİYORUZ. BU DURUM HER SES GRUBU İÇİN GEÇERLİ…” DİYEN JLL TÜRKİYE MÜLK YÖNETİMİ PAZARLAMA DİREKTÖRÜ MİRAY KANIK, “MAĞAZADAKİ PERSONELİN GÜLER YÜZLÜLÜĞÜNDEN TUVALET TEMİZLİĞİNE, İLETİŞİM AĞLARININ KULLANIMINDAN ETKİNLİK SEÇİMİNE KADAR HER ALANDA HİZMET KALİTESİNİ YÜKSELTMEK MUTLU MÜŞTERİLER YARATACAKTIR” DEDİ.  

AVM’ler için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı? 
Dijitalleşmeyi alışveriş merkezlerinde de destekliyoruz; ziyaretçilerin ilgisini çekebilmek için dönüşmek ve yeni sistemlere ayak uydurmak gerekiyor. Alışveriş merkezlerinde bulunan dokunmatik ekranlar, otomasyon sistemleri, yönlendirmeler, LED reklam üniteleri, otopark sensörleri, CRM uygulamaları ve mobil uygulamalar dijitalleşmede atılmış ilk adımlar. Yönetimini yaptığımız AVM’lerde bizler dijitali etkinliklerimizin içine entegre ederek işe başladık. Green box, virtual reality, digital painting, oculus gibi teknolojileri gerçekleştirdiğimiz etkinliklerde ziyaretçilerimiz ile buluşturuyoruz.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak AVM’lere ne katar? Yenilikçi AVM olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Trendleri yakından takip etmek, genç ziyaretçi ile duygusal bağ kurmanın en kolay yolu. 2017 yılının en önemli trendlerinden biri olan influencer marketing stratejisini tüm AVM’lerimizde uygulamaya başladık ve bunun faydalarını görüyoruz. Diğer yandan JLL’nin global yapısının faydalarını fazlasıyla görüyor, daha yenilikçi olmak adına 80 ülkeden meslektaşlarımızla birlikte çalışıyoruz.

Başarılı AVM’lerin en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen AVM neler yapar?
Alışveriş merkezlerinde yapılan en basit hatalardan biri hedef kitleye uygun etkinlik yapılmamasıdır. Mevcut ve potansiyel müşteri araştırmaları ve seçilecek etkinlik ve kampanyalarda, AVM’nin sosyal medya hesapları üzerinden yapılabilecek basit anketlerle bunun önüne geçilebileceğini düşünüyorum. Araştırma metotlarının yanı sıra düzenli kiracı görüşmeleri ve saha gezileri, ayrıca kampanya sonuçlarının doğru analiz edilmesi hedef kitleyi tanımak için mutlaka yapılması gereken çalışmalar. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Tüketici davranışlarını incelediğimizde herkesin ayrıcalıklı olmak ve özel hissetmek istediğini gözlemleyebiliyoruz. Bu durum her ses grubu için geçerli… Mağazadaki personelin güler yüzlülüğünden tuvalet temizliğine, iletişim ağlarının kullanımından etkinlik seçimine kadar her alanda hizmet kalitesini yükseltmek mutlu müşteriler yaratacaktır.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, AVM’ler bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Yönetimini yürüttüğümüz alışveriş merkezlerinin performanslarını incelediğimizde sıkıntılı günleri geride bırakmaya başladığımızı rahatlıkla söyleyebiliriz. Ülke olarak kolay olmayan bir süreçten geçtik ancak hayatımızı gelecek kaygısı ve karamsarlık içerisinde devam ettiremeyiz. İşimize dört elle sarılıp, pozitif enerji yaydığımız bir dünya yaratabilirsek, geleceğe umutla bakabiliriz. 
 

GGG

Yukarı