Ana içeriğe atla

S

 

Krizler dönüm noktası olabilir!

13.04.2017 - 09:22

“Genel anlamda, her krizin, birbirinden ayrılamayan iki bileşen olarak tehlike ve fırsat içerdiğini düşünürüm” diyen Mimar/AsOs Mimarlık Kurucusu Aktuğ Sivrioğlu, “Ben sıkıntılı süreçlerin ve krizlerin aslında dönüm noktası olabileceğine ve zayıf olan noktaları güçlendirerek çıkma olasılığı taşıdığına inanmayı tercih ediyorum” dedi. 

“Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Başarılı marka olmanın kuralları, doğru hedef kitleye odaklanmak, kullanıcı gereksinimlerine uygun ürün ortaya çıkartmak ve tasarımdan satış sonrası hizmetlere kadar uzanan süreçte toptan kaliteyi gözetmek demektir. Hatırda kalabilmek ve sadakat, bizim için başarı unsurudur. Bana göre, kullanıcı ile samimi ve dürüst bir ilişki kuran, müşteri memnuniyetine odaklı bir marka; benzer rakipleri arasından farklılaşmayı, bir sonraki işte akla gelmeyi ve marka sadakatini sağlamayı başarabilir. Mimari olarak da başarılı bir marka yaratmanın formülü bundan farklı değil. Ortaya koyduğunuz projeler işveren ve kullanıcı memnuniyeti gözetilerek tasarlanıp inşa edildiğinde “başarmış” olmaya çok yakınsınızdır. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı? 
Teknoloji baş döndürücü bir hızla gelişiyor, akıllı telefon kullanıcıları, internete bağlı kişi sayısı hızla artıyor. Teknolojiye olan yatkınlıkları ile bilinen Y kuşağı artık iş hayatında yerini almaya başladı. Markaların tüketicilerle kurduğu bağı, tüketicilerinin değişmesine paralel bir şekilde geliştirmesi gerekir. Dolayısıyla her marka, dijital dünyada kendi kimliğine uygun doğru mecrayı seçmeli ve yine müşteriyi odağa koymalı. Bu kapsamda net ve anlaşılır bir dijital stratejiye sahip olmak ve bütünsel ve interaktif bir süreç yönetimi, dijital dünyada var olmanın en önemli koşulu bence. 

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Sürekli değişmek herhangi bir marka adına pek iyi bir strateji olmasa gerek. Sabit değerlerinizin olması ve çağın koşullarına göre bunlarda bazı değişiklikler yaratmanız ve inovasyon marka stratejisi için daha uzun soluklu bir yol çizer. 

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Müşteriyi anlamak, süreci doğru planlayıp yönetmek ve kalite… Örneğin, biz öncelikle işverenlerin olmazsa olmazlarını ve beklentilerini çok iyi analiz ediyoruz. Projelerimizi, yatırımcı için kritik olan maliyet/performans dengelerini koruyarak taahhüt ettiğimiz program dilimlerinde teslim etmeye dikkat ediyoruz. Bu teslimlerin devamında bina hizmete açılana dek yatırımcının yanında hizmet vermeye bilhassa önem veriyoruz. Dolayısıyla tüm süreçte yapı verimliliğinin sağlanmasını, maliyet-gelir dengesini, yatırımcı-işveren- kullanıcı memnuniyetini gözetiyoruz. Sonuç da her iki taraf için fazlasıyla tatmin edici oluyor.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Genel anlamda, her krizin, birbirinden ayrılamayan iki bileşen olarak tehlike ve fırsat içerdiğini düşünürüm. Ben sıkıntılı süreçlerin ve krizlerin aslında dönüm noktası olabileceğine ve zayıf olan noktaları güçlendirerek çıkma olasılığı taşıdığına inanmayı tercih ediyorum. Verimli üretim ve hızlı iletişim odaklı günümüz dünyasında kaçınamayacağınız ve sizi de etkileyen küresel veya ulusal krizler bir anlamda durup düşünmek, enerji toplamak ve yenilenmek için mola anları gibi düşünülmeli. 
 

n

Yukarı