Ana içeriğe atla

ops

Müşteri merkezli bir marka olmak lazım!

13.04.2017 - 10:20

Ticari faaliyetlerin müşteri odaklı olması gerektiğini ve firmaların sadece kazanca dayalı bir amaç güttüğünde yarınlarının muallakta kaldığını dile getiren Fantom Professional Ürün Müdürü Serdar Suna, “Bu yüzden müşterilerini iyi tanıma noktasında; mevcut durumu sorgulayan bir marka, kısa vadede olmayabilir ancak uzun vadede çok iyi yerlere gelecektir” dedi.

Sizce farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Farklı olmak firmaya çok şey kazandırabileceği gibi, çok şeyler de alıp götürebilir. Farklı olmak ve ön plana çıkmak derken klişe bir tabir olarak fark yaratmak üzerinden düşünülebilir. Mesela sektör ayrımı yapmaksızın bulunduğunuz mecrada ne kadar yenilikçi ve yararlı bir meta ortaya çıkarırsanız, o ölçüde farklı olmakla beraber ön plana çıkabilirsiniz. Bu yüzden yerinde saymak yerine ihtiyaçlar doğrultusunda en verimli olacak şekilde vizyonunuzu üst düzey tuttuğunuzda zaten bulunduğunuz noktada hep farklı olarak göz önünde olacaksınızdır.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Kesinlikle doğru bir yaklaşım… ‘Reklamın iyisi kötüsü olmaz’ deyimi her zaman geçerli değil. Piyasada markanız kötü bir algı oluşturmuş ise bunu ortadan kaldırmak gerçekten zor bir sorundur. Bu yüzden satılan mal veya hizmet üzerinden konuşacak olursak, pazarlama faaliyetlerinizin yanında ayrıca satış sonrası geri dönüşlerinizin de üst düzey olması gerekir. Ayrıca müşteri ihtiyaçlarının en optimum zaman ve koşulda karşılanması, firmaları bilinirlik noktasında çok iyi yerlere getireceği kanaatindeyim. 

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Yukarıda da bu konuya değindim. Sonuçta sizin ticari faaliyetleriniz müşteri odaklı olmalıdır. Sadece kazanca dayalı bir amaç güderseniz günü kurtarmış olursunuz, ancak yarınlar muallakta kalır. Bu yüzden müşterilerini iyi tanıma noktasında; “Acaba müşterilerimin ihtiyaçları neler? Daha verimli ürünlerimizden nasıl faydalanabilirler veya sattığımız ürün konusunda müşterilerimiz gerçekten bizim markamızdan memnun mudur?” gibi soruları akla getiren ve mevcut durumu sorgulayan bir marka, kısa vadede olmayabilir ancak uzun vadede çok iyi yerlere gelecektir.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? 
Firmaların diğer aktörleri tanıması kıyaslama açısından önemli bir kırılma noktasıdır. Çünkü rakipleri tanırsanız piyasanın analizini yapmış olursunuz ve bu direkt olarak sizin piyasa performansınızı sınamanız demek oluyor ki, böylece daha fazla ne yapılabileceği de bu şekilde öngörülebiliyor.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ülkemizin bulunduğu konjonktür gereği bu tür dalgalanmalar olacaktır. Bunlar geçici durumlar olmakla beraber, her sürecin sancılı anları olabilir. Önemli olan herkesin bu ülkeye ve devletine güveninin sarsılmadan destek vermesidir. Markalar noktasında bu destek tamamen faaliyetlere devam etmektir. Ayrıca 21. yüzyılın mottosu haline gelen inovasyon her daim markaların en öncelikli işletme kültürü olmalı... Böylece hem bulunduğunuz piyasaya hem de genel bütün piyasalara pozitif yönde bir ivme kazandırmış olursunuz. Bu yüzden Ar-Ge faaliyetlerinin durum ne olursa olsun devam etmesinden yana bir duruşu tercih ediyorum.
 

ops

Yukarı