Ana içeriğe atla

S

 

Farklılaşmanın temeli; “yenilik”

13.04.2017 - 09:11

Dal Lunapark Genel Müdürü Mustafa Dal, “Bizim için farklılaşmanın temelini ‘yenilik’ oluşturur. Dünya trendlerini kendi üretim anlayışımızla harmanlayarak farklılaşmayı sağlayabilen bir şirket olmayı başarabildik” dedi. 

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Dünyada rekabetin güçlü ve hızlı ilerlediği bir süreç yaşıyoruz.  Bizler, Dal Lunapark olarak, ürünlerimizi, hizmetlerimizi ve üretim modellerimizi sürekli olarak yenilememiz gerektiğine inanıyoruz. Bizim için farklılaşmanın temelini “yenilik” oluşturur. Dünya trendlerini kendi üretim anlayışımızla harmanlayarak farklılaşmayı sağlayabilen bir şirket olmayı başarabildik. Yeniliğin kendi dinamizmi, farklılığı ve beraberinde başarıyı getirir. Ar-Ge gelişim ve yenilik için önemli bir ayaktır, teknoloji tabanlı bir farklılık yaratırken aynı zamanda pazarlama inovasyonu da farklılığımızın ve başarımızın önemli bir ayağını oluşturuyor.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Dal Lunapark olarak sektörün en uzun soluklu firmalarından biriyiz. Ülkemizde hatta dünya lunapark araçları üretimi dalında varlığımızı ve bilinirliğimizi kanıtlayabildik. Her yıl gittikçe artan yatırım faaliyetlerimiz var.
Bizler yatırım ve üretim faaliyetlerimizin yanı sıra marka değerimize de yatırım yapmayı ihmal etmiyoruz. Bizim için marka yatırımı yapmak kurumsal geleceğe yatırım yapmaktır. Markanız pazarda ne kadar aktifse, ne derece göz önündeyse kitleler nezdinde de etkiniz o derece yüksektir. Şirket olarak marka yatırım faaliyetleriniz ne denli fazla olursa, müşterilerinize görünür olmanız pozitif yönde o derece artar. Bizler “Yaşayan Marka” kavramına inanan bir şirketiz. Bu anlamda ulusal ve uluslararası önemli fuarların hepsinde gerek katılımcı gerekse ziyaretçi olarak mutlaka var oluruz. Diğer yandan, reklam ve PR faaliyetleri bizim için önemli... Bu yönde, ulusal ve uluslararası yayınlarda olmaya özen gösteriyoruz. Şirket olarak kendi alanında ilerleme ve başarı göstermiş PR ve Reklam Danışmanları ile çalışmalar gerçekleştiriyoruz.

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Müşteriyi iyi tanımak, eksiklerinin ve ihtiyaçlarının neler olduğunu görmenize zemin hazırlar. Bu yöndeki çabanız kendilerine ne kadar değer verdiğinizi gösterir.  Müşteri kendini özel ve anlamlı hisseder. Pazarda uzun yıllardır faaliyet gösteriyor olmamız, pazarın ve müşterilerin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde görmek ve ihtiyaçları daha ortaya çıkmadan fark etme başarısını bizlere kazandırdı. Araştırma-geliştirme faaliyetlerimiz sadece zamanın ihtiyaçlarını değil, sonraki yıllarda da oluşacak beklentileri karşılayabilecek düzeyde hareket etmemizi sağlıyor. Bizler kendimize ve müşterilerimize inanarak büyümeyi hedefledik ve bunu başarabildik.

Her firma yer aldığı sektördeki rakiplerini mutlaka inceler ve analiz eder. Peki, rakip analizlerinin yapılması firmaya ne katıyor? Firmalar neden böyle bir çalışmaya ihtiyaç duyuyor? Doğru rakip analizlerinin oluşturulması için sizce neler yapılmalı, nelere dikkat etmeli?  
Rakip analizi yapmanın en önemli avantajı, pazardaki elinizi güçlendirmesidir. Böyle bir analiz, sizi her duruma karşı hazırlar. Rakip analizi, yaptığınız diğer tüm faaliyetler gibi yalnızca bir defalık değil, sürekli güncellenmesi gereken bir eylemdir. Bu çalışmalarla,  rakiplerimizi tanırız, rakiplerimizin hangi ürünleri bizimkinden farklı bunları biliriz, pazar paylarını ölçümleyebiliriz, geçmişteki başarıları ve hataları görebiliriz, üretim, reklam, pazarlama stratejilerini görebiliriz, rakiplerimizin güçlü ve zayıf yanlarını ölçümleyebiliriz. Bütün bu çalışmalar ve araştırmalar bizim pazardaki gücümüzü ve yerimizi sağlamlaştırır.

Malum ülkemiz oldukça sıkıntılı süreçlerden geçti, hala bu süreçlerin etkisi de devam ediyor. Peki, markalar bu süreçleri en az hasarla nasıl atlatabilir? Yapılması gerekenler neler?
Yaşanan süreç hepimiz için zorlayıcı bir etki gösteriyor. Ancak bizler, üretimin koşullar ne olursa olsun durmadan devam etmesi gerektiğine inanan bir şirketiz. Yaşanılan bu süreç bizim yatırımlarımıza engel olmadı. Aksine yatırım faaliyetlerimize hız kazandırdık. Şu anda üretim dalında 5 adet yeni makine dizayn ediyor ve işletme olarak Erzurum MNG Mall’ da Anadolu’nun en büyük kapalı tema parkını inşa ediyoruz. Ülkemize inanıyoruz. Bu zorlu süreçleri daha çok çalışıp, daha çok üreterek aşacağımızı düşünüyorum.

n

Yukarı