Ana içeriğe atla

S

 

Hedefi 12’den vurmak için…

12.04.2017 - 17:26

“MÜŞTERİNİN VE MÜŞTERİNİZİN HİTAP ETTİĞİ KESİMİN NE İSTEDİĞİ ÇOK ÖNEMLİDİR. BU NEDENDE MUTLAKA ARAŞTIRMA YAPMALISINIZ” DİYEN TURNAGÖL TİYATROSU FİRMA SAHİBİ CİHAN TURNAGÖL, “GEREKİRSE MARKA SAHİBİNİN NORMAL HAYATINDA NELERDEN HOŞLANDIĞINI VE DÜNYA GÖRÜŞÜNÜ BİLE İYİ ARAŞTIRMALISINIZ. O ZAMAN HEDEFİ ON İKİDEN VURMUŞSUNUZ DEMEKTİR” DEDİ.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Farklı olmak kişiye ve markaya manevi anlamda çok şey kaybettirir. Çünkü insanlar tek düze bir eğlence ve hayat şekline alışmışken, siz onlara yeni bir şey sunarsınız, bunu anlatabilmek ve anlaşılabilmek yorucudur. Ancak eğer farklı olup, akılda kalmak istiyorsanız işinizin ustası olmanız gerekir. Sunum yaptığınız kişiden daha fazla konuya ve bilgiye hakim olmalısınız. İşinizde eğer yetenek gerekiyorsa, siz en iyisi olmalısınız. Ön plana çıkmak için çok yönlü düşünüp, işin önce kendi içinize sinmesini sağlamalısınız. 

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
İmaj kolay kazanılacak bir yapı değil. İmaj için istikrar ve işinizde bilgi sahibi olmalısınız. İnsan ilişkileri imaj için önemlidir. Kişiler ile bir toplantıda nasıl konuşacağınızı ya da onların neyi istediğini bilmelisiniz. Akılda, yaptığınız işlerin kalitesi ile imaj yaratırsınız. Firma olarak her zaman bir duruşunuz olmalı.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Eğer müşterilerinizi tanımazsanız, onlarla çalışamazsınız. Çünkü müşterinin ve müşterinizin hitap ettiği kesimin ne istediği çok önemlidir. Bu nedende mutlaka araştırma yapmalısınız. Gerekirse marka sahibinin normal hayatında nelerden hoşlandığını ve dünya görüşünü bile iyi araştırmalısınız. O zaman hedefi on ikiden vurmuşsunuz demektir.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?  
Ben rakiplerimi incelerken neleri yapmadığına bakarım. Genelde sanatçı bakış açımla yaklaştığım için onların önünde olurum. Yapılmamış bir projeyi hayata geçirmek hep ilgi çeker. Müşteri en çok bunu tercih eder. Müşteri nasıl araştırılıyorsa, tüm rakiplerinizi de iyi analiz etmelisiniz. Onların eksikleri size artı olarak döner.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Ülkenin sıkıntılı süreçlerinin tek sorumlusu siyasilerdir. Onların hatalarını bizler ödüyoruz.  Bu süreçte markalar projelerine devam etmeli. İnsanları mutlu edecek, eğlenmelerini sağlayacak proje, ürün ve etkinlikler oluşturmalılar. Eğer eğlence sektörü bir ülkede çökerse, ekonomiye büyük zarar verir. Mutsuz insan üretemez, çalışamaz. Özellikle AVM’ler müşterileri için yenilikçi yapılara özen göstermeli. Renkli ve güzel AVM’ler yapılmalı. Farklı markalara şans tanınmalı. Biz ülke olarak mutlu olmayı hak ediyoruz.
 

GGG

Yukarı