Ana içeriğe atla

ops

İki anahtar kelime; farklılık ve ilk olmak…

15.06.2017 - 16:58

Ödüllerin sektöre ve AVM’lere katkılarını konuştuğumuz, ayrıca ödüle giden süreçte neler yaşandığı hakkında bilgiler aldığımız Atlantis Alışveriş ve Eğlence Merkezi Pazarlama Yöneticisi Özden Özel Çaban, ödül kazanabilmek için anahtar kelimelerin “farklılık” ve “ilk olmak” olduğuna inandıklarını belirtti. 

AVM’ler için bir ödül platformu serüveni daha başladı. Bu süreçleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu tür platformların sektöre katkıları sizce nelerdir?
Alışveriş merkezleri günümüzde alışveriş ve eğlence noktası olmalarının yanı sıra, hayatımızda birer yaşam merkezi haline geldi. AVM’ler, planladıkları etkinlik ve kampanyalar ile hem ziyaretçileri için tercih edilme sebebi olmak hem de diğer AVM’ler arasında farklılaşmak istemektedirler. Bu istekleri de ödül platformlarını AVM’ler için oldukça önemli bir seviyeye taşımıştır. Bu anlamda ödül platformları; sektörde daha kaliteli, farklı etkinlik ve kampanyaların planlanmasına ve gerçekleştirilmesine katkı sağlamaktadır.

Başvuru sürecinden başlayarak yaşanılan süreci bizlere kısaca anlatır mısınız?
Ödül alabileceğine inanılan projelerin planlanması ve gerçekleştirilmesi aşamasında ödül platformları için önemli olabilecek istatistiki veriler ve görüntüler biriktirilmeye başlanıyor. Hangi platformlara başvuru yapılacaksa, başvuru dokümanları incelenerek istenen dokümanlar oluşturuluyor. Akabinde ödül kategorisi belirlenerek ilgili başvuru dokümanları sisteme girilerek süreç tamamlanıyor.

Sizce AVM’ler ödül kazanabilmek için nasıl projelere imza atmalı? Ödüle giden süreçte en önemli kriter nedir? Nelere dikkat edilmelidir?
Ödül platformlarında ödül kazanabilmek için anahtar kelimelerin “farklılık” ve “ilk olmak” olduğuna inanıyoruz. Eğer bu iki kriteri sağlayan bir proje gerçekleştirmişseniz jürinin dikkatini çekmemeniz için hiçbir sebep bulunmuyor. Yapılan projeyi abartmadan gerçekleri olduğu gibi aktarabilmek oldukça önemli bu süreçte.

Projeler platformlardaki kriterlere bağlı kalınarak ödül almak için mi hazırlanıyor, yoksa çok beğenilen ve tutulan bir proje mi ödül platformlarına taşınıyor?
Aslında ikisi de yaşanabiliyor. Zaman zaman proje geliştirilirken bu ödüllük proje şeklinde detaylar hazırlanırken, bazen de proje çok beğenildiği için akılda yokken ödül platformlarına başvurulabiliyor.

Alınan ödül ya da ödüllerin AVM’ye nasıl katkı sağladığını düşünüyorsunuz?
Kazanılan ödüller AVM’ye kesinlikle bir prestij sağlıyor. AVM sektörde dikkat çekiyor, marka bilinirliği artıyor, perakendedeki markaların da dikkatini çekerek kiralama süreçleri daha kolay sağlanıyor. Ayrıca ziyaretçilerden de oldukça olumlu dönüşler alınıyor.

Peki, siz bugüne kadar kaç tane ödül aldınız? 
Atlantis Alışveriş ve Eğlence Merkezi olarak Mayıs 2016’da gerçekleştirdiğimiz “CEV Satellite Kadınlar Plaj Voleybolu Avrupa Turu Türkiye Etabı” projesi ile AMCP’nin düzenlediği Hermes Yaratıcı Ödülleri’nde Platin ödül kazanarak ilk ödülümüzü aldık. Aynı proje ile ICSC’nin (Uluslararası Alışveriş Merkezleri Derneği) düzenlediği Solal Pazarlama 2017 Ödülü’nde Footfall Activation kategorisinde binlerce proje içerisinden finalist olduk.
 

ops

Yukarı