Ana içeriğe atla

ops

“İyi analiz başarının sırlarından biri”

15.06.2017 - 16:49

Ödül anlamında 2016 yılını oldukça başarılı bir şekilde geçiren Palladium Ataşehir AVM, 2017’yi de bol ödülle kapatacak gibi görünüyor. Bu anlamda biz de ödüle giden süreçte başarılı olmanın sırlarını Palladium Ataşehir AVM Genel Müdürü Ayşen Yerşen’den öğrenmeye çalıştık. Yerşen, başarı için en önemli sırrın iyi analiz olduğunu dile getirdi. 

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Alışveriş merkezlerinin farklılaşması noktasında, ödül platformları büyük bir önem taşıyor. Biz Palladium Ataşehir olarak, her daim ziyaretçi memnuniyetini en üst seviyede tutarak ve gerçekleştirdiğimiz yaratıcı projelerle dikkat çekiyoruz. Dünya markalarımız, 195 mağazamız, restoran, kafe, sinema salonu gibi bünyemizde yer alan hizmet vermekte olduğumuz her alan ile ve her yıl yaptığımız farklı etkinliklerimizle kurulduğumuz 2008 yılından beri çizgimizi bozmadan ve sürekli kendini yenileyerek geliştiren bir AVM'yiz. Zaten Türkiye genelinde baktığınızda Palladium AVM en iyi ilk beş AVM arasında yer alan bir alışveriş merkezidir. Bu doğrultuda geliştirdiğimiz yaratıcı projelerin uluslararası platformlar tarafından ödülle taçlandırılması bizi hem gururlandırıyor hem de motivasyonumuzu kat kat artırıyor.
Uluslararası ölçekte değerli bir ödülün sahibi olmak heyecanımızı hep sıcak ve canlı tutuyor. Ayrıca, sektördeki marka bilinirliği açısından da önemli... Kalitenin tescillenmesi bir nevi bu ödüller ve vizyonumuzun uluslararası bir paralellikte olduğunun da kanıtı.

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Bir projenin ödülle buluşması için, o projenin farklı ve başarılı bir çalışma olması kadar platform başvurusundaki dosyası da hayli önem taşıyor. Başvuru dosyalarının hazırlanması aşamasında, içerik kadar projeyi nasıl ifade ettiğiniz konusunun da ciddiyetle ele alınması gerekiyor. Projenin içeriği kadar ambalajının, sunumunun da albenili olması dikkat edilmesi gereken bir unsur...
Projenin yaratım aşaması ve devamında sıkı bir çalışma yapıyoruz. Başarımızın anahtarı, iyi bir ekiple disiplinli ama aynı zamanda ruhumuzu katarak yaptığımız profesyonel bir işi,  amatör ruhumuzdan ödün vermeden heyecanla gerçekleştirmek. 

Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Yaratıcı ve farklı olmalı. Eğer ki farklı bir proje gerçekleştirilecekse onu ilk defa biz yapmalıyız. Bu doğrultuda Palladium AVM olarak her zaman denenmemişi yapmayı hedefliyoruz. Burada önemli olan ziyaretçi profilinin iyi analiz edilmiş olmasıdır. AVM yönetimi ve çalışanları olarak bizler ziyaretçilerimizi iyi tanıdığımız için hedef kitlemize nokta atışları yapmayı seviyoruz. Kısaca iyi analiz başarının sırlarından biri… Onların memnuniyetini, arzu ve isteklerini en üst hedef olarak belirlediğinizde zaten başarı kaçınılmaz oluyor. Doğru proje, doğru insanlarla buluştuğunda, bizler de ödül ile taçlandırılıp daha da heyecanla yapıyoruz işimizi. Tabii sadece bu değil başarıyı getiren şey; ziyaretçi analizi haricinde yapılmamışın yapılması, hayata ve onlara dokunabilmek gerekiyor.  Hayatın içinden olmalı yapılan her proje… Böylece daha fazla yüz güldüren sonuçlar alınabiliyor. Ziyaretçinin kucaklayacağı bir proje olmalı kısaca.  İşimizi severek yapmak da çok önemli… Ben 20 yıldır perakende sektöründeyim ve işimi çok severek yapıyorum. 

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Ödül platformlarının kendi içlerindeki kriterleri göz önünde bulundurarak yaratıcı projeler geliştirmek, ödüle giden yollardan biri tabii ki. Projenin içerik kurguları önem taşıyor. İçerik için kurgu oluşturmak, içeriği zenginleştirerek hazırlamak gerekiyor. Aslında birbiriyle bağlantılı bir durum bu. Yani her ikisi de geçerli diyebiliriz. Yaratıcı ve farklı, ziyaretçilerin kucaklayacağı ve deneyimleyebildiği, onlara dokunan projeler dikkat çekici oluyor. Tüm bu saydıklarım aynı zamanda başarıyı getiren unsurlardan. Ödül platformları da fark yaratan ve yaratıcılık gerektiren projeleri destekliyor.

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Prestij sağlıyor elbette. Kalitenin tescillenmiş olması, ödüllü bir AVM olmak, ziyaretçide kalite algısı oluşturuyor. Ayrıca uluslararası çeşitli platformlardan alınan ödüllerin her yıl devam etmesi, yani her yıl ödül alabilmek bunun sürdürülebilir olması da değer arz eden bir konu. Bu, AVM için kamçılayıcı bir durum oluyor. Her yıl geliştirdiğimiz farklı projelerle bu platformlara başvuruda bulunarak ödül sürekliliği elde etmek, ziyaretçi memnuniyeti için her daim araştırmacı ve yaratıcı olarak proje geliştirmek,  başarıya giden yolda bu zinciri tamamlamak gerekiyor. Bunların hepsi birbirine bağlı zincirlerin halkaları… AVM sektörü çok hızlı değişkenlik gösteren bir sektör olduğundan dinamizm gerektiriyor. Sürdürülebilirlik için tüketici anketleri, onlarla iç içe ve iletişim halinde olmak, hızlı değişen bu sektörde yeni pazarlama taktik ve teknikleri geliştirmek gerekiyor. 

Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? 
2016 yılı ödül konusunda çok başarılı bir yıl oldu bizim için. Pek çok platformdan toplam 14 ödül aldık.  5. Fashion TV Yılın En Moda AVM ödülü, ilkini 2015'te gerçekleştirdiğimiz Palladium Yılbaşı Köyü projesiyle 'Hermes Creative Awards 2016'dan 4 ödül, 2016 Stevie Awards platformundan 4, Film Gibi Aşkımız projesiyle de 1 ödül, yine Palladium Yılbaşı Köyü projesiyle Marcom Awards 2016 platformundan da toplam 5 ödül aldık.
2017 yılına da hızlı bir giriş yaparak Şubat ayında ilk ödülümüzü Ataşehir Belediyesi'nden aldık. HORECA Cam Dostu İşletme projesiyle Palladium Ataşehir olarak birinciliğe layık görülüp 'Işıklı Cam Dostu İşletme Tabelası' ödülünün sahibi olduk.
Ayrıca, 2016 yılında gerçekleştirdiğimiz Trickbox projesiyle Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi'nin (ICSC) düzenlediği pazarlama ödüllerinin finalisti olmayı başardık. Haziran ayında Viyana'da yarışacağız. Ayrıca, Trickbox ve Kapadokya Günleri etkinliğimizle 'Hermes Creative Awards 2017'den toplam 6 ödül birden kazandık. 2016 gibi 2017'yi de bol ödülle kapatacağız gibi görünüyor.
 

ops

Yukarı