Ana içeriğe atla

S

 

“Farklılaşmak için, önce fark yaratmak lazım”

13.04.2017 - 09:16

“Markaların da tıpkı insanlar gibi karakteristik özellikleri vardır. Dolayısıyla sadece sunulan ürünlerin özellikleri ile değil, hedef kitlenize vermek istediğiniz mesajı da içerisine alan markanıza özel bir iletişim dili geliştirmeniz gerekiyor” açıklamasında bulunan AMEGA Kurumsal İletişim&Pazarlama Müdürü Tuğçe Yaral Mercan, “Bizim AMEGA olarak kendimizi ve markalarımızı ifade ederken tasarladığımız ve kullandığımız iletişim dili, farkımızı ortaya koyan en güçlü yanlarımızdan” dedi.

Eğlence endüstrisi başta olmak üzere pek çok sektör için hareket teknolojileri ve simülasyon alanında üst düzey projelendirme, üretim ve mühendislik çözümleri sunan AMEGA, üstün teknolojik kabiliyetini, kurumsal bakış açısı, ilerici vizyonu ve markasına yaptığı yatırım ile ileriye taşıyor. İmalatını kendi gerçekleştirdiği inovatif ürünleri ile şu an 24 ülkede varlığını sürdürürken yatırım ve hedeflerinde de hız kesmiyor.

Farklı olmak firmaya ne kazandırır? Farklı olmak ve ön plana çıkmak ne gerektirir?
Dünyanın hızla küçüldüğü, dijitalleşmenin sınırları kaldırdığı bir çağda yaşıyoruz. Eğer vizyonunuz, hedefleriniz, deneyimleriniz ve elbette becerileriniz buna elveriyorsa, dünya klasmanında boy gösterme şansı yakalıyorsunuz. Ancak bu kolay değil... Dünya üzerinde sizinle aynı işi yapan sayısız şirket ve marka arasından ayırt edilebilmeniz, dolayısıyla farklılaşmanız gerekiyor. 
Farklılaşmanın ön şartı firmanın kendi kimliğini, hedeflerini iyi tanımlaması, sektörü ve müşterisini de iyi tanıması olarak özetlenebilir. Sonraki aşama ise bu yapıyı destekleyen bir strateji belirleyip diğerlerinden nasıl ayrıştığınızı ortaya koymak. 
“Farklılaşmak” için önce “fark yaratmak” lazım. Pazara sunduğunuz ürünlerin kalitesi ve isim özellikleri elbette çok önemli. Ancak günümüz dünyasında zirveye oynamak için daha fazlasına ihtiyaç var. Hem marka iletişiminiz hem de sunduğunuz hizmetler ile bunu tamamlamanız gerekiyor. Bu sayede ürünleriniz süreç içinde markanızın gücü ile birleşerek daha güçlü bir konuma gelecektir.

Önemli olan bilinirlik değil, doğru bilinirliktir. Bu anlamda doğru marka iletişimi ve imaj için neler yapılmalı? 
Markaların da tıpkı insanlar gibi karakteristik özellikleri vardır. Bu özellikleri tanımlayıp buna uygun bir kimlik oturtmakla başlıyor her şey. Sadece sunulan ürünlerin özellikleri ile değil,  hedef kitlenize vermek istediğiniz mesajı da içerisine alan markanıza özel bir iletişim dili geliştirmek gerekiyor. Bizim AMEGA olarak kendimizi ve markalarımızı ifade ederken tasarladığımız ve kullandığımız iletişim dili, farkımızı ortaya koyan en güçlü yanlarımızdan. 

Başarılı markaların en belirgin özelliklerinin müşterilerini iyi tanımaları olduğunu dile getirirler. Peki, neden müşteriler iyi tanınmalı? Müşterisini iyi tanımak isteyen marka neler yapar?
Müşterilerin, öncelik ve beklentilerini kavramak için etkileşimde olabileceğiniz tüm iletişim kanallarını açık tutmak gerekiyor. Bu çift yönlü iletişim ışığında izleyeceğiniz müşteri odaklı yaklaşım, müşteri memnuniyetini de beraberinde getirecektir. Sonraki aşama ise müşteri sadakati… 
Biz AMEGA’da, kurumsal hedeflerimiz gereği müşterilerimizin ihtiyaçlarını gözeterek onların beklentilerine yönelik, yenilikçi çözümler sunmayı esas alıyoruz. Hatta bunun için çok yakında lansmanını yapacağımız mobil uygulama üzerinden çalışan “FunLord” isimli özel bir “müşteri sadakat programı” geliştirdik. Müşteri segmentimizin çok önemli bir parçası olan aile eğlence merkezleri için geliştirdiğimiz bu program, bu merkezlere gelen ziyaretçilerin mekanda daha fazla zaman harcayıp daha aktif olmasını motive ederken, tekrar geri gelmelerini de teşvik ediyor. 
 

n

Yukarı