Ana içeriğe atla

S

 

“Kriz zamanlarında büyümeye devam ettik”

13.04.2017 - 09:24

“Kriz zamanları fırsatları da beraberinde getirir” açıklamasında bulunan KNS Bilişim Yönetici Ortağı Kürşad Arman, “Biz bu sürece hep bu pencereden bakmayı tercih ettik ve bu şekilde kriz zamanlarında büyümeye devam ettik” dedi. 

“Biz başardık” demenin ve başarılı marka olmanın kuralları sizce nelerdir?
Öncelikle, “başardık” dememek birinci kural olmalı. KNS olarak, devamlı öğrenmeye açık oluşumuz ve bu konuda mütevazi duruşumuz bize çok şey kazandırdı. Başarının kesinlikle tesadüf olmadığını düşünüyorum. Başarılı bir marka olmak için öncelikle birbirine güvenen, herkesin aynı hedef için koştuğuna emin olduğunuz bir ekibiniz olmalı. Uzun soluklu stratejik planlamalar yaparken, bir yandan da değişime de hızlıca ayak uydurabiliyor olmalısınız. 

Markalar için dijitalleşme neden önemlidir? Dijital dünyada “ben de varım” demek adına neler yapılmalı?
Dijital dünyada olmak önemli ama işinize ve hedef kitlenize uygun dijital platformlarda bulunmanız gerekir. İster sosyal medya olsun isterse dijital teknolojik araçlar olsun, önce hedef kitlenizi netleştirmeniz gerekir ve ancak bunun akabinde hangi platformların size fayda sağlayacağına karar verebilirsiniz. Dijital dünyaya girmiş olmak için girilmemeli. Adımınızı sağlam basıp, uzun soluklu planlar yapmalısınız.

Sürekli değişen trendlere ayak uydurmak firmaya ne katar? Yenilikçi marka olmak adına ne gibi stratejiler izleniyor?
Değişen trendlere ayak uydurmak bir seçim değil, başlı başına bir strateji olmalı. Özellikle içinde bulunduğumuz bu dönemde, değişimlere ayak uyduramamak bir firmanın sonu olabilir. Yeniliklere açık olmak ve bu yeniliklere hızlıca entegre olmak her zaman fark yaratmanızı sağlayacaktır.

Mutlu müşteriler yaratmanın sırrı nedir?
Son zamanlarda bir yurt dışı projemiz için hazırlanan vaka çalışmasında (Case Study) müşterimizin bizim hakkımızda söylediği paylaşım bizi çok mutlu etti. Neden KNS’yi seçtiniz sorusu üzerine “They work to make you happy” yani sizi mutlu etmek için çalışıyorlar cevabını verdiler. Bu cümle, kulağa ne kadar kolay gelse de arkasında büyük bir emeği açıklıyor. Empati kurup, samimiyetle müşterilerimize yaklaştığımız zaman mutlu olmaları otomatik olarak gelişiyor.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ekonomik ya da politik, sıkıntılı süreçler her zaman oldu ve olmaya da devam edecek. Yaptığınız işe tüm gücünüzle konsantre olmak ve etrafı gerektiği kadar umursamak gerekir. Kriz zamanları fırsatları da beraberinde getirir. Biz bu sürece hep bu pencereden bakmayı tercih ettik ve bu şekilde kriz zamanlarında büyümeye devam ettik.
 

GGG

Yukarı